Ik weet niet hoe groot onze kleine was met 9 weken. Maar wil je wel zeggen, ik zou niet teveel vertrouwen op de metingen bij een pretecho. Wij hebben vele echo's in zh, verschillende zh, gehad. Met 26 weken hadden we nog een echo gehad waarop ons kindje qua metingen uitkwam op bijna 30 weken, met 24 weken in ander ziekenhuis kwamen ze uit op 27,4, met 28,3 hebben wij een pretecho laten maken, de echoscopiste zei dat ze veel ervaring had en dat gaar metingen altijd goed waren, ze kwam uit op meting van 28,6 dagen, dat zou betekenen dat ons kindje gekrompen was, volgens haar waren de metingen in ziekenhuis allemaal verkeerd geweest. Wij snapten er niets meer van, juist omdat ze het zo overtuigend vertelde. Met 30 weken weer echo in ziekenhuis en weer kindje veel te groot. En ook de echo's die latere volgden altijd ver voor in groei. Uiteindelijk is ze met 37.4 geboren met gewicht 4225 gram en 54 cm. De meting bij de pretecho is in ons geval dus echt niet juist geweest. Mocht ik ooit weer zwanger worden dan zou ik bij een pretecho geen metingen meer laten verrichten. Het hoeft natuurlijk niet altijd zo te gaan, maar wou onze ervaring toch graag met je delen.
Helemaal perfect. Echt, een droomecho! We kwamen er bij toeval achter dat als ik even hoest, er iets gebeurt waardoor alles veel beter in beeld komt. De verloskundige wist niet hoe ik het precies deed, maar het werkte wel De meting kwam nu op 3,2cm (waarmee hij weer een dag voorloopt) en we hebben ons kleintje ook zien bewegen.. Zó gelukkig! Kan niet stoppen met naar de filmpjes te kijken! Zo'n mooie echo geeft je vertrouwen weer zo'n enorme boost. Kan ik weer een paar dagen vooruit