Hoe had jij geleefd als dit de middeleeuwen waren?

Discussie in 'De lounge' gestart door Olympia, 31 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    Same ❤️
     
  2. RAppel

    RAppel Fanatiek lid

    2 mei 2014
    1.155
    191
    63
    Ik zou gestorven zijn op m'n 17e tijdens de bevalling van de oudste (fluxus en kraamvrouwenkoorts).
     
  3. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.275
    113
    Ik zou denk ik prima geleefd hebben. Ik zou iets in de zorg doen dus vrij nuttig werk denk ik. Ik zou alleen mijn man nooit hebben leren kennen want die heb ik via internet ontmoet en woonde aan de andere kant van Nederland
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    Mijn pa zei altijd dat wij van de arme tak afstammen :roflmao: geeft niet veel hoop haha. Wel een tak van ambachten.
    Mijn moederskant is rooskleuriger, daar zit nog wat meer chiqueheid in. Kun je nog steeds zien (op mijn bruiloft sprak een vriend ineens de legendarische woorden 'sjees, daar zit wel geld' ja moederkant wel. Die houden wel van status haha). Maar goed, arme tak dus. Geen brandstapel. Ik kom uit een godsvrezend nest :roflmao: ik blijf dus bij non.
     
  5. Melissert

    Melissert Bekend lid

    3 jul 2021
    758
    587
    93
    Vrouw
    Ik was wsl allang met een paar stenen om me nek in de rivier gegooid.
     
  6. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.497
    5.164
    113
    Vrouw
    Dat is bijzonder!
     
    Asil vindt dit leuk.
  7. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw
    Mijn ouders komen beide uit Amsterdam en de 2 generaties er voor ook. Dus dat zit wel goed.

    Ik ben geboren met 33 weken dus de kans is groot dat ik de eerste weken al niet had overleefd :oops:
    Zonder man, met weinig geld en 3 kinderen…Mhhhh aan de bedelstaf?
    Nou ja je hoopt dat ik dan in ieder geval een onderkomen zou hebben en op de een of andere manier eten voor de kinderen.
    De vraag is of ik de bevalling van de jongste overleefd had, en ook of zoon er ongeschonden uit was gekomen…

    De katten zou ik waarschijnlijk op moeten eten…:(
     
  8. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    Ik was gelukkig niet het eerste kind van mijn ouders, en ik bleef maar huilen op een manier die anders was. Mijn ouders zijn weggestuurd bij de huisarts maar mijn moeder wist dat het foute boel was. Ze zijn zelf naar de spoedeisende hulp gereden en daar bleek inderdaad dat ze niet veel later hadden moeten komen. Moederinstinct.. mijn moeder zegt nu nog steeds ben zo blij dat je bleef huilen daardoor wist ik dat het echt mis was
     
  9. Kat1981

    Kat1981 Fanatiek lid

    7 dec 2009
    1.910
    1.664
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Hahaha, wat een leuk topic.
    Ik heb jarenlang bij een openluchtmuseum gewerkt, en beelde erg vaak voor bezoekers, schoolgroepen en soms radio en tv programma's uit hoe mensen in de prehistorie en Middeleeuwen werkten en leefden.
    Ik kan smeden, vuur maken met een slagijzer en vuursteen of met een vuurboog. Leer looien en dieren villen.
    Ook kan ik aardig boogschieten, vrij aardig zwaardvechten, kan ik jagen, weet visfuiken te maken, weet ik welke planten eetbaar, geneeskrachtige werking hebben of giftig zijn.
    Ik weet hoe ik leem kan gebruiken om ovens te maken, of huizen moet verstevigen, kan tin en brons gieten en weet ik hoe ik moet spinnen.
    In de theorie zou ik dus echt aardig kunnen leven. En zelfs in onderhoud kunnen voorzien.

    In de praktijk hadden ze me allang op de brandstapel gekwakt, of stuk gegeseld.
    Ik vertik het namelijk om me alleen met vrouwen zaken bezig te houden en heb echt wel m'n woordje klaar.
    Ook ben ik er op m'n privacy gesteld, en zou ik me uitstekend vermaken, in m'n zelfgebouwde huisje achteraf in de bossen, met m'n kruidentuin.

    Ik kan net zo goed een neon bord met "Heks" erop plaatsen met een dikke pijl die naar m'n huis wijst. :p
     
    Jackie87, Fruity90, femkes en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina