Ik ben gek op de naam Phebe (feebe) maar dan als jongensnaam, terwijl ik hem op internet tegenkom als meisjesnaam (ook geschreven als Febe). Wat vinden jullie?
Phebe (spreek uit Feebe) vind ik echt een meidennaam, danzij Friends. Als je een soort gelijke jongensnaam zoekt zou ik Fedde nemen.
Als ik Phebe zou zien staan, zou ik denken dat je : Fiebie bedoelt en dus een meisje... als Febe gespeld en dus uitgesproken als: Feebuh - vind ik het een jongensnaam.
Hmm grappig he ik heb Phebe nooit als Pheebe gelezen (terwijl ik toch Friends- én Charmed fan ben!). Dan zou de schrijfwijze Febe of Feebe dan toch duidelijker zijn. Al kan ik na de poll mijn kop niet meer in het zand steken haha: echt een meidennaam. Zucht. Tijd voor verwerking dan maar denk ik
Haha, succes Maar is Fedde dan idd niet een leuke optie? Lijkt behoorlijk op Phebe qua uitspraak en is toch een echte jongensnaam!
Hmm nee gek he maar he verschil tussen Fedde en Feebe is voor mij toch wat te groot. Duimen op een meid misschien
Ik vind het een echte meidennaam, maar voor mijn gevoel is de naam niet compleet en hoort die letter o er gewoon bij dus: Phoebe
Precies! Het is inderdaad niet helemaal hetzelfde, maar doordat het er zo op lijkt denk ik meteen aan een meid.