hoi meiden ik zit me een beetje druk te maken ik hoop straks te bevallen in februari maar me dochtertje zit dan op school en manlief werkt de eerste week gewoon als de kraamzorg er is maar hoe moet ik dat dan doen met dochtertje ze moet naar school gebracht worden etc.. doet de kraamzorg dat of moet ik zelf iemand regelen daarvoor een hond die gewoon 4x per dag naar buiten moet ik heb wel een s.m maar die werkt 2 dagen, en ze wil haar hond al weg doen dus laat staan dat ze mijn hond wil uitlaten voor me dochtertje komt het wel goed vriendinnetje van haar woont achter ons en zit op dezelfde school me vriendin haar dochter zit ook op die school, dus daar verwacht ik geen problemen maar wel met onze hond hoe hebben jullie dat gedaan want maak me best druk daarover
Hoi, Ik ben kraamverzorgende. Ik zou dit met het intake gesprek even aangeven zodat ze er rekening mee kunnen houden. In overleg met het gezin breng ik wel eens kinderen naar school als er echt niemand is die ze weg kan brengen. Het probleem is wel als ze wat verder weg zitten op school. Wij starten tussen 8.00 uur en 9.00 uur. Ik weet niet hoe laat je man weg gaat, maar die zou bijv. haar aan kunnen kleden (kleertjes kan je van tevoren al klaar leggen evt.), fruit klaar maken. Anders kan evt. de kraamzorg dat meteen doen als ze om 8.00 uur kan starten. Als de kraamzorg je kindje steeds elke dag naar en van school moet halen/brengen dan gaat dit vaak wel ten koste van andere werkzaamheden. Niet alles kan nu eenmaal vaak gedaan worden in die tijd. Dus geef ook aan als je bevallen bent wat jij belangrijk vind! Als je bijv. wil dat ze je oudste naar school brengt maar je vind het niet erg dat bijv. de strijk blijft liggen (misschien kan iemand anders dat dan doen mocht het niet lukken, of ze pakt het mee met de volgende dag?) dan kan je dat aangeven. Over je hond: in principe laten we geen honden uit of je moet toevallig een kraamverzorgende treffen die dat niet erg vind. Maar dan kan er ook weer wat andere werkzaamheden blijven liggen als je dit perce wilt. Geef dit ook aan bij de intake. Is er geen hondenuitlaatservice in je buurt die je in kan schakelen voor die week? Of een vriendin, familielid die dat kan doen? Je man zou de hond s'morgens voordat hij gaat werken uit kunnen laten en s'avonds weer als hij van zijn werk komt. Heb je hier iets aan?
dankje hier heb ik wat aan!! school is hier op 2 minuten afstand gelukkig hond ja daar moeten we dan iets op verzinnen schoonmoeder kan wel maar of ze er zin in heeft manlief is vrachtwagenchauffeur dus is meestal vroeg de deur uit als hij nog eerst bakken moet lossen hoeft ie dat niet gaat ie op zijn vroegst 7 uur de deur uit om om half 8 in de wijk te staan aankleden van de kids kan hij dus wel doen! ik hoop dat we weer dezelfde kraamverzorgster te hebben en dat was echt een top meid en ging ook buiten spelen met dochterlief als ik op bed lag
Hoe ga je om met je buren? Misschien een buurjongen/meisje die met de hond uit kan? Anders inderdaad een uitlaatservice. Daar heb ik goede ervaring mee. Dan kun je in de ochtend je man de hond laten doen, daarna rond 12 uur de service ( dan is de hond meestal wel 2 uren op pad) en dan in de avond weer je man. Met een service kun je misschien al een maand eerder beginnen. Dan kan de hond er ook aan wennen. De kraamzorg die ik had bracht ook kinderen van en naar school. Maar ik zou ( als dat kan) je kindje wel over laten blijven tussen de middag.
bossi dankje overblijven kan wel denk wel dat ze hiervoor een uitzondering maken (het kost bij ons namelijk niks alleen is het zo als ze vaker dan 5 x per jaar overblijven de moeder ook moet overblijven ) maar daar komt ze denk ik niet aan want woensdag en vrijdag valt al af
mijn man is de eerste 2 weken vrij. Stel dat ik minder snel herstel dan bij de eerste bevalling of andere complicaties heb, zou ik het wel sneu voor onze dochter vinden als haar papa ook nog aan het werk is. Het zijn zoveel veranderingen dat het mij goed lijkt om dat als gezin in het hele begin te ervaren.
Kan je man niet de eerste weken vrij nemen? mijn man had 4 weken vrij genomen na de bevalling. Met kraamzorg heb ik helemaal geen goede ervaringen dus daar zal ik nooit op rekenen. hadden ons ingeschreven en bij de intake allemaal mooie praatjes. ben ik bevallen (keizersnede) hebben ze geen kraamzorg tot hun beschikking werd een ander bureau ingeschakeld daar kwam dan iemand 2 uurtjes en aan het eind van de dag belde het bureau die niemand hadden op om te zeggen wie we de volgende dag zouden krijgen en dat ging weer niet door dus weer een ander bureau......slecht hoor!!
Eerste weken vrij nemen gaat niet zoveel dagen heeft hij niet En vind ik ook niet nodig hij neemt hooguit 1 week vrij maar. Pas als de kraamhulp weg is
nou vanmiidag me zorgen uitgesproken naar me sm en ze zei over de hond ik ben er ook nog en dat er altijd wel iemand zou zijn om de hond uit te laten