peuter,2 jaar, ineens niet meer geinteresseerd in de pot

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door baby001, 31 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    #1 baby001, 31 okt 2016
    Laatst bewerkt: 31 okt 2016
    Hallo allemaal

Onze peuter van 2 jaar is ineens niet meer geinteresseerd in de pot. Tot een paar maanden geleden ging ze heel vaak naar de wc of de pot. Op een gegeven moment wilde ze niet meer thuis naar de wc maar wel ergens anders en op het kdv gaat ze gewoon mee met de plasrondes. Thuis is de interesse totaal weg.
    we zijn drie weken geleden verhuisd dus heb ik er niet zoveel aandacht aan besteed. Maar nu dacht ik, ik ga stickers gebruiken! Ze krijgt altijd een sticker, of ze nu plast of niet. Op de pot zitten etc is momenteel ook belangrijk ;)

maar dan nog...het maakt haar allemaal niks uit.
    Dan toch maar de stickerkaart weghalen en afwachten? ( ondanks dat ik net heb uitgelegd aan haar hoe het werkt met de stickers?)
    Of...wat te doen?
    Ik wil het niet afdwingen, alles behalve dat, maar ik weet dat ze het wel kan!

Gr baby001

2. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Ik denk dat ik beter even kan wachten met alles? Aangezien de verhuzing ook best pittig is voor zo'n kleintje

3. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Geeft ze nog wel aan dat ze moet plassen?
    Dan kun je haar laten kiezen of ze op de wc wil of op het potje. Dat werkte hier heel goed, je gaat dan voorbij aan het feit dat ze ergens gaat plassen maar geeft haar alleen de keus waar.
    Als ze op het kdv nog wel op de wc plast zou ik thuis wel doorpakken denk ik, aan de andere kant Is verhuizen ook wel een hele toestand voor zo'n kleintje.

4. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    #4 baby001, 31 okt 2016
    Laatst bewerkt: 31 okt 2016
    Nee dat geeft ze ook niet meer aan. Ze is veel te druk met andere dingen.

Ze zit momenteel ook in een echte peuterpuberfase dus misschien heeft ze er daarom gewoon geen zin in?

De verhuizing heeft ee inderdaad ook best ingehakt.

Ik heb er eens over na gedacht en Ik heb het stickervel weggehaald en dat vond ze best. Ik vind dat ze er zelf lol in moet hebben. Ik ga haar niet dwingen om naar de pot of wc te gaan.

Op het kdv zijn er natuurlijk ook andere kinderen die naar de wc gaan, dat is beregezellig. In je eentje is er niks aan :p

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.314
    10.281
    113
    Onze uk heeft het zelfde, ging vaak naar het potje gaf het ook nog regelmatig aan en nu wil hij niet eens meer. De stickerkaart hebben we een paar weken geleden weggehaald en hebben alles laten rusten. Nu gaat hij voor het wassen plassen zonder problemen.

Uk is begonnen op de peuterspeelgroep dus dat hakte er voor hem ook in.

Vandaag 3 keer op potje gezeten, misschien toch maar weer stickers plakken als hij dat blijft doen.

6. Soulfood

Soulfood Niet meer actief

Hetzelfde! Bij 1,5 jaar hem er af en toe opgezet. Vond hij helemaal leuk. Maar nu is alles nee niet en raakt hij overstuur als ik hem erop wil zetten. Wij laten het dus maar even en gaan straks weer eens spelenderwijs beginnen.

7. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Opgelucht te lezen dat onze dochter niet de enige is!
    Jullie kids dus ook allemaal in de 'ik ben 2 en ik zeg altijd nee!" Fase? Heerlijk :p

8. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Hier ook hetzelfde. Dochter ging graag op de wc en ineens was het over... dus ik vraag haar nog steeds regelmatig of ze naar de wc wil, maar ze wil niet meer... Ik wacht het maar gewoon af, zal wel weer komen :)

9. fafa

fafa Niet meer actief

Ik snap "interesse in de pot" niet zo? Ik heb zelf ook geen "interesse" in de wc. Ik ga erheen omdat ik anders een natte broek heb. Niet meer en niet minder.
    Dus ik snap de situatie van je dochter ook niet zo? Is ze zindelijk? Heeft ze een luier? Want als ik het zo inschat kan die gewoon af?

10. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Onze zoon van 2 en half vond het potje ook altijd leuk, hij was beretrots op zichzelf als het gelukt was.

Sinds we op vakantie zijn geweest wil hij er niet meer op. We hadden het potje mee maar hij wilde er niet op, vond ik op zich niet vreemd in een vakantiehuisje, maar daarna dus ook niet meer.

Nou ja, ik laat het maar even zo, hij is nog jong genoeg. Komt vanzelf wel weer. In de zomer proberen we het nog wel een keer, als hij weer lekker buiten in zijn blootje kan lopen.

11. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier wilde hij tot voor kort bij elke verschoning ook even op de wc en deed dan ook een plas. Sinds kort niet meer, maar hier ligt het aan de woezel en pip luiers.
    Die vond hij zo leuk, dus ik ze gekocht, maar nu wil hij direct zo'n leuke luier aan en niet meer op de wc. :p
    Dat worden volgende keer dus gewoon weer saaie luiers van de kruidvat. :D

12. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Haha! Wat een grapjas. Die luiers dus maar niet kopen :p

Deel Deze Pagina