Vraagje over flanellen luiers

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Joycey, 11 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joycey

Joycey Niet meer actief

Op de lijst van de verloskundige stonden '6 flanellen luiers', (minimaal) 12 hydrofiel luiers en 6 hydrofiel washandjes, en daarnaast ook nog wegwerpluiers.

Ik ben gaan shoppen met mijn schoonmoeder en ik heb nu 3 flanellen luiers gewoon voor de zekerheid; ook al zei mijn schoonmoeder dat zij ze (ze heeft 4 kinderen!) nog nooit gekocht/gebruikt heeft.

Hebben jullie flanellen luiers in huis? Gebruiken jullie die? Waarom wel/niet? Wat is er het praktisch nut van?

2. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Nooit gekocht, nooit gemist;)

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ze absorberen wat meer en ik meen dat ze die bij een thuisbevalling gebruiken direct op je buik de baby te bedekken.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb ze gebruikt als extra laagje tussen de hoeslaken en moltonhoeslaken. Dat neemt toch weer net iets meer op, en was handig bij mijn kinderen die (in periodes) wat spuugden/voeding teruggaven..

Dat waren dan molton onderleggers van de hema, maar voldoet beide voor de vk..

5. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier zeiden ze bij de kraamzorg dat ze alleen nodig zijn bij een thuisbevalling.

Ik had nog oude Teddy flanellen luiers die van mij zijn geweest als baby en die gebruik ik wel eens om haar op te leggen als ze uit bad komt omdat ze goed vocht absorberen (leg hem dan in haar badcape, droog haar gewoon af met een hydrofiel) maar als ik ze niet had gehad had ik ze zeker niet gemist ;).

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik had ze ook omdat mn moeder ze nog van mij had liggen.
    ze zijn dikker en zachter dan hydrofiele doeken. dus warmer om kindje na het badje in te doen en ze nemen meer vocht op. hierdoor had ik er ook vaak 1 als molton in bedje liggen. vond ze persoonlijk fijner dan die dunne hydrofiele dingen.

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier heb ik ze onder het hoeslakentje gelegd in bed, maar dat had ook gewoon met een hydrofiel gekund. Verder hebben wij ze nergens voor gebruikt.

8. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik heb ze een paar keer als spuugabsorptie in de kinderwagen onder het hoofdje gelegd. Verder eigenlijk nooit gebruikt. Wel fijn spul maar zou niet weten waarvoor ;).
    Mij lijkt 2 of 3 stuks dus MEER dan voldoende. Hydrofielen daarintegen vlogen er hier wel door (afdrogen, op aankleedkussen voor ongelukjes, bij het voeden tegen spuug, bij het kolven om mn spullen in op te bergen/af te drogen). Ik had zo'n 25 stuks zodat ik nooit mis greep ;). En dochterlief wordt er nu nogsteeds mee afgedroogd dus die zijn daarintegen hun geld wel waard.

9. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier braaf gekocht, vond ze ook zo lekker zacht :)

Alleen in de eerste week gebruikt als extra doek voor de warmte. Nu liggen ze keurig gevouwen en gestreken achterin de lade.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Oja, ze hadden ook het formaat van het matrasje in de kinderwagenbak. Dus daar ook gebruikt als 'hoeslaken'

11. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb ze nog nooit gebruikt. Zou ze ook niet speciaal kopen. Ik heb ze nu aan mijn vriend gedoneerd als poetslap voor in de schuur :)

12. MaudvanL

MaudvanL Bekend lid

11 jul 2012
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waar kan je die kopen, ik heb ze in het voorbij gaan nog niet zien liggen in de winkel.

13. MaaikeFerryJari

MaaikeFerryJari Actief lid

20 jan 2012
    449
    1
    0
    servicebaliemedewerkster
    Gouda
    Ik vindt ze fijner in gebruik dan gewone hydrofielen luiers!

Ze zijn zachter en nemen beter vocht op!

14. MaaikeFerryJari

MaaikeFerryJari Actief lid

20 jan 2012
    449
    1
    0
    servicebaliemedewerkster
    Gouda
    Hema

15. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik gebruik ze om Xavi na het badderen op te leggen en in te wikkelen. De grove afdroogsessie dus.

Nadrogen doe ik dan alsnog met een hydrofiel.

Ik zou ze - achteraf - niet meer gekocht hebben.

16. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik vind ze alleen te dik om de plooitjes goed droog mee te maken. Vandaar dat ik liever afdroog met een hydrofiele luier.

17. KateBlack

KateBlack Lid

14 aug 2012
    53
    0
    0
    Wormerveer
    Een vriendin van mij had ze ook op haar lijst staan, maar de kraamzorg heeft ze geeneens gebruikt. Ik heb ze van haar gehad, samen met een hoop van mn schoonzus en ga ze gebruiken onder het hoofdje in bed, als molton in de kinderwagen en op het aankleedkussen bij badderen, zodat de waskussenhoes wat langer droog blijft.

Bij mij stonden ze niet op de lijst en bij navraag zij de kraamzorg dat ze tegenwoordig niet meer gebruikt werden.

18. Joycey

Joycey Niet meer actief

Oke, bedankt voor jullie antwoorden! Dan ga ik de resterende 3 van het lijstje ook niet meer kopen. Ik heb ze inderdaad bij de Hema gekocht.

19. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Daarom heb ik ook maar een pak bij de Hema gekocht... Lijkt me wel lekker om de kleine daar straks na het badje in te wikkelen en dan zo'n badcape... Lekker zacht... Ik kan niet wachten...

20. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ik vond de flanellen doeken fijner bij de voeding/spuugsessies. Lagen ook vaak op aankleedkussen en in de wagen/box. WIeg meestal wel hydrofiel

Deel Deze Pagina