Ik wist niet eens dat er zulke grote flessen verkocht worden!! Maar inderdaad, 260 is een normale maat, waarvan je kindje normalgesproken maar 180+6 of heel uitzonderlijk 210+7 zal drinken. Hoe ouder je kindje word, hoe minder hij gaat drinken. En je warmt een flesje altijd op zonder de dop en de speen erop, alleen de onderkant van de fles met daarin water, dan het poeder erbij, dop erop, mengen en drinken
Oh gelukkig maar. Verwarrend is dat he, al die nieuwe dingen, soms weet je gewoon niet wat je nou wel en niet nodig hebt!
hey meiden thnx allemaal, had thuis al een gratis fles van 330 uit de babydoos en nog 1 van 260 dus heb die 2 flessen van 330 omgeruild naar 1 van 260, dan heb ik 3 grote flessen thuis is normaal toch ? en op de verpakking staat dat het helemaal niet in de magnetron mag?!! wat apart hey het zijn gewoon avent flessen
Avent komt oorspronkelijk uit Engeland en is destijds ontworpen voor afgekolfde melk (bij de Aventkolf). moedermelk mag niet in de magnetron en trouwens in veel landen,o.a. Engeland wordt so wie so afgeradenom een magnetron voor flessen te gebruiken, omdat er t.o.v. Andere bereidingsmethodes toch wat risico's aan kleven.
3 flessen is in principe genoeg ja, net afhankelijk van hoeveel flessen je kindje drinkt en hoe secuur jij bent met afwassen. Zelf heb ik altijd genoeg flessen voor 1 dag gehad ( want; hekel aan afwassen ) maar mn moeder red een oppasdag met 1 fles die ze tussendoor steeds schoonmaakt. Ik doe 's avonds een rondje door huis- & slaapkamer om de flessen in de vaatwasser te zetten. Wbt opwarmen in magnetron, ik warm ook alleen bij anderen thuis in de magnetron, thuis gebruik ik gewoon een beetje gekookt water.
Fles tussendoor steeds schoonmaken is ook wel gezonder hoor. Beste is om fles meteen na gebruik goed om te spoelen en liever meteen schoon te maken.
Dan moet zij misschien even op de site van de waterleverancier lezen want dat wordt sterk afgeraden! In verband met zware metalen die vrijkomen bij verhitting van het water.
Water staat er vaak wat langer in, i.p.v. vers leidingwater dat je meteen uit de kraan haalt, poeder staat langer bloot aan de lucht. En water wordt niet voldoende verhit, beste is om fles met water aan te maken met water dat net van de kook is om eventuele aanwezige bacteriesporen onschadelijk te maken.
Wij nemen gewoon koud water, in de magnetron, poeder erbij en speen erop. Moedermelk deden we ook in de magnetron hoor, op 450 watt dus soms duurt het wel een dikke minuut voor het handwarm was. Maar dat was altijd nog beter dan 10 minuten au bain marie klooien.... En verder spoelen we de fles elke keer gewoon om en gaat hij (nog steeds ook al hoeft dat niet) in de koelkast. En als ik er aan denk gaat hij de vaatwasser in....