Hoi Dames! Ik zag al een heleboel onderwerpen en groepjes voorbij komen en ik dacht; laat ik er ook eens 1 openen voor deze maand voor de meiden die ook, net als ik, deze maand zijn begonnen met clomid! Heeel spannend allemaal dus fijn om er met een ander over te kunnen kletsen en elkaar op de hoogte te houden! Morgen slik ik de laatste Clomid en komende dinsdag hebben we de eerste echo, ben errrrug benieuwd. Dus meer meiden (al of bijna) in hetzelfde schuitje??? Laat het me weten! Liefs Ps. Zit ik hier wel goed eigenlijk?😊
Hoi. Ik zit nog niet in hetzelfde schuitje, maar dat zit er wel aan te komen. Vrijdag heb ik eerst een eileider onderzoek met schuim en daarna uitleg over clomid en iui. We starten ook met iui dan omdat het zaadcellen van mijn man niet echt optimaal is. Ik vind het allemaal erg spannend. Groetjes Miep
Ik ben 25 december ongesteld geworden na de provera kuur, eerste ronde clomid(50mg) gehad, negatief resultaat. A.s dinsdag voor alle zekerheid nog een echo, indien die wederom negatief is krijg ik weer een provera kuur en start ik met clomid 100 mg. Heb soms wel depressieve gevoelens, ben daardoor ook bang om écht depressief te worden. Herkennen jullie dat? Ook last van een raar gevoel in het hoofd
Hoi, Ik slik elke maand vanaf de 15e tot 26e duphaston. Daardoor word ik wel ongesteld, maar geen eisprong. Ik merk dat ik er heel veel mee bezig ben en negatieve gevoelens heb, het lijkt alsof het mij en mijn man niet gegund is.
He miep! Ohjee spannend hè... Wat is dat met schuim? Wat vervelend zeg, ik hoop dat je na vrijdag meer duidelijkheid hebt, want heb je ook pcos? Bij ons zijn de zaadcellen juist goed alleen heel vreemd want het enige wat ze zeiden was nou de zaadcellen zijn top, normaal is 20 miljoen en hij heeft er 56miljoen, maar ze hebben neit gezegd wat de kwaliteit ervan is, je kunt er wel zoveel hebben maar ze moeten ook een beetje kunne zwemmen haha! Oh ik zie dat je nog een berichtje heb gestuurd! Ik ben niet bekend met duphaston, heb alleen nog maar clomid geslikt! Heb zelf geen bijwerkingen gehad, behalve de opvliegers! Tuurlijk is het je wel gegund meid blijf positief! Hoelang zijn jullie bezig? Liefs
Oh vervelend joh dat het nog niet gewerkt heeft, dat is ook mijn angst dat je nog maanden blijft aanmodderen door het zoeken naar de juiste dosis... Ik hoop dat de 100mg meer geluk brengt, of natuurlijk stiekem nog een goeie echo Ik heb zelf geen bijwerkingen van clomid (alleen opvliegers) daar kun je wel een depressief gevoel van krijgen overigens.. ikzelf probeer wel heel erg m'n zinnen te verzetten, omdat ik afgelopen jaar en zo mee bezig ben geweest tot hoofdpijn aan toe haha. En was de afgelopen tijd toen ik doorverwezen werd zo zen en nu voel ik het dus weer terug komen omdat het zo spannend is, het voelt alsof we nu pas "echt" bezig gaan.. het feit dat ik nu zo goed geholpen word met het zoeken naar een ei is al een verademing omdat ik echt geen flauw idee had waar ik mee bezig was door m'n lange cylcus! Dat geldt ook voor jou denk ik ! Liefs
Ja ik heb inderdaad ook Pcos. We zijn nu 1,5 jaar bezig.. Ik weet het wel zijn nog niet echt bezig in de medische molen, maar dat zit er zeker wel aan te komen. Vrijdag hoor ik meer info
Ik ben eind vorige maand weer begonnen met Clomid. Ik heb het in het verleden ook geslikt en ben al twee keer vrij snel zwanger geraakt ermee. Enige bijwerking die ik heb is hoofdpijn. Ik zit sinds een paar dagen op het wachtbankje. Over 10 dagen mag ik testen.
Wat spannend allemaal! Ik slik morgen de laatste tablet clomid 50mg voor de eerste keer. Heel spannend allemaal, omdat ik wisselende verhalen hoor of het werkt. Vrijdag een echo en dan hopelijk klussen!
Ik zit niet meer in rondes van clomid maar ben al wat verder en heb wel ervaring dat echt wel depressief kan worden van clomid en heb ook aangeven in ZH dat echt die pillen niet meer wou en dat ik aan onder door zou gaan. Ben toen naar ronde 4 meteen over gestapt op spuiten. Wat van heb geleerd goed je grenzen aangeven als niet meer gaat. Vragen of je toch mag starten met iets anders. Ik heb door clomid in diep put gezeten 4 maanden lang en voor mij hoeft het allemaal niet meer en zo herkende ik mezelf niet. Een vriendin van mij had precies het zelfde trek op tijd aan de bel en praat over je gevoelens want er niet over praten kan ervoor zorgen dat je nog verder in put gaat zitten is alleen maar een tip hopelijk heb er wat eraan.
Jess 30, Hoe voelde je je dan? Ik doe nog alles, maar heb lang niet overal zin in zeg maar...ik lach nog wel, ook gemeend, maar voor mijn idee wel minder. Ook besproken met manlief, hij geeft aan dat ik niet anders ben/reageer. Ik kan ook nog gewoon functioneren
Nou gelukkig maar dat je niet anders bent maar dat was bij mij wel zo daarom zei ik het ook dat heel belangrijk is om die signalen niet te negeren. Ik voelde me zo explosief boos 1e ronden had idee dat ik ontplofte voor me gevoel van binnen mijn lichaam sloeg op tilt. Het ging echt heel erg extreem ver bij mij want ik zat in diepe put en deed niks meer lachte ook niet meer raakte mezelf totaal kwijt in het traject. Als geen hulp had gekregen van een Klinisch Psycholoog was niet uit die put meer gekomen. Herkende mezelf niet meer andere mensen zagen ook dat ik veranderd was en toen bij ronde 4 ben ermee gestopt met clomid wou niet zo verder gaan op die voet. Zelfs bij de 12,5 reageerde mijn lichaam explosief ben niet trots op maar ben echt depressief geweest 4 maanden lang. Hou jezelf vooral goed in de gaten en raak jezelf niet kwijt ikn traject want dat is belangrijkste. En ach ik kijk niet meer achterom maar wou alleen maar even laten weten dat het wel kan dat je zo voelt en dat het extreem ver kan gaan als lichaam explosief reageert op die pillen. Ik hoop voor jou dat clomid wel werkt voor mij was helaas geen goeie zet.
Ooooh ja het is zo spannend! Belony Ben jij begonnen met 50 mg? En daarvan werd je snel zwanger? Dat geeft positieve energie, hoop dat het je weer mag lukken!! Myster jij ook he! Bij mij duurde de enige bijwerking die ik had (opvliegers) echt maar tot de laatste pil. Nu geen last meer van! Balen van je bijwerkingen! Nouku Nou dan lopen wij dus bijna gelijk, ik heb morgen m'n eerste echo en ben echt super benieuwd hoop zo dat het meteen aanslaat! Idd zo veel verschillende verhalen,maar ook veel positieve dus daar hou ik me aan vast! Gelukkig hebben we goeie begeleiding! jess30 Wat vreselijk joh dat je zulke bijwerkingen hebt gehad van clomid!! Moet er niet aan denken.. gelukkig zijn er veel verschillende nu hij gonal minder last?
Lies1994, klopt 50mg. Deze dosering doet bij mij zijn werk, dus dit slik ik nu weer. Ik ben 1 keer in de eerste ronde Clomid zwanger geraakt en 1 keer in de tweede ronde Clomid. Beide keren vrij snel dus.
Okee nou dat klinkt goed! Toch heb ik niet zo goed voorgevoel althans niet voor morgen, merk helemaal niks, bijna geen klachten van de clomid.. maargoed weet niet of dat er wat mee te maken heeft. Mijn gevoel zegt dat er morgen nog niet veel te zien is op de echo 😕 Wat ontzettend kl*ten dat bij jou het steeds niet mag blijven plakken, hoe gaat het nu met je?
Ik heb gelukkig niet het gevoel dat ik depressief ben door gonal f alleen weer last van andere bijwerking heftig buikpijn en wat andere klachten. Die heb ik liever dan in die diep put van clomid. Iedereen suc6 met de clomid die daar nu mee bezig is want het kan best wel heftig zijn weet ik uit ervaring dus jij ook succes met de komende ronde.
Nee, dat heeft er niets mee te maken. Het is pas bij deze en de vorige ronde dat ik last heb gehad van hoofdpijn. De eerste 2 ronden Clomid had ik dat totaal niet. Al met al mag ik niet klagen over mijn bijwerkingen, want anderen ervaren inderdaad dat ze down zijn. Heb je morgen je eerste echo? Zit je dan op cyclusdag 10? Ik hoop dat er een mooi eitje te zien is. Op cd10 is er bij mij meestal een eitje rond de 15mm te zien, die meestal rond cd14 springt. Ik hoop bij jou ook. Ik hoop dat je snel zwanger bent. Het gaat nu goed met me. Lief dat je het vraagt. Ik heb het heel zwaar gehad na de miskramen. Ook omdat ik na de laatste mk een pauze moest inlassen vanwege de miskraamonderzoeken. In oktober ben ik geopereerd aan mijn baarmoeder. Ik bleek er een afwijking te hebben, die hoogstwaarschijnlijk de oorzaak is geweest van mijn miskramen. Nu voor het eerst weer proberen. Nieuwe situatie, nieuwe kansen. Ik ben er weer klaar voor