Hoi, Onze dochter Eva is nu 1 maand oud (hoera! ) en ik vraag me af of ze nu al de leeftijd heeft om (even) te laten huilen. Ik heb het net met pijn en moeite gedaan, want ze wilde maar niet slapen. Voor zo'n 2 minuutjes, zij helemaal overstuur en af en toe zelfs echt lucht happen, maar daarna werd ze iets rustiger en heb ik haar haar speen gegeven en nu slaapt ze zowaar. Het werkt dus... maar ik voel me toch schuldig. Valt ze niet in slaap omdat ze zich overstuur heeft gehuild? Of hoort dat er vanaf nu toch bij soms? Ze heeft ook last van spruw en door de medicijnen last van winderigheid en diarree, dus echt lekker zal ze zich ook niet helemaal voelen. Ik twijfel dus heel erg of ik er wel goed aan heb gedaan , maar ik ben ook wel blij dat ze nu slaapt . Liefs, Snoopy
ik denk echt niet dat het erg is. doe hetzelf ook. als ze lekker gegeten hebben, schone broek hebben en ik dus zeker weet dat er niks aan de hand is laat ik ze ook af en toe huilen. paniekerig huilen is een ander verhaal, maar dat hoor jezelf wel
Wij eigenlijk vanaf dag 1. We sliepen ook eerst met de deuren open,maar die hebben we na 3 dagen al dichtgedaan omdat we er zenuwachtig van werden. Als er echt wat is laat ze zich wel horen. Ga echt niet bij elke kik die ze geeft naar boven. Mijn man deed dat in het begin wel en als ze hem dan halverwege de trap hoorde ging ze steeds harder huilen. En dan wil ze er dus ook echt uit. Daar is hij dus zelf achter gekomen en is nu ook een stuk relaxter.Als ze in paniek raakt sta ik uiteraard ook wel gelijk naast haar,maar anders....is in mijn ogen niks mee met ff huilen. Ze heeft nu ook een kussen tegen de voorkeurshouding waar ze heel boos op kan worden. Tja jammer dan zal ze toch aan moeten wennen. Liever nu boos dan later als ze een scheef hoofd heeft denk ik dan elke keer maar.
Je kindje is een maand oud, ik vind dat persoonlijk absoluut nog geen leeftijd om te laten huilen (als die leeftijd er al ooit is). Ze is nog zo klein en kan je geborgenheid nodig hebben. Weet je zeker dat ze wel moe is? En is misschien een draagdoek een idee, zeker nu ze zich wat minder goed voelt? Ik ben er overigens ook achtergekomen dat mijn zoontje in zijn slaap geluiden maakt. Dus vlieg ik ook niet op een kikje af, want vaak maakte ik hem daardoor juist wakker. Maar als hij huilt ga ik er naar toe. Huilen is tot nu toe de enige manier waarop hij me iets duidelijk kan maken. Misshcien hebben ze jou en jouw aanwezigheid wél nodig?
Tja, wat is paniekerig huilen, ik vind het vrij paniekerig klinken, maar ik ben het dan ook niet gewend . Ze brult dan echt de longen uit haar lijf lijkt het wel, maar het is maar hooguit 2 minuten. Net weer trouwens, want ze werd weer wakker. Ik neem aan dat als er echt iets zou zijn ze het huilen wel langer vol zou houden? (nu is ze trouwens alweer wakker en heb ik haar weer laten huilen en nu slaapt ze weer... dit is nu de 3e keer, hoe lang moet ik dit volhouden? Of zou er dan toch wat zijn? Ze wordt ook telkens wakker van haar armpjes, dus daar wordt ze natuurlijk ook niet blij van... maar ze slaapt zo telkens maar hooguit 10 minuten) Wat ik nu ook lastig vind, ze heeft dus spruw en drinkt vaak kleine beetjes. Maar ik ga haar toch echt niet elk half uur aanleggen (toch?). Zal blij zijn als dat over is zeg, wordt het misschien weer een beetje normaal...) Liefs, Snoopy
Stranger, daar twijfel ik dus ook wel aan, of ze niet gewoon mijn geborgenheid nodig heeft. Een draagdoek zou ook een optie zijn, maar op een of andere manier zie ik het niet zo zitten om met haar het hele huis door te sjouwen. Ze heeft de hele ochtend al bij me gelegen, nu mag ze ook wel even in haar bed (ze staat nu in de kinderwagen naast me). Net werd ze trouwens opeens huilend wakker, ik heb haar even opgetild om te kijken of er niets iets dwars zat, maar ze viel meteen in slaap. Heb haar nu weer teruggelegd. Eva maakt ook geluiden in haar slaap, huilt zelfs in haar slaap. Maar wij gaan altijd eerst heel zachtjes kijken, voordat we iets doen. Dus dan maken we haar niet wakker. Alleen zijn wij dan vaak klaarwakker . Kimos, ik vind vanaf dag 1 al laten huilen wel erg vroeg, ze hebben zeker in het begin je geborgenheid nog zo erg nodig. Daarom twijfel ik nu ook zo erg of ik het wel goed doe. Het werkt wel, maar of dat nou het juiste is? Liefs, Snoopy
Ook ik ben geen voorstander van laten huilen. Je kindje is pas 1 maand oud, heeft veel aandacht, liefde en jou aanwezigheid nodig. Mama liefde (en papa liefde natuurlijk) is de eerste vereiste voor een baby. Op geen enkele manier kan je kindje aangeven dat en of er iets is, alleen door huilen. Wij hebben Merel nooit alleen laten huilen en doen dat nog steeds niet. Ze heeft er gewoon behoefte aan bij ons te zijn. De eerste 4 maanden was het echt zoeken.....waarom huilt ze nu, wat kunnen we doen. Na die tijd begonnen wij de verschillende huiltjes goed door te krijgen en konden we daar goed op inspelen. Tot die tijd hebben we haar altijd opgepakt als ze huilde, of aai over de bol, of gewoon aanwezig zijn. Zo leert een kind dat er altijd iemand voor hem is als hij dat nodig heeft. Zo heeft hij nooit een eenzaam en verlaten gevoel.....Ik kon het voor mijn eigen gevoel ook gewoon niet aanhoren. Een baby die huilt heeft je nodig.....is mijn mening. En verwennen (dat is waar de meeste mensen bang voor zijn geloof ik) kan echt niet. Op deze leeftijd zeker niet..... Maar als jij je goed voelt bij laten huilen moet je dat natuurlijk doen! Ik kon het niet en wil het ook niet kunnen. Ik wil er gewoon zijn voor mijn moppie als ze zich niet helemaal lekker voelt of gewoon bij me wil zijn.
Ik ben er ook niet zo'n voorstander van, maar je wordt wel eens moedeloos . En dan ben je blij als ze slaapt en je even snel een boterham kan eten. Ik wil inderdaad ook dat ze zich geborgen voelt, maar je hoort ook wel eens dat baby's het soms nodig hebben om te huilen, maar ja, vanaf wanneer dan? In sommige gevallen is laten huilen ook echt wel nodig, bij de middelste van mijn nichtje bijvoorbeeld. Maar die was toen wel wat ouder. En nogal temperamentvol (ze is nu bijna 2,5), maar daar kwamen ze ook wat later achter. Haar hadden ze beter wel kunnen laten huilen soms. Bang voor verwennen ben ik niet, ik wil gewoon het beste voor Eva en als dat af en toe even huilen is, dan zij dat zo, maar ik vind het maar moeilijk om daar achter te komen.
IK deed dit pas vanaf 3 maanden, de eerste weken willen ze nog graag geborgenheid voelen enzo. Maar doen waar jij je goed bij voelt, maar ik zou ze niet te lang laten huilen.
Ik vind het een lastige, ik laat Lynn zelf niet huilen. Dat gaat tegen mijn gevoel in. Maar je moet voor jezelf uitvinden wat het beste bij je past. Zolang Lynn niet kan praten en dus kan aangeven wat er aan de hand is uit ze zich door te huilen. Ze heeft dan iets nodig. Lynn heeft een periode erg slecht geslapen, het advies van het cb was toen ook "laat maar huilen" Anders zou ik hier nooit doorheen komen en werd ze me de baas.... Ik heb dit advies niet opgevolgd en haar toch bij me (of bij mijn man) genomen. Nu is ze stukken rustiger. Als ze wakker wordt huilt ze maar heel even, dan wacht ze af. Het lijkt of ze dan weet dat er wel iemand komt om nhaar te halen. Maar nogmaals, je moet zoeken naar een manier die bij jezelf past. Ik denk niet dat ze er echt iets aan overhoudt als ze eens een keer een kwartiertje huilt. succes, Mayke
Persoonlijk vind ik het een fantastische uitvinding. Zo had ik mn handen vrij en kon ik die bank af, lekker naar buiten een frisse neus halen, stofzuigen, aardappels schillen, noem maar op. En mijn zoontje was bij me en sliep of keek mee en was lekker rustig. Maar ik moest wel even wennen aan het knopen ja. Maar als je effe oefent is het snel te doen.
@snoopy ik laat d'r heus niet haar longetjes uit haar lijfje schreeuwen hoor,maar hoe vaak stond ik wel niet halverwege de trap en dan was zij al stil. Dus dan zal het allemaal wel meevallen denk ik dan. Maar goed ieder doet het op zijn eigen. Ik word persoonlijk helemaal panisch als mensen bij iedere kik die ze horen gelijk boven staan.
Bedankt voor jullie reacties! Zo weet ik een beetje wat 'gangbaar' is, al verschilt het ook per kind en wat je zelf wil. Het is toch een beetje proberen en normaal laat ik haar echt niet huilen, maar nu wist ik het ook even niet meer. Blijkbaar toch geborgenheid zoeken. En door die spruw heeft ze telkens nog wel honger, maar drinken doet ze dan niet omdat het teveel pijn doet/jeukt. Ze heeft gelukkig wel heel goed gedronken 2 uur geleden, dus dat is al heel wat. En nu ligt ze al de hele tijd lekker te slapen en ik vrees dat ik haar straks weer wakker moet maken voor een voeding. Het is ook nooit goed . Stranger, wat voor draagdoek heb jij dan? Ik heb wel eens zo'n tricot-slen gezien en dat lijkt me wel handig, ken je die ook en is dat wat? Maar ik weet het niet hoor, aan de ene kant lijkt het me wel handig, aan de andere kant weer zo'n gezeul. Liefs, Snoopy
Ja ik heb in het begin de tricot slen gebruikt, tot hij erin begon door te zakken. Nu heb ik een Mei Tai en een zelfgemaakte ringsling en ik ben me aan het beraden over een geweven knoopdoek. De tricot slen vond ik lekker zacht, ook heel knus, hij zat lekker in de kommahouding tegen mij of mijn man aan, hij kon kijken als hij wilde en tegen me aanliggen en gaan slapen als hij dat wilde (= dus zich ook afsluiten voor prikkels). In het begin vond ik het wel heel erg veel doek . Maar met wat oefenen heb je het echt zo onder de knie. Mocht je er een willen kopen, op marktplaats staan ze voor een euro of 20.
@kimos: als ik op elke kik boven moet staan.. kan ik beter boven blijven zitten wij hebben hier de babyfoon structureel uit daarom we slapen er niet echt lekkerder van zegmaar en als er echt wat is... horen we dr toch wel. die stop je in bed dan huilt ze eventjes 5 minuten (soms tot ik de deur dicht doe.. en soms duurt het gewoon een kwartiertje) en dan als je de babyfoon aan hebt.. hoor je dr dus continu brabbelen en bewegen en doen en ze brabbelt dus ook in dr slaap.. wij gingen er in ieder geval heel slecht van slapen denk omdat je gaat slapen op de babyfoon ipv huilen ofzo bij elk geluidje zit je rechtop in bed nu slaapt ze prima.. en als ze huilt word ik gewoon wakker
We hebben besloten Eva nog maar niet te laten huilen... dat hoeft ook haast niet gelukkig, want ze slaapt bij ons op de kamer en ik word dus wakker voordat ze huilt en krijg haar meestal wel op tijd getroost. Overdag slaapt ze beneden waar ik dan ook meestal ben. Ze is alleen ontroostbaar als ze krampjes heeft (en spruw vorige week), maar dan mag ze lekker bij ons liggen. Is alleen maar 's avonds, dus maakt ook niet uit dan. Ik vind het juist wel fijn dat ik alles hoor van haar, zeker nu ze verkouden is en wat afhoest en snottert. Ben blij als ik haar lekker hoor ademen na een hoestbui .
mja als anne niet lekker is zie ik ook geen reden om dr alleen te laten liggen hoor ze snapt tenslotte niet echt wat er aan de hand is alleen dat ze zich niet lekker voelt dus dan mag ze wat mij betreft heel de dag lekker kroelen ben ook blij dat toen ze zo fanatiek huilde.. ik haar maar heel weinig heb "laten huilen" achteraf gezien voelde ze zich gewoon al die tijd helemaal niet lekker.... en dan heeft iedereen behoefte aan een beetje troost toch?