Met echoapparatuur werd ons meisje 6 dagen voor de bevalling 2800 gram geschat. De vk schatte haar de dag voor de geboorte rond de 3000 gram en toen de vliezen gebroken waren zei ze dat ze zeker 3400 gram zou wegen. In dat laatste had ze gelijk, ons meisje woog 3395 gram. De echo zat er dus naast, maar de vk zelf helemaal niet. Ik vind dat zo knap, dat ze het gewicht met hun handen kunnen schatten!
Ik kreeg van de vk te horen dat ik rekening moest houden met een 8 ponder en ik moest niet schrikken als t meer was.Met 40+3 werd onze zoon geboren en woog 3850....ze zat dus in de buurt...
Bij de oudste schatte de vk in dat ze rond de 2300 gram zou wegen en de gyn schatte rond de 2500 gram. Ze woog uiteindelijk 2350 gram. Goed in de buurt geschat! Bij de jongste was de schatting 2100 gram en zij woog 2520 gram. Daar zat wat meer verschil in.
Bij ons werdt Sietse geschat op een 6,5 a 7 pond. Mijn buik was ook niet mega groot,zelfs niet met 42 weken..... Toen hij eindelijk geboren was bleek hij 4075 te wegen,en was 55 cm lang...toch heel wat anders dan ze verwacht hadden,zelf ben ik ook maar 1.63 lang...
Hier werd een mini verwacht. Mijn buik was erg bescheiden en de vk heeft geadviseerd maatje 44 te kopen. Lengte? +/-48 cm en gewicht met 40 weken rond de 3000 gram. Uiteindelijk kwam meneer met 38+4, was 52 cm en 3360 gram. Voor het shirtje was het goed dat we een 44 hadden, want meneer had vooral hele lange benen en een kort rompje met kleine armpies hihi! 50 verzoop hij in qua shirtje dus dat kwam goed uit maar zijn broekje zat op hoog water
Beer werd 7,5 pond geschat bij de groeiecho, en de verloskundige schatte m bijna 8 pond, beide dachten 51 cm. Dit zou ik halen als ik de 40 weken uit zou dragen. Beer woog 5,5 pond en was 46 cm lang, en is 2 dagen voor de uitgerekende datum geboren.
Mij was door de ene vk verteld dat het een gemiddeld (6-7 pond) kindje zou zijn. De andere vk zei dat ik rekening moest houden met een 8-ponder als ik de 40 weken zou voldragen. En het is geworden bijna 9 pond (4.460 gram) bij een lengte van 54 cm.
De invalVK zei dat de baby tussen de 3 en 4kg zou zijn, met een marge van 200gr Grote kans dat je goed zit als je zo schat he...kan ik ook nog wel! Mijn eigen VK schatte een gewicht tussen de 7,5 en 8 pond. Klopte want ze was 3845gr bij haar geboorte!
Onze man werd geschat op 6,5 pond bij 40 weken zwangerschap, hij werd ietsje eerder geboren en was ook wat zwaarder. 7,5 pond.
Onze man werd geschat op 3750 gram met 40 weken. Hij is geboren met 41+1 en woog 3810 gram ik vond dit zo knap geschat met de handen op 38 weken. Groetjes paula
ik was 48 cm en 6 pond, mijn man 50 cm en 6,5 pond. ons dochtertje is geboren met precies 40 weken en was 50 cm en 3550 gr. ze was geschat op 50 cm en 7 pond