Hallo allemaal ! In het Engels noemen ze het "kwaaltje" liefkozend pink toothbruch, maar in werkelijkheid is het gewoon echt vervelend dat het tandvlees steeds gaat bloeden als je je tanden poetst. Je kunt er echter weinig aan doen. Mijn tandarts zei dat het een dag na de bevalling zelfs al weer over is, dus het is echt iets dat met je zwangerschap te maken heeft. Ik heb nu wel iets gevonden waardoor het bloeden een stuk minder wordt en je je tanden dus beter kunt verzorgen ! Je kunt het gewoon bij de drogist kopen, het is een tandgel die je gebruikt als tandpasta en het heet Vitint. Het is wat duurder dan een tube tandpasta, maar je doet er ook veel langer mee. Je pompt één keer en dat is genoeg voor een poetsbeurt. Daarbij smaakt en ruikt het lekker fris ! Probeer het maar eens uit ! Ik ben er in ieder geval heel blij mee ! 8) Groetjes, Nikki F
Goede tip! Ik stoker iedere dag en dat werkt ook goed. Misschien heeft iemand hier ook nog wat aan. Als het echt erg wordt, zal dit niet meer helpen denk ik en dan is jouw tip beter.
Ik was toevallig eergisteren bij de tandarts en die zei dat het heel belangrijk is om te blijven flossen. Hij zei ook nog dat je ook goed na het poetsen kunt flossen, en dan vooral als je na het poetsen je mond niet spoelt. Er blijft dan tandpasta in je mond en dat flos je tussen je tanden door! Had ik nooit bij stil gestaan, ik flos altijd eerst en dan ga ik poetsen... En parodontax gebruiken, ik heb altijd al last van gevoelig tandvlees en bij mij werkt het goed!
Ik had ook heel erg last van bloedend tandvlees en het viel de tandarts meteen op. Ik zei: "Ik weet ook wel waar het probleem zit". Moest ie lachen en keek naar m'n buik. Haha... Het is nu gelukkig een heel stuk minder. Heb er af en toe last van. Zorg dat je heel veel vitamine C binnenkrijgt. Dat helpt ook!
ik heb het gelukkig nog niet zo heel vaak, was in mei bij de tandarts die heeft er ook niks over gezegd... weet ook niet of het ook aan de aantal weken zwanger ligt? even een andere vraag over tanden haha, is het ook zo da je door zwangerschap ook gevoeligere tanden hebt en daarbij sneller het gevoel hebt dat je kiespijn hebt? Heb laatste tijd vaak linksonder zo'n pijn alsof het kiespijn is, voordat ik naar de tandarts ging laatste keer had ik het af en toe op die plek en dacht gewoon gevoelig voor iets warms ofzo... en hij heeft ook niks gezien,. maar nu heb ik steeds vaker last van die plek... zal het een gaatje zijn of overgevoeligheid ivm zwangerschap? iemand een idee..? Ga zowiezo volgende week even bellen naar hem
Zou kunnen, want je tandvlees kan zich terugtrekken. Goede tip hiervoor: (ook al door ElleE genoemd) paradontax. Helpt echt. Is even vies in het begin, maar went wel.
hallo, ik was kortgelden ook bij de tandarts en hij zei juist dat ik tijdelijk maar even niet moest flossen, omdat mijn tandvlees nu veel zachter is en het dus makkelijker kan beschadigen. Ik vertelde dat de verloskundige mij een spoeling had aangeraden die ik na het poetsen moest gebruiken tegen ontstekinkjes en infecties. Daar moest ik met onmiddelijke ingang mee stoppen omdat je, volgens hem, altijd een minimaal deel ervan in je bloedbaan krijgt doordat de spoeling via je slijmvlies in je mond wordt opgenomen. En dat komt dus ook in de bloedbaan van je kindje. (ik weet niet of het iets uitmaakt, maar m'n tandarts is een homeopatische tandarts) Zo zie je maar dat de adviezen flink verschillen!
paradontax tandpasta is ook heel goed bij de zwangerschap, is tegen bloedend tandvlees! is heel belangrijk om het tandvlees goed te verzorgen, anders krijg je er later problemen mee... smaakt niet zo lekker alleen die paradontax.. maar werkt wel erg goed! succes ermee!
Ik ben de vorige zwangerschap begonnen met paradontax. En nu gebruik ik het weer, de smaak is even wennen ja maar nu vind ik het lekker.
hai renate is dit misschien mondspoeling? want dat moest ik ook gebruiken omdat ik het ook heel erg had en de tandarts heeft me zelfs gestuurd naar de monhygieniste waar ik dus aankomende woensdag heen moet. Maar ik spoel mijn mond ook, ik mag en slik het niet door,maar als het waar is wat je zegt! zit wel wat in eigenlijk dat het in je bloedbaan kunt komen. Ik bel maandag gelijk de monhygieniste op om het te vragen . ben best bang geworden ojee als er maar nik smis is met de kleine. gr loesmari
Hoi Loesmarie, maak je niet zoveel zorgen, hoor! Zoals ik al zei: de adviezen van alle tandartsen kunnen zoveel verschillen. De mondspoeling die ik had gekregen heette: chloorhexidine. De naam zegt het al, er zit chloor in, maar ook alcohol. Mocht het ook niet doorslikken. De apotheek heeft gecheckt of je het tijdens je zwangerschap mocht gebruiken (er stond niets over in de bijsluiter) en dit was het geval. Maar ben toch gestopt, omdat ik erg veel vertrouwen in mijn tandarts heb en het idd ook erg logisch klonk wat hij zei. Groetjes Renate.
ow ok gelukkig maar ik vraag het anders woensdag wel aan de mondhyginiste . misschien hoef ik het niet meer te gebruiken nah doeggggggg gr loesmari