Spoedje: wat moet een kindje minimaal drinken?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Henkiepenkie, 18 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Henkiepenkie

Henkiepenkie Niet meer actief

Ons kindje is ziek. Nu wil ze vandaag heel slecht drinken. Vanmorgen ongeveer 80 ml. Tussendoor ook zoiets. Tussen de middag heeft ze niets op. Tussendoor weer ongeveer 80 ml. Verder heb ik haar nog 30 ml. gedwongen te drinken maar dat werkt helemaal niet. Ze raakt alleen maar overstuur. Ze wilde na het eten wel graag Optimel vla, dit was ongeveer 100 ml. Verder heeft ze net voor het slapen ook nog 100 ml. Optimel vla op.

Ze is bijna 2 jaar, 12 kg, en ze heeft longontsteking. De antibiotica krijg ik wel binnen dmv. een spuitje gelukkig. Wie kan mij geruststellen? :)
    Afgelopen week werd ze 's nachts een keer wakker en toen wilde ze drinken, dus ik hoop dat ze dat vannacht weer doet! Maar kan dit kwaad, zo weinig drinken?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja hoor, lijkt me wel. Beterschap!

3. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16
    Wat vervelend zeg voor zowel jou als je kleintje.
    T is op zich normaal dat ze weinig drinkt
    omdat ze nu ziek is en geen trek heeft in eten en drinken.
    Ik zou je niet heel veel zorgen maken over uitdroging maar hou t wel in de gaten komende dagen.
    Je moet effe opletten of ze in elk geval 3 à 4 plasluiers heeft per dag. En verder kan je zelf "controleren" of ze uitgedroogd is als ze suf is en dus bijna niet reageert op jou en ook kan je bij haar buikje haar velletje tussen je wijsvinger en duim ophoog trekken. Als dit velletje gelijk weer gelijk terug gaat dan is ze niet uitgedroogd, maar als t velletje erg langzaam terug gaat kan er sprake zijn van uitdroging.

Als je t niet vertrouwt gewoon je huisarts bellen hoor!
    Heeel veel beterschap voor je kleintje !

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    En ik bedoel met ja hoor, lijkt me genoeg haha sorry.

5. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Een dagje. Slecht drinken kan geen kwaad, ze heeft al met al toch aardig wat binnen gekregen. Geef haar zo veel mogelijk vocht in "lekkere" dingen, desnoods veel waterijs. Hou het goed in de gaten, zolang ze goed plast en huild met tranen is er niks aan de hand. Maar ga bij enige twijfel altijd naar de dokter, beter te vaak dan te weinig!

6. cynt1985

cynt1985 Bekend lid

8 jul 2008
    719
    0
    0
    Je kindje heeft vndaag. Genoeg vocht binnen gekregen zoontje dronk vaker nog wr iets minder en ze zeiden altijd al krijgen ze maar af en toe kleine beetjes binnen dat zou genoeg zijn
    Of ze moet versuft zijn dan zou ik huisartsen post wel even bellen voor de zekerheid maar optimel is ook vocht dus hoop dat jullie kleine snel beter is

7. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Onze dochter is een slechte drinker en helemaal als ze ziek is is het drama. Toen onze dochter 1 1/2 was heeft ze ook een longonsteking gehad en een paar dagen heel slecht gedronken. Door de antibiotica ging het na een dag of 2/3 al beter en begon ze ook weer beter te drinken. Ik moest van de HA haar plasluiers in de gaten houden, maar ik ben tussendoor wel een keer extra met haar naar de HA geweest omdat ik het niet vertrouwde, maar het ging vanzelf weer goed.

Misschien vindt ze ijs wel lekker of komkommer? Dat zit ook een hoop vocht in.

Beterschap voor je meisje!

8. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Is aan de lage kant maar is ook wel logisch.
    Van longontsteking en antibiotica ga je geen trek krijgen.
    Pas wel op, als ze ook aan de diarree raakt door de AB moet ze echt meer gaan drinken.
    Als je het niet vertrouwd gewoon de HA/HAP bellen.

9. Henkiepenkie

Oh echt heel fijn om te lezen dit! Ik zit met tranen in mijn ogen, beetje vermoeidheid denk ik. Ze plast wel weinig, maar heeft wel twee keer gepoept, goed nat zeg maar. (sorry voor de details) Vanmiddag zat ze ineens te snoepen van cake, normaal mag het niet maar nu was ik er blij mee. Ze eet wel redelijk. Ik wilde komkommer geven (veel vocht) maar dat neemt ze dan net niet.
    Ze heeft wel heel erg droge lippen, maar geen droge armpjes ofzo.

10. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16
    hahaha ik dacht ook van "huh" toen ik
    je 1ste reactie las.

11. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Als de urine donkerder word weet je trouwens dat ze meer moet drinken. Hou de hoeveelheid ook in de gaten.

12. Henkiepenkie

Nu zie ik de andere reacties pas. Komkommer en waterijs is geen succes. Balen! Verder mag ze ook yoki drinken nu, maar dat wil ze ook niet. Misschien dat het morgen beter is en anders bel ik toch de HAP.

13. Henkiepenkie

En ze moet sowieso meer drinken, ik weet alleen nog even niet hoe. Het lijkt me dat ze er toch wel weer naar gaat vragen.

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ik zou vooral niet gaan pushen want dan gaat het er echt tegen staan.

15. Henkiepenkie

Nee dat is ook zo Umm, maar ze wil echt niet! Wat moet ik dan?

16. JBM85

JBM85 Bekend lid

18 mrt 2012
    740
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het zal al eerder gezegt zijn maar zolang je er wel wat inkrijgt(vla is ook vocht!) en ze heeft nog plasluiers (die goed in de gaten houden) moet het goed gaan. Ons zoontje is net weer beter en had dan wel geen longonsteking maar na 2 weken slecht tot niets eten en drinken maakte ik me ook zorgen! Hopelijk word ze gauw beter!

17. Henkiepenkie

Ik ben helemaal blij, ze werd net wakker en wilde drinken. Ze heeft 120 ml melk op!! Yes!

18. Gelukkig maar!!

maar wat kunnen ze ziek zijn he van longontsteking...
    als het goed is slaat de ab heel snel aan, en dan knapt ze snel op.

Beterschap voor het kleine meiske!

19. Henkiepenkie

Ja zeker! Ze heeft er ook nog oorontsteking, oogontsteking en bronchitis bij.

20. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Pakjes drinken doen het hier altijd wel goed als ze ziek is.
    Niet dat het hele pakje dan opgaat.. Maar alle beetjes helpen hè :)

Deel Deze Pagina