Mijn dochtertje van 21 maanden heeft best wel dun haar en nogal piekerig. Het hangt nu bijna op haar schouders. Hoe kan je dit het beste wat voller laten worden? Kort houden door steeds te laten knippen of juist te laten groeien Iemand tips?
Ik lees mee. Mijn dochter van 5 heeft nog steeds kort piekerig haar. Ik merk wel dat het wat beter wordt nu ik niet meer met kindershampoo was maar met andrealon oil and care (en ook de crèmespoeling daarvan gebruik).
Ze zeggen altijd door het eraf te laten scheren maar dat is zo zonde bij een meisje. Bij beide zoons gedaan en voller haar maar dat kan ook toeval zijn.
Wat wel zo is als je het een paar keer op dezelfde lengte laat knippen word de bos voller dan wanneer het oneven is.
Ik had als kind ook echt een dun bosje. Mijn moeder heeft het toen een paar keer goed kort laten knippen en tot nu toe moet ik het nog steeds uitdunnen. Ik zou dat dus zeker als tip willen meegeven.
Ik heb dus juist van een kapper begrepen dat kort knippen geen enkele zin zou hebben omdat het groeit vanuit de wortel en die zit onder je huid.
Als je het kort knipt staat het al voller dan lange slierten. Weet ook niet of het echt helpt maar m'n vriendin heeft bij haar dochtertje ook regelmatig een Bob laten knippen en die heeft nu ook voller haar.
Een goede shampoo voor fijn haar is de key. Mijn vriendin met dun vlassig haar zweert bij Redken (CAT) shampoo. Voller of dikker zou het nooit worden overigens
Iedereen zegt dan van dat kort knippen omdat baby's en jonge kinderen kort dun en breekbaar haar hebben. Door het kort te houden breekt het minder snel af en groeit alles sneller naar een bepaalde lengte (bob) waardoor het dus lijkt alsof het haar voller wordt. Etos eigen merk heeft goede shampoo en wasgel enzo. Parabenenvrij, zeepvrij en 100% ph neutraal. Sinds ik het haar van mijn dochter daar mee was ziet het er een stuk beter uit. Glanzender en meer als haar zeg maar haha. Klinkt vaag dit. Hiervoor met zwitsal was het heel touwerig droog met veel schilfers op de hoofdhuid ook. Ze kon rustig 1,5 week haar haar niet wassen was het nog niet vet. Op advies van de kapper etos eigen merk gekocht en ging echt snel beter!
Klopt! En kost in vergelijking met zwitsal ook niet veel Rond de 1,50-1,80 afhankelijk welke variant je koopt.
Je kunt haar niet voller laten worden. Je kunt het wel voller laten lijken. Een kort koppie oogt voller qua haar als lange slierten.