Hallo meiden, HONDS-DOL wordt ik van alles op het moment! Elke vezel in mijn lichaam is onrustig omdat er nog zoooooveel gebeuren moet voordat de baby komt. En als ik op een ander moet wachten, is er in het jaar 2020 nog niks gebeurd :x We hebben er voor 3 maand terug (ja, je leest het goed...3 maand terug!!!) een nieuwe tussendeur ingezet. Deze moet nog steeds in de verf! Nu hebben wij verf op terpentine-basis, en ik wil zoooo graag die deur en de kozijnen in de verf! Het ziet er nu gewoon niet uit! Zou ik, als ik een mondkapje om doe, die deur zelf kunnen verfen? Ook moet het behang in de woonkamer er opnieuw aangezet worden. De katten hebben het behang mooi vernaggeld dus we zitten nu tegen onwijs kapot behang aan te kijken! Nog maar niet te spreken over de babykamer DIE NOG NIET AF IS!!! :x Tja, zou je denken... Waarom maak je het dan niet af? Geloof me, ik zou niets anders willen, maar wij zijn jammergenoeg geen ervaren klussers. Verven kan ik gelukkig dan wel weer heel goed, maar ja... Behangen kán ik wel, mits iemand mij helpt. In dit geval ben ik helemaal een extra paar handen nodig omdat de banen behang horizontaal op de muur moeten ipv verticaal. De babykamer moet nog het één en ander aan verspijkerd worden, en ook dáár moet mijn papa-lief inspringen omdat wij dat gewoonweg niet kunnen Ik wordt er gewoon echt verdrietig van. Voor mijn gevoel begint de tijd nu gewoon écht te dringen, en ik wil zo graag van dat onrustige gevoel af. Ik wil de laatste weken van de zwangerschap kunnen genieten zonder mij druk te moeten maken over alles wat er nog gebeuren moet... Sorry voor mijn klaagzang, maar het zit me echt even hoog. Ik denk, ik pleur het hier neer, want wéér mijn vriend lastig vallen met mijn geklaag en mijn gezeur wordt ook wel een beetje vervelend... Ben het in elk geval even kwijt. Hopelijk lucht het voor een uurtje op ofzo... (totdat ik weer tegen de volgende ergenis aanloop ) Klote nesteldrang en hormonsters! BAH BAH BAH!
Ik herken je verhaal helemaal hahaha. Maar ik zou niet daarmee gaan verfen hoor. Je mag alleen verf op waterbasis gebruiken nu. Mondkapje heeft geen zin.
Ik zou zelf de verf omruilen voor een acryl, ik ben zelf ook aan het verfen en terpentine basis wordt echt afgeraden i.v.m. oplosmiddelen. Hop hop, naar de verfwinkel en lekker aan de slag, ik weet uit ervaring dat het hééél verlossend werkt voor de gatver-stemming.
Ja lekker de boel aflakken met lak op waterbasis! Dat heb ik ook gedaan en ging prima. Hier ook lekker blijven luchten. Alkydverf zou ik niet doen, weet niet hoeveel kwaad het kan, maar ze raden het af (en niet voor niets lijkt mij). En dan heb je daar een onrustig gevoel over! Hier is de babykamer ook nog niet af hoor, wij zijn nog het ledikantje in de beits aan het zetten en ik ben nog gordijnen aan het naaien, kastdeuren hebben we ook nog niet Uiteindelijk komt het allemaal goed! En gewoon lekker hulp vragen, vinden mensen vaak juist erg leuk om te helpen met dit soort dingen! Succes, muziekje aan en schilderen maar!!
Ik heb gewoon geverfd hoor met verf op terpentine-basis. Ik heb het nagevraagd aan de vk en zij gaf aan dat als ik tijdens het verven goed ventileer en het niet in een ruimte is waar je heel de dag in zit dat het dan echt geen kwaad kan.
Nou de post hierboven ben ik het niet mee eens. je hoeft maar een heel klein beetje te zoeken op internet en als je dan leest wat voor gevolgen verf die niet op waterbasis is kan hebben voor je baby! Ik verf nu met acrylverf een schilderij dat in de babykamer komt. En je hebt ook acrylverf van bijv Histor, dus als je die gebruikt zit je veilig. Let wel, acryl en niet alkyde.
Ja, dat zal allemaal wel, maar ik heb het speciaal nagevraagd aan de vk en ik denk dat zij ook wel weet waar ze het over heeft. Kijk, als je weken in een slecht geventileerde ruimte gaat verven en ook uren in die verflucht blijft zitten zal het ongetwijfeld niet echt goed zijn. Maar 1 deur verven daar ben je zo klaar mee, je zet gewoon een raam of deur flink open en na het verven sluit je de deur van de kamer waarin de deur staat. Je gaat in je woonkamer zitten en dan ben je misschien een uurtje in die verflucht geweest...
Een standaard mondkapje (zo'n stofkapje eigenlijk) heeft weinig zin voor de dampen. Dan moet je echt een duur masker aanschaffen wil je iets hebben dat werkt. Ik heb alleen latex en acryl gebruikt, en alkyd vermeden. Maar dat was makkelijk aangezien manlief wel schilderde..