E. heeft tot 10,5 maanden gesukkeld met reflux. Rond kerst zijn we dan eindelijk medicatievrij geraakt. Sinds 3 weken zit ze ook op volle koemelk ipv ingedikte poedermelk. Afgelopen weekend is ze ziek geweest door de vaccinatie van de mazelen, hoge koorts en erg hangerig. Zaterdag heeft ze bijna hele dag geslapen, bijna niet gegeten (wel 3 flessen melk erin gekregen). Nu is de koorts weg, maar heeft ze omdertemp (vannacht 35, en bij opstaan vanochtend 35,6). Ze werd de hele tijd wakker, overstrekken, zo hard roepen dat er wat schuim op haar mond kwam. Ik kreeg haar niet meer rustig tot ik Bumba opzette. Deze ochtend nu weer hetzelfde, maar in mindere mate. Wil de hele tijd bij me hangen en wenen, nu is ze eindelijk rustig met tv op. Gisteren wilde ze weer bijna niet eten, deze ochtend wel goed 2 boterhammen gegeten, maar melk wilde ze weer niet, slapen in haar bed ook niet. Zou het kunnen dat de reflux terug is?
Bij ons deed die duidelijk mee tot +-14 mnd. Zekerheidshalve kan je wel je maatregelen nemen, gewoon leefregels weer hanteren. Om de haverklap (hier 2 uur) beetje eten en drinken. Als ze ziek was maakte t me niet uit wát ze at of dronk als t maar een paar happen was om dat zuur voor te blijven. Meestal werd t dan yoghurtdrink ipv melk, at ze alleen eierkoeken of danoontje nr zoveel (al doet de griekse yoghurt van de lidl met aardbei smaak t nog beter) dan was dat me ook prima. Als ze keelpijn hebben dan weigeren ze wel vaker melk. Als je de melk toevallig nog warm geeft kan je proberen m wat koeler dan normaal aan te bieden, meestal kwamen we daar wel weg mee.
Kan zeker helaas... Of het echt terug kan komen of dat het nooit is weggeweest is natuurlijk ook vraag. Mijn dochter van 10 heeft er helaas nog steeds last van. Meerdere keren per dag zit ze haar eten weer te herkauwen.
Ik zou het in dit geval eerder zoeken in de nasleep van het ziek zijn. Of de voorbode, want met de bmr kan je na een dag of tien ook weer ziek worden. Bied haar veel verschillende dingen aan en vertroetel haar een beetje, dan komt het vanzelf weer goed.
@Zohra Dat vaccin is nu 14 dagen geleden, dus ik ben zeker dat de koorts daarvan komt. Daar hadden ze ook voor gewaarschuwd bij het cb. Qua eten heb ik nu iets anders geprobeerd. Ze krijgt nu koude melk (of op kamertemp als ik een nieuw pak open). Ze is al altijd gewend van kamertemp met poeder. Dus ik warmde het een beetje op als het pak uit de frigo kwam. Vanochtend heeft ze toch wat van haar boterham gegeten, en de melk ging nu wel goed binnen met een tuitbeker ipv zuigfles. Warm eten gaat wel goed binnen als je het met bestek geeft waarmee bij eten (dus geen baby/kinderbedje). Verder is ze heel hangerig naar mij toe, wil altijd bij mij zijn als ze me ziet. Denk dat dat nu een beetje de fase is waar ze in zit.