Hoe groot valt het merk Babyface (BFC)?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jomy, 7 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jomy

    Jomy Niet meer actief

    Ik heb me toch zoooooo'n leuk setje gezien van het merk babyface, maar zit zo te twijfelen over de maat :)

    Dus: vinden jullie het groot of klein vallen?

    Ik had bv een shirtje van name it maatje 50, die groter is dan prenatal maatje 56?! :(
     
  2. Sopann

    Sopann Niet meer actief

    Uhm... Het valt normaal vind ik ;) Ik heb redelijk wat kleertjes van Babyface, allemaal gekregen overigens en het is het enige merk tot nu toe waarvan ik zeg dat het écht 62 is als het erop staat. Dus wanneer je baby om en nabij de 62 cm is.
     
  3. Arual83

    Arual83 Fanatiek lid

    11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    #3 Arual83, 8 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2013
    Ik had een pakje 50/56 en dat paste ze meteen na de geboorte, alleen de broek was wat lang. Mutsje bleef perfect zitten (zelfs snachts).
    Haar shirtjes 62 vallen ook als 62.

    (edit: misschien handig om te vermelden dat ons dochtertje 6 pond was, ze heeft dat setje zeker een maand kunnen dragen)
     
  4. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.610
    113
    Vrouw
    Her valt gewoon zoals zou moeten :)
    Dus normaal
     
  5. Veertje87

    Veertje87 Bekend lid

    16 jan 2013
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Normaal, name in valt echt groot, en prenatal ook vind ik zelf maar niet zo extreem.
     
  6. Englishwoman90

    Englishwoman90 Niet meer actief

    Ik had voor mijn dochter ook een pakje maat 50/56. Viel toen normaal. Prenatal vind ik dan weer wat groot vallen (maat 50/56 in ieder geval).
     
  7. Schaapje05

    Schaapje05 Bekend lid

    16 jan 2012
    528
    0
    0
    Overijssel
    Ik heb toevallig 2 weken geleden een rokje en 2 shirtjes gekocht van BFC en die vallen normaal, ben er helemaal blij mee!
     
  8. Manuk

    Manuk Fanatiek lid

    19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik vind BFC goed op maat vallen!

    Name-it erg groot, we hadden maatje 50 voor onze dochter toen ze geboren werd. Het arme kind verzoop er in. Evenals maatje 50 van prenatal, ook veel te groot.
    Noppies valt dan weer klein!

    En dan verschilt het ook nog per kindje hoe de bouw is, hoe de kleertjes vallen..
     
  9. Loki09

    Loki09 VIP lid

    2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Inderdaad, valt gewoon zoals het moet vallen ;). Dus iets groter als Noppies (breder vooral) en iets kleiner als Name it/Prenatal.
     
  10. annet1985

    annet1985 Fanatiek lid

    14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Ik vind ook echt dat het als de maat zelf valt, hier maat 74 en dat is het ook echt
     
  11. Jomy

    Jomy Niet meer actief

    Bedankt voor jullie reacties, daar heb ik wel wat aan aangezien jullie allemaal hetzelfde zeggen :p

    Nu zit ik alleen te twijfelen of ik maatje 50/56 neem zodat het gelijk aan kan, maar uit die maat zijn ze meestal zo uit toch?
    of maatje 62 of 68 doe waar ze (zeggen ze) langer in zitten? Alleen moet mama het dan eerst een paar maanden in de kast hangen ;)

    Hmm, lastig die luxe dilemma's hahaha
     
  12. miis

    miis VIP lid

    8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    van name it ligt het eraan welke lijn, bioa cotton valt doorgaans echt groter...de normale lijn past perfect mooie pasvorm

    bfc is hier ehct 1 a 1,5 mt groter!
    zoon heeft nu 80 maar kon 68 nog lang aan! ( als hij het nu aan doet, zijn zn mouwen net te kort
     
  13. zj84

    zj84 Fanatiek lid

    16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bfc valt toch wel iets groter dan feetje, maar echt heel fijn. Heb zo goed als alles van bfc en feetje
     
  14. Manuk

    Manuk Fanatiek lid

    19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Heb je een bepaald setje in gedachten dan?
    Zou ik ook kijken voor welk seizoen die kleren zijn.. Je kan wel 68 kopen, maar als dat zomerkleertjes zijn en je verwacht een zomerkindje dan heb je er niks aan. Je kindje past het dan in de winter;) In dat geval zou ik gaan voor 56..

    Bovendien wil het nog niet veel zeggen. Onze dochter heeft 62 bijna overgeslagen. Ze zat er lang in 56, en is in een paar weken doorgeschoten naar 68. Ik zou dus echt kijken naar het seizoen en op basis daarvan de maat bepalen.
     
  15. ivfje

    ivfje Bekend lid

    25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    normaal, name it valt inderdaad groter uit
     
  16. Jomy

    Jomy Niet meer actief


    Ja het is een gebreid cardigan vestje maar staat bij zomercollectie, dus denk dat t dun gebreid is? :p en een rokje met legging eraan vast. Ben in mei uitgerekend. Dus in juli (zomer) is het dan 2 maanden dus maatje 62 denk ik? Maar in mei kan t denk ook al wel kwa seizoen, alleen ze zeggen dat ze uit 50/56 zo snel uit zijn en 62 langer aan hebben? Maar eigenwijs als ik ben denk ik dat ik 50/56 ben, lijkt me zooo schattig als 1 van de eerste setjes :D en 62 krijg je ook wel veel van de kraamvisite denk ik?
     
  17. Sopann

    Sopann Niet meer actief

    Onze zoon zit nu in 62 met shirtjes en hij is 3,5 week. 50 heeft hij nooit gehad. Hij was 52 cm en 3855 gram. Een dikkerdje dus :) 56 zat eigenlijk direct mooi, alleen name it duurde een weekje.

    Het ligt er dus maar net aan hoe groot je kindje is met de geboorte en hoe goed ze gaat groeien op borst- of flesvoeding. Ik geef borstvoeding en dat is volgens mij pure slagroom, want je ziet onze knul gewoon dikker en langer worden ;)
     
  18. Luvv

    Luvv Fanatiek lid

    27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Ik vind t ook normaal vallen. Het is zo'n leuk merk! Vind t super jammer dat m'n oudste het niet meer past.
     
  19. Poppe

    Poppe Bekend lid

    3 dec 2009
    504
    0
    0
    Rotterdam
    Qua lengte normaal, op maat, maar valt wel altijd wat breed.

    Dus zit het mooist bij een wat voller kindje.

    Bij mij ligt het vaak in de kast omdat ik het nog te ruim vind lijken, en als de kids dan eindelijk 'dik' genoeg zijn om erin te gaan, is het al aan de korte kant.
     

Deel Deze Pagina