Mijn oudste werd 6 pond geschat en was 7 bij 40+0 Mijn jongste werd ruim 9 pond geschat en was bijna 8 pond bij 39+4.
Hier idd ook! De schatting van de twee die ik net gaf was aan de hand van 3 groeiecho's. Maar de vk voelde en zei: ik schat zelf 3909 gram. En dat klopte!
Zoontje werd op 7 pond geschat, en dit klopte precies. Dochter werd op een kleine 7 pond geschat, maar bleek ruim 7 pond te zijn. In beide gevallen klopte het dus best goed
Ons zoontje werd net 6 pond geschat en woog met 40 weken 3260 gram. Ben erg benieuwd naar de schatting en gewicht van dit kindje.
Mijn dochter werd de dag voor de bevalling op 8 pond geschat en is geboren met een gewicht van 3360 gram.
De verloskundige zei: dat wordt zeker wel 7 pond. Toen werd ik medisch en kreeg een eerste groeiecho met 37 weken: net 6 pond 2e groeiecho met 38,5 week was 6,5 pond. Uiteindelijk met 39+5 weken 3620 gram dus ruim 7 pond. Ze zeiden ook dat ze een klein hoofd en rompje had en lange benen, nou ze heeft een groot hoofd, lange romp en korte benen. Dus die groeiecho's neem ik niet meer zo nauw.. De verloskundige zat er goed bij in de buurt!
Zoon werd geschat op 6-6,5 pond! Uiteindelijk geboren met 2.5 pond, maar wel te vroeg, dus gaat niet helemaal op in ons geval!
Mijn eerste zoontje werd rond de 4 pond geschat. Had op het einde een spurt gemaakt en gyn schatte hem toen op 3200-3400 gram, verloskunidge op 6 pond. Uiteindelijk was hij 3080 gram, dus vk had gelijk. Tweede zoontje werd een week voor zijn geboorte met de groeiecho op 2280 gram geschat en een dag voor zijn geboorte op 2500 gram door de vk. Hij was uiteindelijk 2700 gram gelukkig en mocht na een nachtje mee naar huis Liefs Suzanne
Twee weken geleden werd de baby door twee verschillende verloskundigen geschat op 5 pond. Misschieeeeeen 6. Afgelopen woensdag werd ie weer geschat op 6,5 pond. Dus we zullen het wel zien. Ik schat zelf 6,5 pond.
Ik was zelf 6 en mijn vriend 7 pond. Bij mij zei een van de VK de ene keer dat het wel 7,5pond werd, en de keer erna vroeg ze hoe groot ik zelf was, en zei ze weer ja ik denk zoiets... Okee... we zullen wel zien dan... Het was uiteindelijk 8 pond! Wel met 41 wkn.
Allebei mijn kinderen werden in Nederland een kilo te zwaar geschat. Voor ik naar Nederland kwam om te bevallen had de gyneacoloog in Afrika zijn uiteindelijke geboortegewicht helemaal goed geschat. Maar de gyn in Nederland die me de weken daarna begeleidde zat er dus flink naast, en bij zijn zus idem dito, die was flink dysmatuur, wat de gyn niet zag aankomen.