hoe grote zwarte spinnen verjagen?

Discussie in 'De lounge' gestart door hamtaro, 18 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou en bedankt..... Jaren geleden kwam mijn toen 6 jarige zoon om 7 uur 's morgens naar mijn slk. Mama mama er is een spin in de bijkeuken, dus ik op mijn hoede daarnaartoe. Hij stond achter me, in mijn rug te duwen dus hij duwde mij richting spin:x dus ik vraag hem waar dan? En hij wijst naar de bovenhoek, echt waar hij had een doorsnede van zeker 15 a 20 cm !!!! Dit lieg ik echt niet, het lijf was zeker 8 a 10 cm!!! maar echt.....:$:$:$

Toen heb ik mijn buurvrouw gebeld, want die heeft een tuinderij en is absoluut niet bang voor spinnen, haar dochter zei nog aan de lijn: mam, het is B, ze is aan de telefoon, bijna aan het huilen (was ook echt zo) je moet daar een spin weghalen. Buurvrouw kwam en die had nog nooit zo'n grote spin gezien, zelf zij vond hem griezelig, maar ze heeft hem gevangen en buiten gezet ;)

2. hamtaro

hamtaro Actief lid

31 mrt 2009
    293
    0
    0
    Hoi Allemaal,

Wow wat een reacties! Blijkbaar zijn er toch heel veel mensen meer die die krengen absoluut niet kunnen uitstaan :D
    Ik heb ook erg moeten lachen om alle verhalen. Zo herkenbaar!

Even over de aangedragen opties:
    -elektrisch apparaatje: Wow super tip! Reeds besteld en over een paar dagen in huis. Hopelijk werkt het.
    - Verdelgers die iets spuiten. Ik ben zwanger. Dus het spuiten van het een of ander wil ik dit jaar niet proberen. Ook al is het natuurlijk spul, je weet het toch niet zeker.... Mocht het probleem er in het najaar of volgende lente nog zijn (wat ik niet hoop AAARCH!!!). Dan mogen de mannen in witte pakken er in hele grote getalen komen en die beesten flink wegspuiten.
    - Slipper of boek... ehm nee! Dat gaat altijd mis en je moet het boek nog oprapen... BRRR!
    -stofzuiger... dan haal ik ze binnen, want hier kruipen ze uit.. :$
    - soort van pakding met stok eraan.... Goede optie! Alleen..... had er maar 1 spin gezeten, dan had ik dit nog wel gedurfd. Na zoals hier al eerder omschreven is, de gepaste wachttijd van minimal 20 minuten staren en kansberekeningen maken...:D. BRRRR! Maar ja dan zit hij in die stok en wat moet ik dan? Hij leeft nog en kruipt met die enge poten... En dan moet ik om naar buiten te kunnen door een deur waar net die andere spinnen opzitten... :$

Er zitten allerlei kleine spinnetjes in de garage en 6 grote spinnen (van een afstandje lijkt het of het grijze huisspinnen of wolfspinnen zijn). Ze zijn echt groot (minimaal 7 a 8 cm), zwart en harig in ieder geval. Ze zaten een beetje bij elkaar op de achterdeur en de muur. Als ze dus daar al zo bij elkaar zitten, dan kan het bijna niet anders of er moeten er meer zijn elders in de garage. Onze garage is vochtig en wij hebben al jaren in de tuin een mierenprobleem. Ik denk dat ze daardoor zo veel voedsel hebben dat het spinnenaantal goed heeft kunnen groeien. Dus even een spinnetje oppakken en wegzetten is geen optie, want je moet om bij de ene te komen, zo ongeveer 5 grote en 3 kleinere spinnen passeren... :$. Enneh.... ik ben er echt bang voor!
    Ik vroeg gisteren aan mijn man of hij ze weg wilde halen: Zijn reactie: Stel je niet zo aan die dingen doen niets. Ik ga ze NIET weghalen! Hij bleef onverbiddelijk ook toen ik zei dat stress slecht voor de baby was... ;)
    Maar goed, na zoveel jaren samen ken ik hem goed genoeg om te weten dat mijn grote held eigenlijk ook 7 kleuren sch... :D
    Ik heb gisterenavond trouwens snel even om het hoekje van de garagedeur gekeken en toen zaten ze er weer.... Het is dus niet eenmalig.
    Nou ja.... ik hoop maar dat dat elektrische apparaatje helpt... Alleen.... als die beesten weg gaan uit de garage? Hoeveel risico loop ik dan dat ze naar binnen in huis trekken? Of zouden ze gewoon naar buiten gaan???

groetjes
    van
    Hamtaro

3. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hamtaro wat je kan doen is het volgende:

Je pakt de stofzuiger en zuigt ze achter elkaar op. Daarna zuig je iets op wat grote harde korrels heeft (bijv kattenbakkorrels dat overleven ze vaak niet) Daarna stofzuig je je hele huis. Gooi daarna de zak weg of prop papier in de buis (voor de zekerheid).
    Ben bang dat ze niet uit de garage vertrekken, ze hebben het blijkbaar goed bij jou (arme jij!)
    Zelf pak ik een bezem wanneer ik er een tegenkom in de garage of bij het ramen lappen.

Oh god, ik bedenk me ineens dat we over een paar weekjes de garage gaan leeghalen..... ik wil niet weten wat ik ga tegenkomen.
    Eigenlijk best stom dat ik er zo bang voor ben. Maar ja, een ander is weer bang voor kikkers, slangen of muizen. Dat heb ik weer niet. Een vriend van mij heeft slangen en die aai ik rustig.

4. Snne

Snne Bekend lid

10 feb 2011
    840
    8
    18
    NULL
    NULL
    Owwhh baahh!! Gisteravond ik zou naar bed... Lig net lekker nog ff tv te kijken zie ik ineens vanaf het lichtknopje (die ik dus net uit had gedaan... Brrr...) Een dikke spin omhoog lopen!! Snel mn mobiel gepakt en mijn vriend gebeld die was nog beneden. Hij kwam gelijk en ik was gered toch nog wel steeds de kriebels... Ik geloofde dat nooit zo (uit zelf bescherming) als er een zit, zit er nog een.. vannacht om 3 uur werd ik wakker moest ff plassen. Ik plas altijd thuis met de deur open :p en zie ik me daar toch ineens op het plafond een nog dikkere vette joekel zitten aaahhhh!! Dus weer mijn vriend geroepen en ging heel lief direct dat ding pakken... Maar het klopt dus wel waar er 1 zit, zitten er twee....
    Ik zou ook graag iets willen wat ze verdrijft uit mijn huis... Zo'n piepding kan ik ook niet tegen denk ik zo'n muggending in het stopcontact hoor ik ook altijd..
    Als mijn zoontje straks groot genoeg is ga ik hem maar leren om ze te vangen en er vooral niet bang voor te zijn haha dan kan hij mij redden! Mijn vriend is natuurlijk ook gewoon aan het werk enzo en meestal komen ze dan te voorschijn natuurlijk. Ik mag wel altijd ook savonds laat mijn schoonmoeder bellen als mijn vriend er niet is dan komt zij dat beest pakken hoe lief?! :)

5. Snne

Snne Bekend lid

10 feb 2011
    840
    8
    18
    NULL
    NULL
    Ik zei het vannacht nog na die tweede spin dat ik liever bang ben voor kikkers.. deze komen tenminste niet in MIJN huis :p haha en Uhh slangen ben ik ook al bang voor maar die komen gelukkig ook niet in je huis (ik zou ook nooit naar australië gaan.. zou het wel graag willen vind het zo mooi maar die spinnen en slangen daar... Brrrrr....)

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

Weet je wat ik ook zo vreemd vind? Je hebt van die pakdingen om spinnen op te pakken en buiten te zetten.... Hartstikke leuk, maar weet je HOE dicht je bij dat beest moet komen om hem er in te stoppen?????? ;)

Niks voor mij dus, heel handig bedacht maar wel met een steel eraan van minimaal 1 meter ;)

7. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Ik laat mijn huis altijd inspuiten! Geen spin meer te bekennen! Google even spinnenman en die komt en spuit je hele hut in en dan heb je er zo goed als geen last meer van!

8. PJO1983

PJO1983 Actief lid

27 okt 2011
    437
    0
    0
    Noord Holland
    Wat een verhalen! Heb wel even om gelachen maar ben ook als de dood voor spinnen! En herken me ook echt in jullie verhalen. Zo was ik jaren terug naar de wc op mijn werk en deze was in een gang waar ook een kantoor aan grenste. Ik zal gewoon op de wc en zag zo'n vieze vette harige spin naar me toe kruipen met het idee mij even flink op stang te jagen! Dus ben ik met mijn broek en onderbroek en al gillend de wc uitgerend in blinde paniek! Maar gelukkig was er niemand op dat moment in het kantoor haha!

BRrrr...spinnen....en als ik er over lees dan weet ik al dat ik er vannacht nachtmerries over krijg en zeker omdat mijn vriend het weekend niet thuis is!

9. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @kikkers, wij wonen op weiland (nieuwbouw), dus hier hadden we de eerste jaren zeker wel padden en kikkers in ons huisje als we de deur open hadden haha.

Heb 1x gehad was trouwens een klein spinnetje. Je kent het van de film dat ze naar beneden komen boven je hoofd als je net wakker wordt.... Dat dus!! ik was een jaar of 11 en gilde mijn longen uit mijn lijf. Mijn paps is bang voor spinnen, mijn mams niet hihi, dus moederlief gelijk kijken wat er was en ja hoor die lachte zich kapot!! Wat gil je nou om een spin van een paar millimeter... En zij smakelijk lachen terwijl hij steeds verder naar beneden kwam. grrrrr.... ik heb me voorgenomen om nooit meer te gillen om een spin en tot nu toe heb ik me ondanks die grote spin op mijn voet er aan gehouden.

@opties, Een bezem vind je niets??of zo'n telescoop waar je de ramen mee kan lappen, die kunnen een heel eind uitgeschoven worden. Lapje er aan met iets er op waardoor ze het niet zo lekker worden en hupla rammen op die beesten :D

Ik vind de optie lekker buiten zetten met handjes ook nog steeds de beste ;) hihi maar heb je niet zoveel aan als je er bang voor bent....

10. Islah

Islah Niet meer actief

Waarom zou je spinnen verjagen, die beestjes doen niks. Gaan ook niet massaal in je etenswaren zitten (zoals bv. mieren). Ik vermoed dat ebinnen niet al te lange tijd ZP weer een aantal beestjes- en insectentopics rijker is. ; )

11. tikigo

tikigo Bekend lid

16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou een hulplijn bellen als mijn man niet thuis is hihi. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om nog in hetzelfde huis te blijven zolang dat beest niet is verwijderd..

Regel hier is:
    Spin pakken met papiertje, goed fijn knijpen en vervolgens door de wc spoelen en nog 1 keer naspoelen voor het geval hij de eerste twee acties heeft overleefd...

Mijn man word af en toe stapel gek van mij maar doet het braaf hihi

12. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    WHAAAAAAAAA!!!! :$
    Té erg!!

13. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Mijn moeder vindt het altijd zielig voor die spinnen, hoe groot ook!
    Zij zet ze dan netjes buiten.. Lees: zodat ze dus net zo makkelijk weer naar binnen kunnen wandelen!

Ik kom niet eens in de buurt. Zelfs doodmaken durf ik niet!

Deel Deze Pagina