dieren mishandeling.

Discussie in 'De lounge' gestart door marleentje231, 18 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marleentje231

marleentje231 Actief lid

4 jun 2008
    290
    1
    18
    Hoi,

Moet toch even mijn verhaal kwijt en wat advies van jullie.

Gister ging ik mijn dochter wegbrengen naar me moeder, staat mijn schuin tegenover buurman bij het hek en zegt tegen zijn hond dat hij binnen moest komen, maar de hond was niet vlug genoeg volgens hem op gegeven moment werd hij in het nauw gedreven en toen zei hij tegen de hond, wat dacht je nou en hij kreeg paar flinke schoppen, die hond jankte echt niet normaal.
    Nou schijnt dat hij het vaker doet hoorde ik gister van mijn buurvrouw.
    Nou zit ik te denken om de dierenbescherming te bellen.
    Wat vinden jullie?

2. caroline16

caroline16 Niet meer actief

ik denk dat ik zeker zou bellen!
    maarja, als hij er op één of andere manier achter komt dat jij erachter zit krijg je daar misschien weer gezeur mee..

3. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Dat lijkt me een goed idee. Zulke mensen moeten geen hond of ander huisdier houden. Wat zielig zeg. Inderdaad de dierenbescherming bellen.

4. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Zeker een gevalletje dierenmishandeling, dus bellen! Snap die mensen nooit... Weet alleen niet of je het echt 'hard' kan maken zeg maar, maar wie weet gaan ze iig even kijken daar en wat rondvragen. Wellicht kun je ook anoniem een melding doen als je 'bang' zou zijn voor die kerel! Zou ik wel overwegen iig...

5. marleentje231

marleentje231 Actief lid

4 jun 2008
    290
    1
    18
    Ik denk ook dat ik het anoniem doet, want hij mag mij niet, waarom weet ik niet maar heb hem nog nooit wat aangedaan. En het vreemdste is hij heeft 2 hondjes en ze lopen allebei mank. De oudste hond van hem die duikt al in mekaar als hij wat zegt. Vind het ook zielig hoor dus ga morgen wel even bellen naar de dierenbescherming.
    Ben benieuwd....

6. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja natuurlijk, gelijk bellen! Is hij nou helemaal besodemieterd! :x Ik heb ook weleens de dierenbescherming op een van m'n buren afgestuurd. Ze komen dan rustig praten met je buurman en dan krijgt hij misschien een waarschuwing en dat is het... dus verwacht er niet teveel van. Vaak ondernemen ze pas echt actie als ze meerdere meldingen binnenkrijgen. Dus gewoon een paar keer bellen ;)

7. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Absoluut bellen!

8. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Daar zou ik niet eens over hoeven nadenken, ik zou meteen bellen.
    Of er wat mee gedaan wordt is een tweede, maar je kunt het in ieder geval proberen.

9. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

direct bellen!

10. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Bellen!

11. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Zou het als mijn verantwoordelijkheid voelen om te bellen. Arme beestjes!!! Gatver wat een eikel die vent zeg!!:x

12. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    bellen!!!

hoe oud is de beste man?

13. zohra

zohra Niet meer actief

je kan bellen maar denk dat je weinig bereikt omdat je geen bewijs heb en geen getuigen.
    zo makkelijk gaat het niet maar je kan altijd melding maken.

14. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Hell yeah, en blíjven bellen ook! Van één melding worden ze niet warm of koud helaas, je zult echt moeten kunnen aantonen dat het dier verwaarloos wordt. Misschien altijd buiten zonder hok ofzo, of mager...?

Het is heel moeilijk. Ik heb eens gebeld voor een hond die dag en nacht in een bench zat, m'n hart breekt nog als ik er aan denk (moet ik vooral nu doen).
    Blaffen, janken dat beest, helemaal door het dolle heen. En die mensen maar slaan op die bench, hou je kop rothond.
    Niet denken: goh, die wil er vast uit. Nee, gewoon lekker in z'n bench laten. Een keer per dag mocht ie 2 minuten mee naar buiten, en daarna als de sodemieter weer de bench in.
    Heb ik dus voor gebeld toen en weet je wat ze zeiden... zolang ie eten en drinken krijgt kunnen we niks.

Ik geloof niet perse in een god of in de hemel of hel maar op zulke momenten wilde ik dat er iets als een hel bestond, worden mensen er in ieder geval nog voor gestraft :)

15. Chantalll

Chantalll Actief lid

7 feb 2010
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    De dierenbescherming zal er inderdaad niet veel aan gedaan. In principe word er gekeken of de hond niet ondervoed is, of hij onderdak heeft en of hij water tot zijn beschikking heeft.
    Zo hebben wij ook al is een melding gemaakt.

Ik zou de beste man zelf aanspreken. dan maar ruzie. Ik kan er heel slecht tegen, als ze een dier mishandelen. Die kunnen gewoon amper wat terug doen

Bah...

16. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik zal even bellen, en ook doorgeven dat ze even met de buurvrouw gaan praten..

17. MiSe

MiSe Niet meer actief

Om de dierenbescherming hiervoor te bellen, moet je waarschijnlijk eerst de politie bellen voor een aanklacht. Zo was het bij ons wel in ieder geval. Hier woont een alcoholist die zijn honden regelmatig mishandeld en ik heb gebeld maar ze kunnen weinig doen. Wij willen anoniem blijven omdat deze man anders een serieuze bedreiging kan zijn voor ons. En dan doet de dierenbescherming dus niets! Politie is wel een keer langs geweest bij hem, nadat wij hadden geklaagd. Maar de politie is zo DOM om te zeggen dat de buren hebben gebeld, dus wij zijn erg voorzichtig geworden.

De eerstvolgende keer dat het gebeurd, schrijf ik een anonieme brief naar zowel politie als dierenbescherming.

Ik ben geen voorstander voor dit kabinet maar ze hebben wel plannen voor een soort dierenpolitie, nou van mij mogen ze heel rap komen! :x

18. marleentje231

marleentje231 Actief lid

4 jun 2008
    290
    1
    18
    Ik denk dat die man een jaar of 60 is of ouder.
    En hij heeft een alcohol probleem, maar de honden krijgen gewoon wel te eten denk ik zien er niet mager uit, maar dan nog mag een hond toch niet mishandeld worden of wel? Hij heeft vroeger een herdershond gehad en die werd ook zo behandeld en die was opeens weg. Ik heb getuigen zat, maar zou het toch jammer vinden als de dierenbescherming er niet veel aan kunnen doen, ze moeten hun voorbeeld nemen aan de dierenbescherming in amerika.

19. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Je kunt bellen, maar ik denk dat ze er niks mee zullen doen.
    Ik heb ook eens gebeld naar de dierenbescherming, maar ze vertelden me gewoon dat zolang de honden te eten en te drinken hebben (dus niet mager ofzo), onderdak hebben en ze zich op 'eigen terrein' begeven, ze niets zullen ondernemen.

Ik ben zoooo verschrikkelijk kwaad geworden en de mevrouw aan de lijn bleef zo koeltjes. Ongelooflijk dat zich dat de dierenbescherming noemt!!! :x

Maar ik zou wel een melding maken. Wie weet ondernemen zij wel actie (ik hoop het met heel mijn hart!)

20. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    toch gewoon bellen.. en vooral duidelijk erbij zeggen dat je ziet dat hij ze schopt!
    En even overleggen met de mensen die ook getuige ervan zijn of die ook willen bellen?

En ja misschien doen ze er niks aan, maar ik zou gewoon een maand lang regelmatig bellen.. maak ze de kop maar gek bij de dierenbescherming

Deel Deze Pagina