Hier gister een groeiecho.. onze kleine is nu al bijna 2800 gram. Buikje lag bijna 6 weken voor, hoofd 3 weken en de rest een paar dagen tot een week.. Best schrikken dus.. Straks word ik geprikt op suiker...
Bruidje dat is idd even schrikken, buikje wat 6 weken voorloopt. Hopen dat het allemaal meevalt en dat het geen zwangerschapssuiker is.
Groeiecho gehad met 29 weken en 6 dagen en ons mannetje woog 1403 gram. Dat was goed zei de echoscopiste!
Vandaag toevallig een echo gehad, ik doe als gezonde proefpersoon mee aan een onderzoek in het UMCG (echt een tip trouwens ) 32 weken precies, kindje is 2225 gram. Vrij groot, maar alles keurig binnen de normale waarden. Weet niet of het ermee te maken heeft, maar wij zijn allebei 'grote' (lange) mensen en waren ook blakende baby's zelf.
Mijn dochtertje was ong. 2500 gram bij 32w5dg zwangerschap. Bij haar geboorte, 40wk precies, woog ze 4265 gram. Een flinke meid dus! Ik en m`n vriend zijn allebei ook lang en vriend woog ook 8 pond bij z`n geboorte. Denk dat het ook in de genen zit dan.
Wat ik me afvraag: Vandaag weer echo gehad en onze kleine wordt nu geschat op de 1800/1900 gram door de gyn. Maar hij loopt met zn buikje wel twee weken voor op groei en met zn hoofdje ongeveer een week. Als ik hier de berichten lees dan zou hij dus juist iets zwaarder moeten zijn. Ik maak me geen zorgen hoor, maar vroeg het me toevallig af. Iemand een idee?
ons klein wondertje was met 29 weken 1350 gram. en zat qua groei precies op schema volgens de echoscopiste
Ons Ukkie was dinsdag bij 35+2 ongeveer 2900 gram. Hoofd nog steeds meer dan 2 weken voor, buik iets minder....gemiddeld 2 weken voor in de groei..