mijn zoontje is bijna 9 maanden en ik heb het idee dat hij best lui is hahaha, als ik het vergelijk met mijn dochtertje. ik ben daarom wel benieuwd wat jullie kindje met 9 maanden kan.
Heel veel kwijlen Ze kon zelf rechtop (gaan) zitten, tijgeren, en rond de 9,5 maand stond ze opeens rechtop in haar bedje. Ik moet er denk ik wel even bij vermelden dat mijn dochter motorisch vrij sterk is ontwikkeld, dus het kan heel goed dat andere kinderen daar wat later mee beginnen. Ze rolde bijv al van buik naar rug toen ze 3 maanden was en dat is heel vroeg. Ik ken ook kindjes die pas rond een jaar gingen staan (optrekken) en mijn dochter zette toen haar eerste stapjes helemaal los.
Mijn dochter kon met 9 maanden kruipen, zelf zitten, heeft 6 tanden, trekt zichzelf op tot staan en probeert stapjes te zetten dmv. overpakken. Op het gebied van eten en slapen is het wel minder hoor haha. Ze eet nog kleine porties vast voedsel en komt in de nacht ook nog 1-2 keer voor bv.
Zitten, kruipen, zelf staan, achter een wagentje lopen en langs meubilair lopen. M'n oudste twee waren op die leeftijd lang zover niet dus het zegt eigenlijk niks.
De oudste was een bolle luilak die kon wel zelf zitten en had al wat tandjes, rollen deed hij vrij rap. 2 maanden later liep hij ineens los. In de tussentijd was het dus heel snel gegaan. Hij heeft maar kort gekropen. Zijn focus lag op lopen. Hij was zó boos toen hij niks kon. Dat was meteen over toen hij kon lopen haha. De jongste was een klein na-apertje! Die zag zijn broer en wilde ook. Hij rolde met een paar weken al aargh. Kon ook meteen vanaf de geboorte zelf zijn hoofd optillen. Was nogal een hulkje, al zou je dat nu niet meer zeggen. Kruipen met 5 maanden, langs de tafel lopen met 6. Hij liep ook met 11 maanden los. Maar hij durfde niet zo goed dus koos tot 14 maanden liever voor kruipen. Praten deden ze allebei heel laat. Dat kwam echt pas met 3 jaar op gang. Allebei TOS (taal ontwikkelings achterstand) maar dat is goed gekomen gelukkig.
Mijn zoontje is 9,5 maand en tijgert. Zelf optrekken tot staan heeft hij geen zin in en zelf gaan zitten ook niet. Als ik hem op mijn schoot zet, dan blijft hij wel zitten. Tot hij ineens iets ziet en verliest dan zijn evenwicht. Hij is wel heel druk met zijn fijne motoriek. De kleinste dingetjes pakt hij op en speelt ermee.
Zoontje is nog wat jonger. Maar hij tijgert nu en dat is het Als ik hem neerzet gooit hij zich gelijk achterover dus dat wil nog niet. Hij vind het wel prima op zijn buik.
Rollen, zitten en tijgeren. Als hij zin had. Als hij iets zag wat hij wilde hebben gilde hij gewoon. Broer en zus kwamen dan wel aanlopen Met 10 maanden stond hij ineens rechtop en liep langs de tafels en bank. 'Pas' met 14 maanden iep hij goed los. Hij is nog steeds liever lui dan moe, hij blijft gillen en zeuren tot de andere twee iets komen brengen haha.
Mijn zoontje is iets jonger. Hij kan rollen, sinds een paar wkn tijgeren, hij oefent nu het kruipen (sinds een week) door in kruiphouding te gaan zitten en heen en weer te wiegen. Sinds gisteren tilt hij dan ook wel eens een handje op. Blijven zitten doet hij niet echt. Hij is te veel bezig om speelgoed te gaan pakken, dus kukelt dan snel om. Ik denk dat hij pas gaat zitten als hij het kruipen onder de knie heeft. Staan of optrekken doet hij niet. Btw, het zegt allemaal niks hoor. Mijn oudste dochter was ook een heerlijke luie baby. Vond alles prima vanuit de wipstoel of box en deed alles heel laat. En nu met 13 jaar oud merk je daar niks meer van
Mijn oudste ging rollen met 6 maand, tijgeren rond 11 maand, kruipen met 15 maand en los lopen met 18 maand. De jongste ging rollen toen ze 3 maand was en ze is gisteren begonnen met tijgeren (is bijna 9 maand).
Rollen en tijgeren. Ze gaat sinds kort wel op handen en knieën zitten, maar snapt verder nog niet hoe het kruipen dan verder moet