We zitten hier met een vervelend probleem. Ons meisje van 2 heeft altijd al breierige ontlasting, vaak ook dun, maar zelden een gewone "drol". Heeft erg dikke harde buik en klaagt over buikpijn. We lopen al bij een kinderarts, dachten op een spoor te zitten met Lactose intolerantie of coeliakie, maar uit testen blijkt het dit niet te zijn. Nu weer langzaamaan lactose opbouwen (ze kreeg al een poos lactosevrij), diarree speelt weer op en spuugd soms vreselijk. Iemand tips of ervaring? Ze krijgt vaak roosvicee uit een pak en ga haar eens wat anders geven, misschien dat het daar dunnen van wordt. We lopen nu ook bij een diëtiste en ze krijgt nu meer vezels binnen. Ze eet ook erg slecht, gebeurt zelden dat ze om eten vraagt... Misschien leest iemand dit en denkt ons te kunnen helpen. Ze ziet erg wit, wallen, slaapt slecht..... een bezorgde moeder hier....
Breierige ontlasting kan ook komen door een parasiet. Is ze daar al op getest? Kan van de zandbak komen of door een reis in het buitenland? Qua roosvicee zou ik terug gaan naar diksap. Het is toch geen roosvicee light?? de suikers die daar in zitten kunnen zeker buikpijn veroorzaken. Veel sterkte, lijkt met erg naar. Charlie
Parasiet is ze op getest, heeft ze niet. Idd minder suikers geven, wie weet ligt daar het probleem. Zoveel krijgt ze niet, maar misschien genoeg om er last van te krijgen. Zal ook eens wat water toevoegen aan bestaande vruchtendrankjes.
Hier heel veel herkenning, alleen is mijn dochter inmiddels 4. En nog steeds nooit normale ontlasting gezien, altijd breiig of diarree. Zij heeft inmiddels al 2x een gastroscopie ondergaan, wel afwijkingen maar niet specifiek genoeg voor coeliakie. Verschillende dieten gevolgd, o.m. glutenvrij en lactosevrij en combinaties van dieten. Uiteindelijk heeft ze zelfs een half jaar lang sondevoeding gehad, maar de ontlastingsproblemen, opgezette buik enz. bleven. De artsen weten nog steeds niet wat er met haar darmen aan de hand is en wij zijn al in meerdere ziekenhuizen geweest. Wij proberen haar zo gezond en "basic" te laten eten, dus volkoren brood, weinig toegevoegde suikers, verdund (bijna waterig) drinken en nagenoeg geen snoep. Het scheelt dat zij fruit ook lekkerder vindt. Als ze een keer iets "anders" eet, zoals tijdens een verjaardag, een bbq, enz. dan heeft zij standaard meer last. Als je nog meer wilt weten dan mag je mij pb-en.
He wat vervelend voor jullie Miekje80 Het zal dan ook herkenbaar zijn dat je je kindje zo graag iets anders gunt. Gewoon lekker meedoen met de rest van de maatschappij....al die ziekenhuis bezoekjes....wordt er nog wel een goed verdrietig van. Probeer de laatste tijd dan ook veel leuke dingen met haar te ondernemen. Vergeet ze hopelijk de doktersbezoekjes en kan ze lekker zorgeloos genieten! Sterkte voor jullie en weet je te vinden voor vragen
Op basis van je topictitel moest ik gelijk aan coeliakie denken. Maar dat is het dus niet. Mijn zoon heeft coeliakie en is lactose intolerant. Mijn dochter heeft veel last van onverklaarbare buikpijn. Bolle en gespannen buik. ze heeft koemelkallergie maar waarschijnlijk is er nog iets waar ze niet goed op reageert. De kans dat ze coeliakie ontwikkelt is aanwezig want ze is drager van het gen. Wat bij haar goed helpt is behandeling door de osteopaat. Zij eet juist heel veel, ik moet haar echt remmen want het liefst eet ze de hele dag door. Dit is vooral op de dagen dat ze buikpijn heeft. gek toch?! Sterkte!
onze kinderarts zei dat ze pas kon testen op lactose intollerantie als een kind 7 jaar oud is........want het moet met een ademtest ofzo?? Maar als ik jullie zo lees dan hoef je dus niet tot 7 jaar te wachten?
Ze heeft een H2ademtest gedaan. Dit is ook heel lastig bij een klein kind, want je moet 2 flinke bekers water met melksuiker binnen 10 min drinken en vervolgens een aantal uren achter elkaar om het half uur in een aparaat blazen, maar dat heeft ze allemaal perfect gedaan. Er kwam niks uit, ze heeft gelukkig geen lactose intolerantie. Maar wat nu? Osteopaat....daar heb ik al wel eens naar gekekeng... Wat doet die precies? Ze is al wel eens naar een natuurarts geweest, maar dat heeft vooral veel geld en misleiding tot gevolg gehad....
Mijn zoon was net 5 toen hij de ademtest voor lactose heeft gedaan. Kijk eens hier NVO Osteopathie: Naar de osteopaat.
Heb een mail gestuurd naar een osteopaat in de buurt. Het probleem voorgelegd, ben benieuwd naar zijn reactie... Bedankt voor de tip!