Vorige week bij de huisarts geweest en doorgegeven dat er een kinderwens is en vanmorgen heb ik het spiraaltje eruit laten halen en ben volgens de huisarts meteen vruchtbaar. Hoe kan ik nou uitrekenen wanneer ik vruchtbaar ben? Ben eind september voor het laatst ongesteld geweest en dat stopte toen na twee weken. Ging een beetje raar en duurde langer dan normaal doordat mijn lichaam nog moest wennen aan het spiraaltje (in augustus laten plaatsen). We hopen natuurlijk dat het zo snel mogelijk lukt en dat het allemaal goed gaat. Slik sinds maandag foliumtabletten (had dat gelezen op internet), maar wanneer moet ik het op het werk zeggen? Werk er sinds 1 september, kan het kwaad als ik het pas na 3 maanden zeg? Ik weet dat hij me er niet voor kan ontslaan. Ik ben heel gelukkig nou. Een leuke baan, een leuk huis, een geweldige man en dan nu onze wens om samen een kindje op de wereld te willen zetten en dat voor iemand zoals ik die dat nooit wilde een kindje. Ben hier heel blij mee en om en we zullen wel zien. Poehbeer
Hallo! Wat leuk dat je gaat proberen een kindje te krijgen. Je vraag over wanneer je het op je werk moet vertellen, check deze folder maar ff: http://www.sboh.nl/temp/851886233/Zwang ... werken.pdf Je hoeft het niet aan je werkgever te vertellen dat je probeerd een kindje te krijgen (alleen wordt het wel aangeraden als je werkzaamheden verricht met gevaarlijke stoffen e.d., dan kan je werkgever zorgdragen voor andere, minder gevaarlijke werkzaamheden) en als je zwanger bent, wordt het aangeraden om het na 3 maanden vertellen. Ik zelf zal het trouwens eerder moeten vertellen omdat ik met mijn werkzaamheden anders een vergroot risico heb op een miskraam omdat ik met verstandelijk beperkte mensen werk die regelmatig agressief gedrag vertonen) maar je moet wettelijk gezien pas drie weken voor je verlof het te vertellen
Ik had een kopersipraal en volgens de Gyn, ben je meteen vruchtbaar. Voor mij was het toeval dat ik diezelfde dag dat ik het eruit liet halen ook me menstruatie verwachte.. Dus kon k gelijk me vruchtbare dagen berekenen...En werd gelijk diezelfde maand zwanger....Kijk gaat nog steeds goed met me kleintje... Liefs Jeanney
Je bent idd direct vruchtbaar en moet gewoon tellen vanaf je laatste mentstruatie. Mijn spiraaltje is er sinds vorige week uit en ik ben 1 jaar niet ongi geweest dus het is voor mij ook heel erg gissen. Succes ermee
Dank jullie wel voor de lieve reactie´s en ja ik wil wachten tot de 3 maanden voorbij zijn en het dan zeggen op het werk. ouders en schoonouders willen we het eerder vertellen, na 2 maanden. Alleen als ik nou het heb dat ik de eerste 3 maanden echt steeds moet overgeven, volgens mij kan ik het dan beter wel zeggen. We proberen het gewoon en houden het wel fijn en gezellig en wie weet lukt het ons meteen en anders geen man overboord, gewoon een maandje later dan weer. Ik weet ook niet of mijn menstruatie nou meteen op gang gaat komen doordat die er nou net uit is en volgens mij moet ik binnenkort wel weer worden, maar ik zal het afwachten. Kom snel weer langs, inieder geval bedankt.