Hoe hardnekkige berg behandelen?.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anouk2005, 27 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.176
    16.511
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Onze dochter van 13 weken heeft hardnekkige berg.En dan bedoel ik niet een paar schilfertjes op de hoofdhuid maar echt dikke korsten.Het lijkt wel een vissenschubbenhuid.Nu behandel ik het al regelmatig met baby olie en borstel ik het de andere morgen uit.Er komen dan best wat schilfers uit maar die korsten blijven zitten en ook haar hoofdhuidje wordt enorm rood van al dat gefriemel.Gisteren op het cb adviseerden ze wel om het toch vol te houden omdat het anders straks wanneer ze meer haartjes gaat krijgen helemaal moeilijk wordt om weg te krijgen.Ze heeft er verder geen last van maar het ziet er gewoon niet fris uit haha.
    Wie heeft er tips bij deze hardnekkige berg??.

Gr Ingrid.

2. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ons meisje had dat ook zo erg.
    We hebben haar hoofdje goed in gesmeerd met olie, en het een beetje zacht laten worden.
    Daarna heb ik een pasje goed schoon gemaakt, en heb het voorzichtig een beetje weg kunnen krassen.
    Ik heb toen bijna alles weggekregen, en ze heeft het niet meer terug gekregen.

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.176
    16.511
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hoelang liet je de olie intrekken en hoe vaak deed je dat?.Ik ben altijd een beetje huiverig om de hoofdhuid te beschadigen.Vanmorgen heb ik haar bolletje met een baby borsteltje gemasseerd en het ziet nog steeds een beetje rood.Ze wordt sowieso snel rood dus het zal ook wel weer wegtrekken gedurende de dag.Een bankpas lijkt me helemaal zo hard maar dat zal misschien wel een beter effect hebben en dan vooral bij die hardnekkige korsten.
    Heeft jou dochtertje wel weer haartjes teruggekregen?. Ik had weleens gelezen dat al dat gepeuter de haarzakjes zou kunnen beschadigen en daarom vind ik het helemaal een beetje eng om te doen.

Gr Ingrid.

4. Lyt

Lyt Actief lid

21 dec 2009
    296
    0
    0
    Onze zoon had dat ook maar dat bleek achteraf eczeem te zijn. Als ik iets van de schilfers/korsten weghaalde was de huid daaronder erg rood. Ik heb het juist laten zitten op zijn hoofd.

Als je het echt weg wil halen zou ik babyolie er op smeren, dat tien minuutjes laten intrekken en dan zijn hoofdhuid zachtjes masseren/bewegen zodat de schilfers zelf loslaten.

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Met weghalen kun je ook echt de hoofdhuid bezeren! Zeker met een pasje ...

M had ook een schildpaddenkopje :D, we hebben het laten zitten tot het op een gegeven moment losser ging zitten. Alleen dan wegpulken. De HA had aangegeven dat er wel een middeltje voor bestond, maar goed, M had er geen last van dus waarom?

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Berg is trouwens een vorm van eczeem. Bij M ook een voorbode van eczeemproblemen (maar dat hoeft niet). T en S hadden ook berg, maar heel veel minder. T heeft geen last van eczeem en S vooralsnog niet (maar M kreeg ook pas last met 1+)...

7. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Dochter heeft het ook gehad (en veel haar, dus echt bijna niet weg te krijgen)... ik heb het na 2 keer opgegeven en het maar laten gaan hoor, dat geboen op dat kleine koppie. Scheelde wel dat ze aardig wat haar had dus, daardoor viel het minder op.
    Probeer in elk geval het gebruik van shampoo, haarlotion etc. zoveel mogelijk te beperken, dochter kreeg het daar juist extra van. Ik heb shampoo van Zarqa gekocht, dat is een fijne neutrale shampoo die ik max. 1 tot 2 keer per week gebruikte en echt goed en lang uitspoelen! Het zijn vaak ook zeepresten enzo die het erger maken.
    Na een jaar werd het minder en nu heeft ze het helemaal niet meer. Ik gebruik nu ook weer Zwitsal en dat gaat goed.

8. chantal1606

chantal1606 Actief lid

25 jun 2010
    403
    15
    18
    NULL
    NULL
    Ik zelf borstel niet maar haal de berg weg met zo'n fijn babykammetje. Dus eerst lekker laten weken in de olie en dan vanuit verschillende richtingen de berg weg kammen.
    Werkt hier het beste. Die van mij heeft er ook flink last van. Als ik alles weg heb gehaald is het 3 dagen later weer feest.....

9. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Wij zijn van Zwitsal overgestapt op Weleda.
    Echter hielp het nog steeds niet tot wij overstapten op Zarqa.

Wonderspul! Het duurde ongeveer een weekje en toen kwamen echt de stukjes schiffers los en nu is het bijna weg.

Tot ik vorig week per ongeluk in het badje zeep van zwitsal over zijn hoofdje deed... pffff het kwam meteen weer terug.
    Dus nu heb ik ook de Zarqa 3 in 1 zeep.

Dus goed insmeren met olie... dagenlang en daarna wegborstelen met een kammetje.

10. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Ons zoontje had er ook zo'n last van. Wij hebben hier niets aan gedaan. Hij wordt bijna 1 en er dik nog één dikke korst! Tijdens het badderen/douchen maak ik zn haren nat en probeer het een beetje weg te krijgen. Gaat uit eindelijk vanzelf weg.

11. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Wat bij ons uiteindelijk heeft geholpen (de jongste had ook dikke korsten op zijn hoofdje was een aantal keer een kwartiertje ofzo voor het badderen zijn hoofdje inmasseren met (bad)olie en dan tijdens het badderen goed uitspoelen. Na drie of vier keer waren de korsten helemaal verdwenen (twee weken tijd ofzo), maar was het wel duidelijk te zien dat hij eczeem op zijn hoofdje heeft. Inmiddels is dit ook grotendeels weggetrokken en heeft hij een mooie hoogblonde haardos.

12. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Ons zoontje had enorm veel last van berg totdat hij ongeveer 5 maanden was. Heb het uiteindelijk weggekregen door zijn hoofdje goed in te smeren met amandelolie en het zeker 4, 5 uur te laten inwerken. Daarna met een zacht borsteltje schuin alles van z'n koppetje geborsteld, nooit meer terug gekomen. Hij heeft nu een prachtig vol koppetje met bruin glanzend haar :)

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.176
    16.511
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Waar koop je amandelolie want ik hoor en lees daar vaker over??.

14. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    Las net dat t gepaard kan gaan met eczeem!
    Dochter van 2 heeft er weer last van nadat t maaaaanden weg was!
    Nu heeft ze ook heel erg last van droog huidje en bobbeltjes.
    Misschien gaat t samen?

Deel Deze Pagina