hoe verliep jullie 1e echo?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door mama1990, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama1990

mama1990 Lid

18 mrt 2009
    43
    0
    0
    Amsterdam
    hoe verliep jullie eerste echo? hoeveel weken waren jullie? en wat werdt er allemaal gezegt?

2. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Uh...ik was 5wkn..

Die stelde niks voor onze eerste echo.

Onze laatste echo was het mooiste toen konden we ook goed zien dat het een klein mensje was....dit was heel bijzonder.
    Ik was toen 10wkn, je kan de foto's in mn album zien

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ze ging bij 6w met een inwendige echo 2 min kijken en het vruchtje opmeten en dat was het, tweede keer bij 8 weken hetzelfde, ook iets van 2min . Zie album voor de echo

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Verder trouwens niks gezegd ( wel dat het hartje klopte en de goede lengte had) en gevraagd of we de combinatietest willen doen, maar de echo opzich is in een oogwenk voorbij, de losse intakes duren langer, alleen dan wordt geen echo gemaakt

5. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik was 9+1 zwanger toen ik mijn eerste echo kreeg.
    Bij binnekomst vroeg ze hoe het was en heb toen eerlijk geantwoord dat we nerveus waren ivm een eerdere MK vlak voor de echo.
    Ze zei meteen "meid dan doen we de papier rommel later wel en gaan we meteen kijken".

Opzich stelde het verder niets voor hoor.
    Werd uitwendig gemaakt en ze zag meteen een kloppend hartje.
    Ze heeft het ons natuurlijk wel goed aangewezen en uitgelegt dat ze een meting ging doen om te zien hoe groot het was en om te bepalen hoever ik zwanger ben.

6. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Bij ons werd er wel heel veel aandacht aan besteed en we mochten ook best lang kijken.

Bij ons ging de groei in het begin niet goed en in het IVF-centrum weten ze heel goed hoe ze daarmee moeten omgaan.

Ze vertelde wat we allemaal zagen. Maar we hadden al zoveel echo's gehad dat we zelf ook heel goed konden zien.

7. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Denk dat het bij jou net even anders is sloppyslayer aangezien jij wel een kleine achtergrond heb ;)
    Ben blij voor je dat het gelukt is na al die jaren.

8. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    :) :)

9. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Heb zojuist de eerste echo gehad (elf weken dus) en volgens mij hebben we ruim een kwartier zitten kijken. Ze heeft het kindje gemeten en daaraan konden ze zien hoeveel weken je bent. Dit klopte exact met de berekening. Het hartje klopte, ze kon de kaak aanwijzen, de ruggegraat, hij 'zwaaide' even en de beentjes bewogen ook lekker mee. Hij of zij was heel druk - op de rug, op de buik, echt helemaal leuk. Daarna zoomde ze in op het hartje en liet dat ook nog even horen. Zo wat een opluchting! Ik vond de eerste echo een super leuke ervaring, ik hoop dat het voor de anderen ook zo zal zijn. En ik feliciteer iedereen waar de eerste echo een goede echo was! Begrijp nu pas wat een opluchting dat teweeg brengt.

10. miriam24

miriam24 Actief lid

16 nov 2008
    179
    0
    0
    overijssel
    eerste echo niets want was te vroeg..en ik was voor de tijd na de toilet gegaan en je moest dus blijkbaar een volle blaas hebben

tweede echo met 7 weken en 1 dag
    hartje alles gehoord en de werd gezegt dat het hartje goed klopte en opgemeten en toen mocht ik weer gaan

11. Rezah

Rezah Lid

19 mrt 2009
    56
    0
    0
    Flevoland
    We dachten met de eerste echo 10wk+1dg te zijn, maar toen ze een uitwendige echo maakte, bleek het toch nog wel erg klein te zijn, ze kon het ook niet goed zien. Inwendig geprobeerd, en daarbij werd het wel wat duidelijker! Alleen bleek dat we precies een week minder ver zouden zijn.

En dat was het denk ik zo'n beetje haha :p

12. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Bij mij was dat niet nodig, ik was ook vlak van te voren nog naar de wc geweest. Was die van jou inwendig?

Heb met 5.5 wkn een echo gehad om te kijken of het een bbz was, even gemeten en weer naar huis. 2e echo bij 6.6 wkn v.w krampen (achteraf groeipijn) hartje gezien en gehoord, even opgemeten en weer naar huis. Was allemaal heel snel maar ik ben tevreden.

13. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Even een vraag. Vanaf hoeveel weken is het een uitwendige echo? Ik mag op 8 weken maar ben vergeten te vragen of het inwendig of uitwendig is.

14. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik kreeg bij mijn oudste met 12 weken de eerste echo en bij de tweede met 11 weken. Beide uitwendig. Duurde allebei ongeveer 10 minuten, ze keek naar de lengte, hersentjes, hartje, dat soort dingetjes. En we mochten ook nog eventjes gewoon lekker gluren. Bij de tweede konden we zelfs al vingertjes tellen met 11 weken, echt super.

15. miriam24

miriam24 Actief lid

16 nov 2008
    179
    0
    0
    overijssel
    haay

nee mijn echo was gewoon uitwendig en ze zei dat ze dat niet kon zien omdat ik geen volle blaas had

@ ladouce bij mij hebben ze het gewoon uitwe dig gedaan
    de 2de echo was met 7 weken en 1 dag en toen zag je al een klein dingetje haha en het hartje toen ook gehoord

liefs

16. patricia1987

patricia1987 Actief lid

8 okt 2008
    188
    0
    0
    hey ik had bij 6 weken een inwendige en bij 8 weken ben nu 11 weken en 2 dagen en mag vandaag voor het eerst naar de vloskundige ben zooooo benieuwd xxx

17. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Ik zou een uitwendige hebben maar ook ik was naar de wc gegaan van te voren (was me niet gemeld dat dit niet handig was) dus toen vroeg ze of ik inwendig wilde omdat ze anders heel hard moest drukken. Ze had wel al wat gezien zei ze dus ik ben voor inwendig gegaan: Ik moest en zou natuurlijk mijn spruit zien :D We hebben echt heel lang mogen kijken dus we waren ook super gelukkig dat we buiten stonden.

18. mama1990

mama1990 Lid

18 mrt 2009
    43
    0
    0
    Amsterdam
    gisteren hadden wij dan onze eerste echo, en het hartje klopt :D we waren zo blij.

19. eerstekeer

11 mrt 2009
    23
    0
    0
    Afgelopen Dinsdag onze eerste gehad.(9 weken 5 dagen) Eerst moesten we bloed meten en urine checken en toen moest ik mezelf in een soepjurk verkleden. Erg mooi zat ik eruit.
    De dokter ging gelijk kijken of het kindje er was en hij kon het kindje heel makkelijk vinden. Je kon het zo goed zien dat het mij ook gelijk opviel. Een zakje met een klontje erin. Kan er niet meer van maken. Het hartje ging 170 p. seconden en het was heerlijk om het te horen.
    De fotootjes meegenomen en we blijven er naar kijken.

Deel Deze Pagina