Babyliedjes: welke zing jij voor je kindje? Tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door AmyW, 15 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AmyW

AmyW Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.327
    867
    113
    Vroeger werd er altijd voor mij gezongen door oma's en m'n moeder, leuke lieve liedjes voor baby's. (In de maneschijn enzo..)
    Nu lees ik dat het voor je ongeboren kindje leuk is om telkens al 1 liedje te zingen...

Hebben jullie dat gedaan? Of iemand nog tips voor leuke lieve liedjes?

2. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Geen liedjes gezongen maar wel regelmatig lullaby aangezet.
    Lekker rustgevend.

3. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Hier klap eens in je handjes favoriet. Verder zag twee beren, hondje waf, poesje mauw etc. Eigenlijk veel kinderliedjes

4. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik heb niet echt een kinderliedje, maar Misty Mountains Cold (het dwergenlied uit de Hobbit) was net uit toen ik zwanger was en ik merkte in de buik al dat mijn dochter daar rustig van werd. Nu nog steeds! Dus zoek een lekker rustig nummer uit voor jezelf, waarvan je het niet erg vindt om nog minimaal 2 jaar te zingen/neuriën ;)

5. Sens13

Sens13 Actief lid

10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    Klap eens in de handjes is hier favoriet.
    Verder: in de maneschijn, zag 2 beren, alle eendjes zwemmen in het water, fietsen fietsen fietsen

Overigens nooit gezongen toen ik nog zwanger was.

6. Roose79

Roose79 Bekend lid

9 sep 2016
    511
    1
    16
    Niet tijdens de zw gezongen. Wel elke avond het muziekhangertje uit de babykamer op m'n buik gelegd.
    En.. toen mijn baby's geboren waren zong ik een zelfbedacht liedje (voor allemaal iets anders) waar ze nu nog rustig van worden als ik het ooit zing als ze verdrietig/ziek zijn/pijn hebben.

7. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Zag 2 beren, Berend botje, hoedje van papier, op een klein stationnetje, Roodkapje, slaap kindje slaap, een zelf verzonnen liedje.

8. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.723
    113
    Toen ik zwanger was hield ik regelmatig het muziekdoosje bij mijn buik.
    Nu zing de standaard liedjes als in de maneschijn en soms verzin ik ter plekke iets. bv bij het luier verschonen zing dan wat ik aan net doen ben.

Oh en ik draaide heel veel het nummer 'under pressure' van Queen/David Bowie in de auto. En als hij nu moppert in de auto zet ik dat op en wordt hij helemaal zen :D

9. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Twinkle twinkle Little star en goodnight to you. Soms zing ik alles wat ik nog weet van vroeger aan kinderliedjes ligt eraan hoe snel hij slaapt...

10. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik heb voor beide kinderen een eigen slaapliedje verzonnen wat de oudste zelf mee zingt ... heel handig want ze weten wanneer het gezongen wordt ook bedtijd is.

11. beebje2013

beebje2013 Actief lid

13 aug 2013
    360
    0
    16
    Ik zing vaak voor onze baby van 8 maanden:
    - In de manenschijn
    - Klap eens in je handjes (hit!)
    - Op een grote paddenstoel (ook hit!)
    - Schuitje varen, theetje drinken
    - Berend botje

En verder liedjes die ik in m'n hoofd heb (nu vaak Rockabye, haha)

12. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Suja suja prikkeltje van Annie MG Schmidt is hier heel populair. Ook de bloempjes gingen slapen doet het nog steeds goed bij de jongens. Dat willen ze nog steeds horen als ze ziek zijn en mij nodig hebben.
    Verder is paardje in galop ook heel populair. Mijn meisje en de middelste beginnen allebei meteen te lachen.
    Bij de boekstart van de middelste zat een boekje met kinderliedjes met cd, gezongen door Fay Lovsky. Nog steeds wordt hij heel rustig als die cd aangezet wordt. Die boekjes zijn ook verkrijgbaar in de boekwinkel, de ene heet "slaap, kindje slaap" en de andere "op een grote paddenstoel". Heel erg leuk!

13. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik zing vaak "Beertje met je zwarte ogen en je buikje van fluweel" geen idee hoe ik aan dat liedje kom, is ook niet bekend ofzo maar heeft een leuk melodietje :).

14. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Klap eens in je handjes is het hier helemaal! Daarnaast begint ze roodkapje ook wel leuk te vinden merk ik. Op televisie vind ze nijntje op dansles ook helemaal het einde :D
    Voor het slapen gaan, slaap kindje slaap. Vanaf dag 1 altijd al gedaan dus dat voelt lekker vertrouwd aan.

15. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Check op YouTube eens DDcompany. Die heeft leuke kinderliedjes en na een paar keer luisteren blijft wel wat hangen 😂

16. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    's Avonds muziekdoosje naast mijn buik gehouden. Nu herkent ze dat muziekje nog steeds (alhoewel we het nu niet meer zo vaak luisteren omdat andere liedjes favoriet zijn). Verder zong papa regelmatig You are my sunshine tegen mijn dikke buik!

17. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Bij de Acton heb ik een stel boekjes gekocht met kinderliedjes. Op YouTube kan je ook afspeellijsten met kinderliedjes vinden om je geheugen op te frissen.

18. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Eigenlijk alle liedjes die je maar kunt bedenken.. zeker die oude.
    Zoontje vond al heel vroeg: Ozewiezewoze (haha, heet het wel zo?) heel erg leuk. En zagen zagen.

Maar de grootste hit was hier het zonneliedje (q music) bij het naar bed gaan. Hij begon ALTIJD in zn ogen te wrijven toen ik dit zong.

19. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Yep, klap eens in de handjes is te gek! Verderving de kleine de liedjes van Gonnie en vriendjesleuk. Op spotify kun je kinderliedjes opzoeken. Vind de kleine leuk en jij leert meteen de liedjes. Ik zet die van Ageeth de Haan op (gewoon zoeken op naam). Is ook wel prettig jog voor mama en papa 😉

20. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Ik zing vaak slaap kindje slaap als het niet lukt om in slaap te vallen. Dat duurt soms best lang dus dan zing ik iedere keer dat ie een andere kleur voetjes heeft.
    Verder is maantje tuurt een favoriet om tot rust te komen

Deel Deze Pagina