Nou...... Vorig jaar, net toen ik naar bed wilde gaan, deed ik in de keuken het licht uit. Valt mn oog op de wasbak en daar zit me toch een enorme joekel! Echt, ik was verstijft von angst! Mn oudste dochters waren logeren (die zijn niet bang ), en mn zoon lag al op bed. Mn man was werken en ik wist serieus niet wat ik moest doen. Bij de buren durfde ik op dat late tijdstip niet aan te bellen, dus ik heb mn moeder gebeld.... Ze zegt: jaa Kel ik lig al op bed. Ik zeg:Ma, als je NU niet komt, dan kom ik met kids bij jou logeren... Nou ze is gekomen, ik de hele tijd dat rotkreng in de gaten houden, dat ie niet ging lopen. Mn moeder lag helemaal dubbel, maar moest wel toegeven dat deze toch idd echt wel groot was...
Deze is nog klein vergeleken wat wij hier soms voor kanonnen rond hebben lopen....dat je dat durft trouwens zo, mij niet gezien hoor, bij mij moet er een bezemsteel tussenzitten en dan nog vind ik het doodeng
showjespinnen topic moet er komen!! lekker vettige harige spinnen met een big smile op de foto ermee!! nee mij maak je niet blij met spinnen, *kijkt al de hele tijd rond*
Nou dat topic ga ik mooi vermijden dan haha, ik zit hier ook alweer heel de tijd rond te kijken met de kriebels over heel mijn lijf
Ik had het paar weken terug, ik zat op de wc, vriend had nachtdienst. Zat even rustig te plassen met de deur op en zie op 80cm naast me, op de deur van de trapkast, een zwarte joekel zitten. Dus idd eerst het hele tafereel van oh nee, ahhhh en nu. Eerst maar er langs lopen, dat was opgave 1. Stofzuigen ging niet want die ligt, je raad het al, ik die bewuste trap kast. Dus eerst 10 minuten naar dat ding zitten staren, bedenken dat 12uur s'nachts toch echt te laat was om iemand te bellen en hem daar laten zitten ook geen optie was dus het besef kwam dat ik dit toch echt zelf moest oplossen. Een schoen gooien durfde ik niet want geheid dat e dan mist en dat dat ding dan ergens heen sprint waar ik niet bij kan of dat ik niet meer weet waar hij is. Dus ik naar de keukenkast met insectengif. Is eigenlijk voor muggen en mieren etc maar bedacht dat het iig het beest dusdanig verzwakt dat ik hem kan begooien met iets. Dus ik met die fles naar dat beest... Tja, dan moet je wel heel dichtbij komen met je hand maar gelukkig had ik nog zo'n verleng rietje ding wat je erop kunt zetten. Ik weer naar dat kreng maar ja, zou dat gif ver genoeg komen zodat ik wel afstand genoeg kan bewaren? Dus ik ging dat eerst testen in de gootsteen en het kwam redelijk ver. Nou, hup, bus in de aanslag en me geestelijk voorbereid op de strijd. Eenmaal weer in de gang nog een kwartier staan ohnee-en en toen psssst, spuiten maar. Wat ik al verwachtte; hij viel op de grond. Toen maar snel een zware schoen erop. Maar ja, is hij nu wel dood en niet stiekem weg?? Voorzichtig kijken, ik kan hem niet vinden. Zou hij onder de schoen zitten of is hij toch pleitte??? Grr, waarom bestaan die poep beesten toch ook. Ik met een golfclub de schoen omgegooid, maar ja ik zag niets want de zool is zwart. Tot ik beter keek en zat dat op de vloer een natte vlek zat waar de schoen lag en ik met behoorlijke zekerheid durfde te concluderen dat de ellendeling dood was. Maar ja, en dan, want die schoen daar laten liggen kon ook niet (beest was naar de wc geraced dus lag de schoen in de wc) want ja, dan ga ik s'nachts plassen en dan loop ik op mijn blote voetjes op die bespinde vloer en schoen. Toen met de golfclub de schoen op gevist en toen met schoen en al buiten gemieterd.. In totaal dus 3kwartier en liters zweet verder, maaaar, ik had de engerd zeluff om zeep geholpen dus TROTS
Haha, zo herkenbaar, vooral dat eerst een kwartier: Ooooh jeetje en nou???? Dan een actie bedenken en dan eerst weer een kwartier twijfelen en moed bij elkaar rapen haha.
LOL Ik denk dat ts nog geen antwoord heeft om de beesten te verjagen,maar ik denk wel ze ontzettend aan het lachen is ( ik tenminste wel )
Ooow wat ben ik op dit moment blij dt ik op 9 hoog woon ( en nee nu aub geen enge verhalen over enge spinnen die op 9 hoog komen ) Ik vind ze zoooooo eng... Brrrr Afgelopen zondag zat ik in de tuin, komt er een spinnetje voorbij gevlogen, hup dat draad aan mn arm, my god wat een verschrikking! Zie hier ook wel eens van die enge verhalen voorbij komen van kindjes die spinnen opeten... Tenzij hij niet zogroot is als een hond laat ik m mn zoontje lekker opeten.. Mocht dt ooit gebeueren en ben alleen... Durf ze echt biet aan te raken... Ik ga ook noooooit bij mn moeder achterlangs, kom amper in de schuur, en ook niet onder de carpoort
Hahaha herkenbaar!!!!! Ik zag een dikke zwarte spin bij de drempel van me deur... ik pak de slof van me man... en probeer hem weg te slaan... maar wat doe ik held op sokken.. sla hem na binnen!!! Ik gillen en schoonmoeders gebeld want ik was alleen thuis hahaha brrrr....
Ik lees dit topic, en denk: gelukkig nog nergens last van gehad. Nog geen 5 minuten later (ja echt waar) zie ik onze kat ergens mee spelen, ga ik kijken--> en ja hoor het is één!! Hier zeggen ze altijd, als er 1 zit, zot er nog 1 en dat is tot nu toe altijd uitgekomen
Klinkt als de muizen-grap: Twee muizen loslaten, ééntje met rugnummer 1 en ééntje met rugnummer 3...!
Ow fijn! Die beesten zijn dus ook weer tevoorschijn gekomen! Echt in al die verhalen die hiervoor zijn genoemd herken ik mijzelf! (Waar ik dan inderdaad om kan lachen, omdat ik ergens nog wel beter weet....) Wij hebben een 100 jaar oud huis sinds 5 jaar, maar ik heb in die jaren zoveel van die spinnen gezien.. 's Nachts bijvoorbeeld moest ik naar de wc, half slaperig, bril niet op.. Voel ik zo'n beest tegen mijn voeten, gewoon in botsing met zo'n joekel.. Enigste wat ik doe is serieus gillen, wegspringen en verstijven van angst.. Ik denk dat we er toch wel per lente/zomer/herfst zo'n 10 hebben en dan echt van die grote spinnen! Bah! Gelukkig is mijn man niet zo bang, maar zelfs hij vindt ze wel echt goor zo groot! Toch maar is zo'n stekker uit proberen..
Ik lag een keer in bed, net lekker ingenesteld, je kent het wel. Opeens viel er wat zwarts naar beneden dat snel onder de dekens kroop. Je raad het al het was een spin. Ik ben blij dat ik niet bang ben voor spinnen... toch schrok ik even.
Oh spinnen. Mijn nachtmerrie... ik had een tijd terug een enorme joekel op mijn trap zitten overdag. De kindjes bewonderden hem, ik was misselijk van angst. Maar ja vooral cool blijven he.... heel dapper heb ik er een glas overheen gezet en mijn buurjongen opgehaald. Maar laatst lag ik al in bed en man zat beneden.... ik voelde wat kriebelen in mijn nek. (ik heb lang haar). Ik wilde even krabbelen en voelde heel wat anders. Een spin!! Ik gilde zo hard, dan mijn man binnen 1 seconde bovenaan de trap stond om mij te redden van het gevaar. de spin