Ik kwam op mijn zoektocht naar andere namen voor Jan ( ) ook deze naam tegen die ik wel leuk vindt. Martën Maar hoe moet je die nu uitspreken. Mijn man en ik hebben een meningsverschil. Ik denk: Mar- TEN Hij denkt: Marten ( gewoon net als zonder dubbele punt, 8) ) Iemand een idee?
ik zou het ook niet weten, maar misschien dat suzanne in de buurt zit met Martjen? Lijkt me lastig een naam waarvan mensen niet weten hoe ze m uit moeten spreken
Is het geen idee om dat 'trema' boven de e weg te laten? Dan krijg je gewoon Marten met de nadruk op de a. Een stuk minder gecompliceerd!
Ik vind het wel leuk, apart en ik zou het ook inderdaad met de nadruk op TEN uitspreken. Weet je in elk geval zeker dat er niet meerder met dezelfde naam in de klas zitten. Ik hou wel van namen die weinig voorkomen.
Ik heb zelf ook een naam die misschien maar 3 keer nog in Nederland voorkomt, Maar dus ook met Ten op het eind. Moest wel lachen om het Ikea gevoel dat het opriep. Mijn zus woont nu in Zweden, ik zal eens vragen hoe ze het daar uitspreken. Misschien is het ook wel Zweeds