hellp onderzoek Maastricht

Discussie in 'Prematuur' gestart door lynnetjee, 20 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lynnetjee

lynnetjee Bekend lid

30 jan 2014
    647
    0
    16
    verzorgende ig
    limburg
    Vraagje,

hoelang duurde het bij jullie voordat je terecht kon in Maastricht voor het onderzoek naar hellp? Hoe ging dit onderzoek in z'n werk niet hoelang duurde het voor je de uitslag kreeg?

Dankjewel!

2. Patatje1982

Patatje1982 Actief lid

31 dec 2014
    449
    229
    43
    Vrouw
    Ik ben in Nijmegen geweest, maar ik ga ervan uit dat de onderzoeken (ongeveer) gelijk zijn.

Ik moest minimaal 6 maanden vanaf de bevalling wachten ivm de hormoon huishouding. Ze hebben een bloeddruk onderzoek gedaan, 16 :$ buisjes bloed afgenomen en ik heb zelf 24 uur urine moeten inzamelen. Ik moest ongeveer 10 weken op de uitslag wachten.

3. lynnetjee

lynnetjee Bekend lid

30 jan 2014
    647
    0
    16
    verzorgende ig
    limburg
    Dankjewel voor je reactie! Ik denk inderdaad dat het ongeveer het zelfde zal gaan.
    Had je nog bloed over!? :( Haha!

Hopelijk heb je een goede uitslag gehad!

4. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Hoi Lynn,
    Ik ben in januari 2013 van Siem bevallen, en in augustus heb ik alle onderzoeken in Maastricht gehad.
    Ik heb ook lange bloeddruk meting gehad, idd veel bloed afgeven, 24 uur urine, een hartecho, en ze hebben (sorry weet niet meer precies hoe het heette, het was een verwarrende moeilijke tij) een spul in m'n aders gespoten en dat meette dan vanalles. Verder ook nog gesprekken gehad, ze hebben me helemaal binnenste buiten gekeerd. Maar goed ook, toen ik zwanger werd van Norah (was ik dus toen al maar wist ik nog niet) gelijk bloedverdunners gekregen en medicijnen tegen hoge bloeddruk. Iedere week controle, en de laatste weken om de dag ctg en bloeddruk metingen.

Wat trouwens bij mij uit de test kwam was o.a. Dat ik te weinig bloedplasmavolume heb, ruis op m'n hart, m'n hart te hard moet werken voor m'n lichaam. Ook kreeg ik kansberekeningen, ik had hoge kans op pre eclampsie, hellp, en iets verhoogd prematuur.

Veel succes!

Deel Deze Pagina