naar aanleiding van een lage curve heb ik gister een groeiecho gehad om te kijken of spruitje wel op schema ligt... nou lijkt hij wat te dalen op de curve maar nog niet zorgwekkend gelukkig spruitje is nu 1941gram.. cm niet naar gekeken eigenlijk.. maargoed is dit nou zo laag voor 33 weken???? lees overal dat ze ongeveer 2000gr moeten zijn dus dan zou spruit er maar 59 gr onder zitten hoe was dat bij jullie???
Ik heb geen idee, heb de laatste echo gehad met 29 weken en toen woog hij bijna 1500 gram, ik krijg met 34 weken weer een groei-echo dus dan zal ik het wel horen. Gisteren bij de gynaecoloog is alleen mijn baarmoeder gemeten en die was 28,5 cm dus een halve cm groter dan gemiddeld, nou ja, schokkend Ik denk niet dat die paar gram zo'n verschil maken eerlijk gezegd? Je hebt nu eenmaal zwaardere en lichtere kindjes, ik maak me daar niet zo heel erg druk om tenzij het gigantisch afwijkt maar dat is bij jou niet het geval. Kan goed zijn dat ze bij de volgende groei-echo weer te 'zwaar' is dus zou het eens afwachten. Die van ons ligt sinds de 20 weken echo al gemiddeld een weekje voor op de groei en zijn gewicht.
Bij mij woog ze met 31w2d 1570 gram en met 35w2d 2460 gram Ze is iets kleiner dan gemiddeld.. Ik denk dat 1900gram voor 33w niet slecht is hoor! En het is ook maar een schatting hè, ze zitten er vaak langs
vind het zo verwarrend allemaal want mijn baarmoeder is 2 weken geleden gemeten op 29cm en die was weer 1 1/2cm onder de curve das toch vaag dan
Bij een vriendin van mij geboren met ong. 33wk en woog toen 1750 gram dus lijkt mij dat dit bij jou netjes is. Ik heb zelf een groeiecho gehad ergens rond de 33wk en volgens mij was ze toen iets van 1800 gram (weet niet meer precies), mijn dochter woog bij geboorte 3020 dus niet zo groot maar ook iets te vroeg dus.
Bij de groeiecho met 33.6 woog onze kleine 2985 maar ik zit ook boven de groeicurve zonder zwangerschapdiabetes trouwens. Iedereen is verschillend en ook wat is je eigen bouw en die van je partner.
Ja dat is ook vaag, daarom moet je je ook niet te druk maken om kleine verschillen. Als het over het algemeen maar goed is allemaal. Het zijn schattingen en dat kan toch wel een beetje afwijken, zo lang het geen schokkend verschil is lig ik er niet wakker van
Oudste woog bij haar geboorte met 33.3 2170 gram jongste woog bij zijn geboorte met 33.5 2675 gram. hij was met 33 weken 2 kg geschat
Met 30 weken werd onze kleine geschat op 1557 gram. Dus ik denk dat je met 33 weken redelijk gemiddeld zit met dat gewicht. En inderdaad ze zitten er zovaak naast! Alle kindjes groeien in hun eigen tempo op hun eigen manier. Met de 20 weken echo heb ik ook extra controle gehad omdat hij een te smal hoofdje zou hebben maar achteraf bleek dit gewoon zijn manier van groeien te zijn en was het een week later alweer precies gemiddeld!
Mijn dochtertje is pas geboren met 32,6 en woog 2030 gram. Was een dikkerdtje voor haar termijn zeiden ze...
Afgelopen zondag met precies 30 weken woog ze 1661 kilogram. Met 32 weken weer een groeiecho en volgens de vlos komen babys nu tussen de 100-200 gram per week aan. Ik zou dan komen met 32 weken 1800 tot 2000 kilogram.
Met 33 weken woog hij 1940 gram. Vorige week (met 34 weken) woog hij 2170 gram. Volgens de gyn is hij wat kleiner dan gemiddeld, maar volgt hij gewoon netjes zijn eigen lijn. Mijn man en ik zijn allebei geen reuzen, dus wat dat betreft is het ook logisch dat ons manneke geen grote baby is
Mijn jongste is geboren met 32,5 weken en woog 2790 gram. Dat is wat flinker dan gemiddeld. Ik geloof dat tussen de 2000 en 2200 gram heel gemiddeld is.