Hallo meiden, ik had een vraagje.. in boeken en op internet lees je altijd dat als je 8,0 weken zwanger bent het embryo 2,0 centimeter moet zijn en op 9,0 weken 3,0 centimeter. Nu heb ik dinsdag een echo gehad bij 8,0 weken en mijn kleintje was 1,5 centimeter precies.. is dit niet te klein? het hartje klopte wel heel mooi. Hoe groot was jullie kleintje met 8,0 weken? ik heb de echo foto in mijn album staan liefs Daantje
Hey De vk heeft waarschijnlijk de beentjes niet mee gemeten, dat was bij mij ook zo. ik ging met 10wk en 2 dagen, en mijn kleintje was 3,64 cm terwijl ik haast overal lees dat bij 10weken de baby 4,5cm moet zijn. maar mijn vk heeft vanaf het hoofdje tot de billetjes gemeten. Dus misschien daarom denk je dat je aan de kleine kant zit. Maar meid het zit goed hoor! anders maak de baby wel in verdere zwangerschap een groeispurt
Hoi Daantje, Ik kan je nu nog geen antwoord geven maar ik heb vanmiddag een afspraak voor de 1e echo. Als het goed is ben ik nu 8 weken en 5 dagen maar dat moeten we even afwachten. Zodra ik meer weet laat ik het je weten.
Ons kindje was met 9 weken 2,4 cm. Het is waarschijnlijk idd zo dat bij de lengtes die jij noemt de beentjes zijn meegenomen en dat wordt bij een temijnecho niet gedaan. Dan wordt van hoofdje tot kontje gemeten.
De gyn meet van het hoofdje tot het stuitje en wat je op veel sites leest, is de totale lengte met de beentjes erbij. Onze frummel was met 8 weken ook 1,5 cm en dat was precies op schema.
Heee daantje! Mijn frummel was met 7 weken en 6 dagen 1,3 cm Dus opzich klopt die 1,5 cm wel! Bij mij kwam de 7 weken en 6 dagen automatisch uit de computer rollen toen ze had gemeten..
Sommige sites meten inderdaad anders. Bij mij waren ze met 10 weken precies 3 cm (wat in jouw beginpost bij 9 weken staat) en dat klopte precies. Met 7w+2 dagen klopten ze ook precies.
8,3 dagen: 1,97 cm maar ze meten alleen van hoofd tot stuitje en de beentjes niet mee en volgens mij lees je vaak op sites e.d. een lengte waarvan de beentjes wel zijn meegemeten.
Die van mij was op de eerste echo 8 weken en 1 dag en was 1,77. Volgens de vl zag het er allemaal super uit. foto in mijn album