Ik woon in Engeland en kan geen box vinden hier. Volgens mij worden ze gewoon niet gebruikt. Dat zou dus inhouden dat een box niet echt nodig is. Echter, volgens mij is dat toch wel prettig voor een baby (ivm tocht etc). Zijn er hier mensen zonder box en zo ja, waar leg je je baby overdag neer? Zelf zat ik te denken om in eerste instantie het ledikantje te gebruiken (baby slaapt toch in kinderwagen/wieg de eerste tijd. Maar tot welke tijd gebruik je een box? En wat voor matrasachtig iets ligt daar in? Ik hoop dat jullie kunnen helpen!
Mijn zus woont in Amerika en daar kennen ze ook geen boxen, zij heeft toen gebruik gemaakt van een campingbedje. Was wel handig zei ze want (omdat het daar overwegend mooi weer is) ze kon het ook zo buiten zetten en de kleine kon daar overdag ook gewoon in slapen.
Haha wat grappig. Dacht dat een box vrij universeel was. Als ik google op playpen krijg ik ook genoeg hits. Ik heb gewoon alleen een boxkleed. Maar die is vrij dik dus vond een matrasje er onder niet zo nodig.
Ligt een beetje aan het kind maar wij hadden een box maar hebben hem eigenlijk niet gebruikt, ja als speelgoedopslag en veredelde kattenmand. Kind wilde er niet in. Als heel kleintje lag ze liever in de bloom kinderstoel en ze heeft veel bij ons op de bank gelegen. Later op een kleed op de vloer, ging prima. Deze keer beginnen we maar zonder, hij staat bij m'n ouders in de schuur dus als blijkt dat hij toch nodig is dan hebben we hem zo gehaald.
Ik hoor van verschillende kanten dat een box echt heel handig is. Sowieso omdat hij/zij daar veilig in ligt als je even wat gaat doen, je weet nooit wanneer je baby kan rollen, zal maar net gebeuren als jij even wegloopt en rolt hij/zij zo van de bank af! Ledikantje wil ik echt gebruiken voor slapen en hem/haar ook leren dat dat voor slapen is. Box is voor spelen.
wij hebben de box niet echt gebruikt, de wieg konden we verplaatsen, en verder hebben we de schommel veel gebruikt.... als je toch iets wilt neerzetten....die luxe campingbedjes kun je verstellen en ook makkelijk verplaatsen, dan zou ik daar voor gaan!
Jesse speelt er nog steeds regelmatig in wanneer ik even de woonkamer uit moet of bv aan het koken ben (anders staat hij me vaak de hele tijd aan mijn broek te trekken omdat hij ook in de pannen wil kijken. In het begin gebruikten wij hem niet zo heel erg veel, pas toen hij de mobile ging ontdekken legden wij Jesse er vaker in, daarvoor gebruikten wij hem meer om Jesse even veilig te kunnen wegleggen wanneer wij even iets moesten doen. Ik zou de box ook echt niet kunnen missen, zal straks even weer wennen zijn wanneer Jesse er niet meer in kan aangezien zijn broertje hem dan in gebruik zal nemen. Een ledikantje is (zeker wanneer ze wat ouder worden en gaan rollen/optrekken/stappen) geen goede vervanger. Ze hebben hierin toch wat minder bewegingsvrijheid dan in een box. Wij hebben overigens geen matras in de box, alleen een vrij dik boxkleed.
Zou m hier niet willen missen. Ze zit er nog wel heel soms in (2 jaar). Hier liggen 2 boxkleden in de box. Zijn beide niet erg dik. Bij mijn ouders zat ze tot 1 jaar ongeveer in een campingbedje ipv box maar als ze eenmaal staan, is de kans groter dat ze er overheen gaan hangen dan in de box.
Zelf heb ik overwogen geen box aan te schaffen. Mijn huis is behoorlijk kidsproof en veilig. Maar het lijkt mij toch niet handig om de baby veel op de grond te leggen in het begin (bukken) of op de bank (die is niet superveilig bij ons). En toen bleek te box gratis bij het kinderkamertje dus tja, we hebben 'm nu toch in huis. Of ik 'm veel zal gebruiken weet ik nog niet. Je kunt ook zo'n Deryan bedje/box gebruiken. Die kun je overal uitvouwen en je kunt ze verstevigen met een bijbehorende constructie als je kindje gaat zitten of staan.
ik vind het erg handig de box kun je je kleine veilig inleggen dat jezelf bv aan het eten koken bent of aant hh hier zijn beide jongens tot ongeveer 2 jaar in de box gezeten ze vonden het zelf ook erg lekker een eigen plekje te hebben vooral voor de tweede ik heb een boxmatras en een zachtboxkleed en een hardkleed
Je moet met een box ook vooral wat verder denken dan de eerste maanden... op een gegeven moment gaat een kind ook bewegen.. rollen, kruipen en weer later lopen. Even je kindje veilig kunnen neer zetten is wel handig als jij de was wilt doen, de deur wilt openen, thee wilt pakken etc. Een box vind ik onmisbaar! In andere landen is het heel gebruikelijk dat kinderen de hele dag in bed liggen maar ook daar komt de box gewoon voor (playpen of park). Juist in grote Amerikaanse huizen is dit een uitkomst
Persoonlijk vond ik de box nogal overbodig, maar onze dochter wilde er ook absoluut niet inliggen en ik nam er gewoon overal mee naar toe. Ze lag hier wel veel op de grond op een dik kleed en dat ging prima. Heb je al aan andere ouders in de buurt gevraagd hoe zij het doen? Misschien dat zij een goede oplossing hebben. Je kan het altijd eerst zonder proberen en als je het dan echt mist kun je alsnog iets box-achtigs aanschaffen.
Ik gebruik de box nog steeds elke dag! Tycho kan het echt gebruiken om even rustig te gaan zitten spelen, hij heeft namelijk geen rust in zn kont En ik vind het lekker als ik wat dingen in het huishouden moet doen waarbij ik niet zo nodig de hulp van mijn dreumes nodig heb hahaha. En hij gaat erin als ik ga koken,vind ik wel een fijn idee dan dat hij in en om de keuken heen en weer gaat zitten dartelen. Dus ik zou hem niet kunnen missen!! Missch is een campingbedje een optie? Als ik ga douchen zit Tycho in zn ledikantje lekker te spelen en te rommelen. En als we op vakantie zijn gebruik ik het campingebdje als box, voldoet prima. xxx Ow en ik heb er een speelkleed in met een boxmatras, ik vond het voor Tycho net ff lekkerder om er toch een matrasje in te hebben want vond enkel dat kleed te hard. Is officieel ook geen echt boxkleed maar een kleed voor op de grond.
Dat is een goeie zeg, ik zit even te denken wat mijn engelse schoonzus had, maar kan me inderdaad niet herinneren dat ze een box had staan toen wij daar waren (toen was haar zoon 2maanden....) ik meen me wel te herinneren dat ze een hekje had, waar je een deel van de kamer mee kunt blokkereren... zou het inderdaad eens vragen bij mensen in de buurt!
Wij hebben de box veel gebruikt, en nog dagelijks zetten wij haar er even in (dochterlief is 15 maanden).. omdat het handig is als je ff een wasje draait, stofzuigt, thee haalt, etc... maar vooral ook omdat het een rustplekje voor haar is. Vond het toen ze zo klein was veel te onrustig voor haar om "overal bij te zijn".. constant opgetild te worden. Ze lag altijd lekker vanuit de hoek een beetje mee te kijken/luisteren.. Heel af en toe sliep ze er ook in.. En een iets oudere baby kun je niet ff alleen laten op de bank, een stoel of de grond. Dus daarbij was de box ook een uitkomst. Ze kon zich er heerlijk in vermaken hoor! De laatste paar weken merk ik dat ze de box echt als belemmering gaat zien. Ze wil eruit en wordt boos dat ze beperkt wordt in haar vrijheid. Zitten nu te overwegen om hem weg te halen.. alleen waar laat je d'r dan als je ff moet stofzuigen oid? Wil er zelf nog niet van af... mja...
Hier is de box echt niet onmisbaar! Ze heeft er rond de 4-8 maanden weleens in gelegen, kon ook best lekker spelen in de box maar niets wat niet zonder box gekund had! Vooral bij een 1e kindje had ik makkelijk zonder gekund, dan kunnen ze ook lekker op een kleed op de grond spelen. En nu? Als ik de was op ga hangen gaat dochter mee in de tuin, spelen met wasknijpers, thee zetten kan ook gewoon - open keuken - en als ik de deur open doe, loopt/kruipt ze mee, blijft ze in de kamer spelen of neem ik ze mee. Nee hij is hier echt vanaf dat ze zich ging optrekken speelgoed opslagplek! Voor ons 2e kindje is hij denk ik wel meer nodig; we hebben inmiddels een 2e kat, een papagaai en een dreumes dus de vloer is echt niet heel de dag door smetloos schoon, en ik weet er zo wel 2 die de baby niet met rust laten als hij op de grond zou liggen spelen. Maar over het algemeen vind ik de box een vervelende sta in de weg!
Ligt ook beetje aan je eigen situatie. Ik heb hier ook een peutertje rondlopen en drie hondjes. Zelf wil ik de kleine veilig weg kunnen leggen als ik even met ons peutertje bezig ben. Dat de hondjes hem niet kunnen aflebberen of dingetjes afpakken van hem (sja..mijn hondjes vinden kinderspeelgoed ook zo leuk..haha 2 mopshondjes en een beagle). Als ik sta te strijken moet ik niet 100keer de baby moeten redden van zijn grote broer, (en sja....mama is dan wel de baas, maar soms moet ze dan wel 100 x naar het peutertje toe om dat even uit te leggen ) of redden van de mopsjes die graag bij kindjes zijn. Oh en andersom, als hij groter is de hondjes beschermen van prikkende kindervingertjes in oogjes van de hondjes, of trekken aan de oortjes ed...(als ik even bezig ben met koken of strijken he...ben ook altijd in de buurt, laat ze nooit alleen samen, ook al vertrouw ik de mopsen 200%) Plus dat hier ook veel peutervriendjes (lees wervelwindjes ) over de vloer komen, dan wil ik de beeb gewoon een eigen rustig plekje geven waar niemand hem per ongeluk pijn kan doen oid.
In de Uk en Noord-Amerika hebben ze echt wel boxen hoor. Misschien zijn ze alleen minder populair? (Mijn Canadeese man wist meteen precies wat het was en zo op de hoogte van babyspullen is hij echt niet) Amazon.co.uk: Playpens Maar als antwoord op je vraag je hebt echt niet perse een een box nodig, zeker in het begin niet. En een ledikantje ofzo kan je idd ook gebruiken. Maar ik had de box al bijna opgeruimd toen, mijn dochter ineens overal op begon te klimmen en alle kastjes uit begon te laden. Ik moet zeggen dat ik heel blij was dat hij er nog stond zodat ik af en toe heel even iets anders kon (en kan) doen i.p.v. dat ik steeds achter haar aan te moet.