Met 33weken was mijn baarmoeder 31cm groot. Met 35weken nogmaals gemeten bij de controle en hij was toen 30cm. Volgende week moet ik weer langs. Is er reden om mij zorgen te maken als het nog steeds niet gegroeid is? Verloskundige heeft wel al gezegd dat we een klein kindje kunnen verwachten. Maar mij niet doorverwezen voor een groeiecho. Ik hoop niet dat er reden is om mij zorgen te maken, maar dit blijft wel een beetje doormalen in mijn hoofd.
Hoi hoi, Je moet rekenen het aantal cm's + 4 = het aantal weken. Dus bijvoorbeeld 30 cm + 4 dan ben je 34 weken. Dat is een gemiddelde. Maar ik moet zeggen dat meten met zo'n lint dat ik dat niet mega nauwkeurig vind hoor, ze doen dat zo snel eventjes hop hop. En volgens mij als de kleine begint in te dalen worden het minder cm's in ieder geval, bij mij wel haha. Succes verder met je zwangerschap! Liefs Loes
ehm... ze hebben mijn buik nooit op die manier opgemeten! Ik vraag me af of dit wel zo belangrijk is, zolang je verloskundige je niet doorstuurt, ziet ze vast geen reden tot zorg. Ik zou me dan ook (proberen!) niet teveel zorgen te maken hoor! Als je ermee door blijft malen, kun je altijd nog even bellen om het na te vragen, al is het maar om jezelf gerust te stellen! Liefs!
Hier meten ze dat ook helemaal niet zo, ze voelen alleen de rand van je baarmoeder en voelen het kindje en kijken zo of het goed groeit. Denk dus niet dat je je zorgen moet maken hoor. En als het kindje is ingedaald zullen die metingen waarschijnlijk helemaal niet meer zo nauwkeurig zijn.
bij ons vertelde ze met de 20w echo dat we er vanuit moesten gaan we een heel klein kindje zouden krijgen maar na ons laatste bezoek (28w) zat ons beebje precies goed op de groeicurve. nu begint mijn buik echt een groeispurt te krijgen en ook voel ik steeds meer getrappel net onder mn borstbeen. dus kindje en buik groeien lekker door