Deze maand begin ik met Clomid (50 mg)... Vind het erg spannend natuuurlijk. Om de kansen op succes zo groot mogelijk te maken, hoop ik op wat tips van jullie: - wanneer, en hoe vaak klussen in de cyclus? - gebruikten jullie er ovulatietesten bij? - en wanneer springt je ei met Clomid dan ongeveer (ik ga van dag 3 tot en met 7 slikken). Is dat rond dag 14, of kan het ook veel eerder, of veel later? Nou heel wat vragen, maar met cycli van 40 dagen en pakken vol ovulatietesten die ik gewend was, is het even omschakelen... Dank jullie wel vast!
Ik lees even mee! Zit in het zelfde schuitje! Morgen de eerste pil clomid 50mg.. Zie mijn cyclussen.. ik vraag me ook af wanneer ik een ei kan verwachten.. Van de gyn begreep ik dat het best wel eens eerder kan zijn dan "normaal" (dag 23 gemiddeld genomen).. Ik verbaas me er trouwens over dat ze in het ziekenhuis waar ik loop geen follikelmetingen doen.. Alleen een bloedtest.. maar deze ronde ben ik dan op vakantie! Ik heb een voorraadje ovulatietesten van zwanger en kids liggen.. vanaf dag 11 testen zei de gyn vandaag..
Oja.. ik ga trouwens van dag 5 tot 9 slikken (morgen dag 5) en kreeg te horen "als je menstruatie over is om de dag seks"
Ik ook morgen de eerste pil! Hier wel een echo, maar die is op dag 12. Vroeg me af of de eisprong dan ook al geweest kan zijn.... Verder om de dag klussen vanaf na je menstruatie dus? best wel een klus Heb jij bij je eerste ook Clomid gebruikt? Zie ook dat je onlangs een mk hebt gehad, wat naar zeg. Hoop voor ons beiden op Clomid-succes!
Ik heb net de eerste cyclus (en hopelijk de laatste, woensdag testen) met 50 mg clomid er op zitten. Ik had vanaf dag 10 om de dag follikel metingen. De laatste op cd 20 en toen was m'n ei gesprongen. Ze denkt dat ik op dag 19 m'n eisprong heb gehad. Dit omdat ik op cd 17 een follikel van 17 mm had. Het kan mooier en korter natuurlijk maar ik ben al lang blij dat ik überhaupt een eisprong heb gehad. Heb op dag 18 een ovulatietest gedaan en deze was positief. Ook adviseerde de gynaecoloog mij na de follikel meting van 17 mm om om de dag te vrijen. Het was ook mijn eerste kennismaking met de mmm. Spannend allemaal. Heel veel succes!
Ik gebruik ook Clomid ik krijg nu rond dag 12 echo, in het begin was dit inderdaad al rond dag 8/9 en dan om de twee á drie dagen ongeveer. Bij mij springt m'n ei eigenlijk altijd later dan dag 14, meestal richting cyclusdag 20. Ik heb wel ovulatietesten gebruikt maar dat is omdat ik een Control freak ben
Hoihoi ik heb nu 2 keer een clomid behandeling gehad en beide keren waren anders. Eerste keer was 50mg en resgeerde mijn lichaam zo goed dat ik nu een tweeling heb lopen van 2jaar. En de 2e keer ook 50mg en duurde mijn ei 21 dagen en ben ik nu 4 weken zwanger van 1 klein wondertje. We kluste wel om de dag en de laatste 3 dagen elke dag.. 2e keer ovu testen gebruikt omdat we wilde weten wanneer mn ei voorbij was, dan wisten we dat we niet meer hoefde te klussen. Hoop dat t in 1 keer lukt bij julie
Kijk dat is een succesverhaal...! (of eigenlijk 2 dus!) Wanneer begon je dan met klussen, en wanneer elke dag?
Ik moet zeggen dat ik t bij de eerste keer niet precies meer weet. Alleen dat we toen2 dagen achter elkaar terug moesten voor een echo omdat ze er bijna waren, dus toen hebben we 3 dagen flink geklust. Nu de afgelopen keer duurde mijn ei heel lang en hebben we vanaf 10 mm om de dag geklust en vanaf 17mm elke dag.
Ik wil toch even met jullie delen dat ik vanmorgen een positieve test in m'n handen had. Eerste ronde met Clomid dus raak! Yes! Heel veel succes meiden. Ik hoop voor jullie hetzelfde!