5,5 a 6 weken echo, wat te zien?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Evie10, May 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Evie10

Evie10 Bekend lid

Feb 28, 2012
    672
    0
    0
    Nederland
    Wie heeft er ook zo vroeg een echo gehad??

Vanmorgen contact gehad met de VK.
    Bij de intake krijgen we gelijk een echo, dan ben ik bijna, of net 6 weken zwanger, net wann mn ei is geweest.
    Daarna met 10 a 12 weken zwangerschap weer.

Maar zat me ineens af te vragen, is er wel al wat te zien???

Voor wie zo vroeg een echo gehad hebben, hebben jullie ook een foto ervan??

2. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ik kan helaas geen foto's plaatsen met ipad hier op het forum. Maar bij mij was er met 5.5 wk een ring met een vruchtzak erin te zien. Een week later een vruchtje met hartje. Het kan zijn dat je al een hartslag ziet, maar kan ook nog net te vroeg zijn. Veel succes.

3. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

Feb 8, 2011
    3,738
    8
    38
    Female
    flevoland
    als je op google zoekt op echo van 5,5 weken en 6 weken krijg je genoeg voorbeelden!
    maar ik snap niet zo goed dat je dan al een echo krijgt ??? het is net zo,n moment dat je net wel net niets kan zien het hartje klopt dan net of moet nog gaan kloppen !!

zelf zou ik eigelijk liever gaan voor een echo van 7 /8 weken zodat je zeker weet dat het hartje wel moet klopen en je dus niet in de onzekerheid zit van wel of geen hartslag!!!

4. Deniesje1

Deniesje1 Actief lid

Sep 26, 2011
    312
    0
    0
    Werken
    Utrecht
  5. missiej

missiej Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,232
    0
    36
    NULL
    NULL
    ik krijg bij alle zwangerschappen echo rond de 6 weken.. bij mijn dochter was ik 5.6wk zwanger dit puur om bbz uit te sluitein ivm verhoogde risico op bbz. Bij ons was er alleen een zwangerschapsring te zien en verder niets.. 2 weken later een mooi beebje met hartje... nu een dondersteen van bijna 2 ;) zou me dus niet te druk maken als er nog niets te zien is... je zit dan echt op t randje van wel-geen hartslag..

6. Evie10

Evie10 Bekend lid

Feb 28, 2012
    672
    0
    0
    Nederland
    Dank jullie!! Heb even op google gezocht en zie idd veel verschillen van een leeg lijkend zakje tot al een "dingetje" tot een mini hartje. Als we van niks uitgaan, kan het alleen maar beter worden!!!

Blijft bijzonder he, van 2 weken van een ring naar een mensje!

7. chila

chila Niet meer actief

Wij hebben een echo gehad met 5w6dagen en toen was er een ienieminie iets te zien met een kloppend hartje. Met 6 weken en 5 dagen nog een echo gehad en toen was er meer te zien.

Dus als je geluk hebt zie je wel wat en een kloppend hartje!

8. niekenie

niekenie Actief lid

Feb 29, 2012
    387
    0
    0
    Reet / Antwerpen
    ik heb op 6,7 en 9weken een echo gehad ,wegens miskraam-verleden en bloedingen
    kan maar 2 tegelijk plaatsen,maar bij 9weken zag je al echt een mini-mensje

Attached Files:

9. Syrse

Syrse Fanatiek lid

Feb 9, 2012
    1,157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had op 5 weken 4 een echo, enkel een leeg vruchtzakje te zien. Twee weekjes en half later een mooi vruchtje van 2 cm met kloppend hartje :)

Inderdaad er gewoon vanuit gaan dat je niets te zien gaat krijgen, dan kan het alleen maar beter zijn ;) Succes!

10. Melletje86

Apr 11, 2012
    69
    0
    0
    Krijg je bij alle verloskundige bij 5/6/7 weken al een echo???
    Ik zou dat heel graag willen maar als ik op de sites kijk van de "haagse" verloskundige doen ze het allemaal pas bij 10-12 weken.

Hoor graag van jullie....

xxx

11. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

@ts: Ik heb helaas geen foto, maar het kan idd erg verschillen wat je ziet.
    @Melletje: Nee, dat is niet gebruikelijk,..Doorgaans wordt er alleen zo'n vroege echo gemaakt als er reden voor is (vruchtbaarheidsproblemen, bloedverlies (ook niet altijd, soms moet je afwachten), verleden met miskramen)

12. Evie10

Evie10 Bekend lid

Feb 28, 2012
    672
    0
    0
    Nederland
    Dank jullie!! Wat een verschillen zeg!!

@ Melletje, hier krijg je standaard bij de intake bij de VK een echo. Daarna zal de volgende "gewoon" met 10-12 weken zijn.
    Ik had ook niet verwacht gelijk een echo te krijgen hoor, maar ben wel heeeeeeel benieuwd!!

13. zuurstok

zuurstok Lid

May 13, 2012
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    IK wilde net een topic openen, maar dat hoeft dus niet meer :D

Met 4.5 week was er bij mij een vruchtzak te zien, en over 2 dagen met 5.5 week zei de gyn dat er mogelijk hartactie te zien is, maar dat hoeft niet.. de week erna met 6.5 week moeten we wel wat zien.. dus ik ben benieuwd naar woensdag! :)

14. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven

mijn echo met 6 weken + 1 dag. Kloppend hartje was duidelijk te zien.
    Mooi vruchtje op de foto te zien en ik zie ook duidelijk een oogje!

15. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Mooie echo sadana,maar ik zie toch echt geen oogje.
    Het vruchtje is pas 0,5mm dus een oogje is dan nog iniminie klein.

Was hou echo inwendig of uitwendig?
    Is wel al een mooi duidelijk vruchtje.

16. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Het oogje is een rond zwart vlekje, rechts boven op het hoofd.
    De echo was inwendig, was me wel meegevallen.

Ik had het toen ijskoud en trilde flink... altijd als ik flink gespannen ben heb ik het heel koud.

17. zuurstok

zuurstok Lid

May 13, 2012
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zal nog even updaten wat wij gisteren zagen op de echo met 5 weken en 5 dagen; een vruchtzak die gegroeid is, een zwangerschapsring met een verdikking én een kloppend hartje! :) Volgens de gyn was het wel erg vroeg en hadden we geluk :)

18. Evie10

Evie10 Bekend lid

Feb 28, 2012
    672
    0
    0
    Nederland
    We hebben gister de echo gehad!! Geen kloppend hartje maar voor de rest alles perfect! We hebben zelfs het al zien bewegen! Maar een enkele seconde en dacht dat ik me verbeelde totdat de vk het ook zei! ZO extreem klein! Maar heel erg vergroot zag ik een mini wormpje haha.
    Foto is niet op beste moment gemaakt maar zijn er natuurlijk wel mega blij mee :D

Attached Files:

19. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Mooie echo evie!!
    Die was neem ik aan ook inwendig he..
    hopenlijk is er bij mij ook een hartje te zien bij de volgende echo.
    moet dan wel want dan ben ik 8wk zwanger!

20. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,966
    15,604
    113
    Nabij Utrecht

Mooie echo.... maaruh.... je kan het met 6 weken nog helemaal niet zien bewegen.
    Dat kwam dan waarschijnlijk door invloed van buitenaf (de echo staaf etc), maar het vruchtje was het 1000% zeker niet die de beweging zelf maakte.
    Bewegingen komen pas na de 8e week en dan nog zijn het stuip trekkingen.

Share This Page