hoe grote fles na boterham?

Discussion in 'Voeding' started by Adnalie, Feb 2, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Adnalie

Adnalie VIP lid

Jul 24, 2008
    11,311
    0
    36
    Hoi
    Mijn dochter is sinds een week over op 3 flessen en sinds gister krijgt ze tussen de middag een boterham met wat boter. Hiervan eet ze de helft op.
    Hoe groot moet ik de fles doen die ik na de boterham geef? Blijft die gewoon 180+6 (dus dan geef ik 3 flessen van 180+6) of moet ik die kleiner maken ivm de boterham?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Geef wat ze wil. Op zich is het beter om tussen eten en fles 1 uur pauze aan te houden, omdat je kind het eten dan beter verteert. Je kunt bij het eten wel iets anders te drinken geven, het liefst een vitamine C houdend sap. Vitamine C helpt namelijk bij de opname van voedingsstoffen uit het eten, terwijl koemelk (ook kv) dat juist afremt.

3. Adnalie

Adnalie VIP lid

Jul 24, 2008
    11,311
    0
    36
    maar het is toch vrij normaal dat ze melk (nu fv later koemelk) drinkt bij een boterham?

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Normaal is bij iedereen anders zal ik maar zeggen. Wij hebben altijd 'gewoon' een bekertje water/thee bij de boterham gegeven. En bij het avondeten hebben we altijd ong 100cc melk aangeboden (wat dus niet helemaal aan te raden is, maar hier was het eigenlijk meestal borstvoeding dus dan is het weer wel aan te raden).

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ow ja en de jongste heeft vandaag voor het eerst een paar hapjes brood gekregen en heeft daarna aan de borst gedronken. Dus bij haar doen we het nu toch wel weer een beetje anders als bij de eerste twee.

6. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

wij geven een half flesje na een hele boterham...

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij gaven 150m/5 en toen de boterham er helemaal inging ging de fles eraf en pas met 1 jaar kwam er een bekertje (100ml) gewone melk voor terug. (Tot die tijd: thee of sap)

8. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    Ik gaf na de boterham gewoon een fles van 180/6 en daar dronk ze dan van zoveel ze wilde. Bij de boterham kreeg ze gewoon water. Nu ze 1 jaar is, is die fles vervallen en krijgt ze gewone halfvolle melk bij de boterham, ongeveer 100 cc.
    Ik zou de fles nog niet afbouwen als ik jou was. Ze heeft toch ook bepaald aantal cc melk nodig op een dag (ze is 6 maanden toch?).

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Tot 7,5 maand gaven we die 3e fles bij de middagthee. En bij de boterham een beker thee/sap.
    Vanaf 7,5 maand kreeg hij na de boterham nog een fles van 120/4.

10. Adnalie

Adnalie VIP lid

Jul 24, 2008
    11,311
    0
    36
    ja dat dacht ik idd ook. Heb net de 4e fles afgebouwd, dus ga niet ook deze afbouwen, maar vroeg me alleen af of ik hem bijv iets kleiner 'moest' maken.

Mijn dochter is bijna 7 maanden en heeft die fles ook gewoon nog nodig, zonder wordt ze boos ;)

Share This Page