Hoe heb je aan je (schoon)ouders verteld dat je zwanger bent

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kimmy83, 31 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miranda22

miranda22 Bekend lid

5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    wij hadden een verjaardags kaart gekocht met op de voorkant de tekst je bent vandaag, en in de binnenkant stonden allemaal vakjes met geweldig, jarig, lief enz enz 1 vakje was leeg dus hebben wij in dat vakje oma gezet.
    De eerste keer las ze er overheen, toen zei me man lees het nou eens woord voor woord en bij oma aangekomen werden haar ogen groot en moest meteen huilen.
    Mijn moeder haaden we een kaart gegeven met een bassethound erop(die heeft zei ook namelijk) en in de binnenkant een foto van de zwnagerschaps test, en die moest ook huilen, vondt ik zo lief!

2. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Ik had een oude schoenendoos omgebouwd er een groot rood kruis opgedaan en dus EHBO groot erop. Daarbinnen zaten sokjes, een rompertje, een speentje, een knuffeltje en een slabbetje en verder weet ik het niet precies meer, maar ja niet elke doos hoeft er hetzelfde uit te zien natuurlijk. ;)

3. Niet meer actief

Wij hebben beiden ouders uitgenodigd, zonder dat ze het van elkaar wisten voor een etentje. Op het moment dat ze elkaar zagen waren ze erg verbaasd. We hebben tijdens het etentje gezegd dat we ze niet zomaar uitgenodigd hebben, maar dat daar een reden voor was. Ze waren allemaal helemaal overdonderd en ik vond het zelf een leuke manier om het ze te vertellen.
    Verder hebben we al onze vrienden een kaart gestuurd met de foto van de zwangerschapstest.

Laat weten wat je uiteindelijk gedaan hebt om je (schoon)ouders in te lichten.

4. kemeinen

kemeinen Lid

10 jul 2007
    16
    0
    0
    Hengelo
    Hoi hoi,

wij zijn s'avonds bij mijn ouders gaan eten. We hadden pizza besteld met 1 extra pizzadoos met daarin beschuit met muisjes. Toen ze die doos open deden...die hoofden van ze echt te grappig!

5. Niet meer actief

wij hadden de eerste keer ( heb toen helaas een miskraam gekregen) een rompertje ingelijst,met de tekst: Hoeraaa jullie worden Opa en Oma!
    toen ze het uit gingen pakken,dachten ze dat dat een foto was van ons ofzo,dus ze vonden dat kei leuk!

en dit keer kon ik nie wachten me moeder wist ook dat ik die dag ging testen,ben dus na de test om 7 uur in de ochtend naar me ouders gegaan,met en truitje ik ik zelf had laten maken met daarom: Ik ben 100% met liefde gemaakt..hahaha,en me schoonouders hebben we een mok gegeven met de liefste opa en de liefste oma.

succes!

xxx San

6. Rossi

Rossi Actief lid

6 jun 2006
    188
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Wij hebben de eerste echo gekopieerd op fotopapier, en in een fotolijstje gedaan en in gepakt, en hebben we gezegd dat we een leuke vakantiefoto hadden laten ontwikkelen,( het was ook nog onze vakantie), ze waren erg verrast, en de foto's staan nu bij beide op de nachtkastjes :D

7. Mahicary

Mahicary Actief lid

23 feb 2007
    171
    1
    0
    Belgisch Limburg
    wij hebben een pen met een sleutelhanger van oma & opa aan hen gegeven.. vonden ze superleuk.. en zeker mijn schoonma die lerares is, ging er meteen op school me pronken :D

8. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Ik moet zeggen dat ik het best een beetje moeilijk vind. Bij mijn ouders dan.
    Ik ben de jongste van 3 meiden, mijn zussen hebben beiden 2 kids, waarvan de jongste 5, bijna 6 is en de oudste 10.
    Alle leuke ideetjes om het te vertellen, vind ik in mijn situatie zo achterhaald omdat mijn vader en moeder al lang opa en oma zijn.
    Op zich...een kopie van de echo vind ik misschien nog wel leuk in ons geval, als ik zolang kan wachten. ;)

9. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Wij zijn van plan om onze auto's (hebben momenteel nog elk een) op de parking voor mama's en baby's te gaan zetten en daar foto's van te nemen. Daar laten we een kaart van maken, met er onder 'ja hoor, wij mogen hier binnenkort staan'.

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm wij hadden eh.. 4x de kans om het uitgebreid te vertellen :)
    iets met gescheiden en ook allemaal weer hertrouwde ouders.

in geval van jobs moeder hebben we het vertelt op haar man zn verjaardag.
    we zouden naar de bios gaan en wat eten.

dat werd wat eten in het bios-restuarant.. maar omdat we vreselijk laat waren.. was het vooral snel eten en kwam het er niet van
    (en ondertussen job maar mij wijsmaken wat ik wel/niet mocht eten zonder het zn moeder te laten merken.)

toen de film gezien (blood diamond) een film waar ej absoluut niet vrolijk van word.

maar na de film wilden wij natuurlijk perse nog even wat drinken :)

job plaagt zn moeder al bijna zolang wij elkaar kennen met "Mam.. ik moe tje wat vertellen.. "
    en dan iedere keer dacht ze vol overtuiging.. dat ze oma zou worden.
    En nu deze keer.. nou ik geloof dat we het wel 6x vertelt hebben en ZELFS de test die we meegenomen hadden overtuigde haar NIET dat ze oma zou worden.
    haar man had ons al lang gefeliciteerd en gezoend en alles..maar nee hoor.. ze dacht serieus dat we dr in de maling aan het nemen waren :)

oftewel.. we waren echt superlaat thuis :)
    maar het was wel onwijs grappig :)
    uiteindeiljk heeft ze tranen met tuiten gehuild in de bar waar we zaten overigens.. ze vond het ZO leuk!
    ze wilde dolgraag voor dr 50ste oma worden en nouja.. als alles goed gaat.. lukt dat precies :)
    Ik ben namelijk exact een maand voor dr verjaardag uitgerekend.

Mijn eigen moeder hebben we het vertelt bij mijn opa en oma thuis.
    die wonen nogal ver weg.. dus op een zondag gedaan omdat dan hele familie altijd samen koffie drinkt.
    mamsje in tranen... oma helemaal stil
    mn tante (kleine 10 jaar ouder dan ik) merkte nog op dat kleine meisjes toch echt groot worden.
    en dat ze het nog als de dag van gister herinnerde dat ik bruidsmeisje was op hun bruiloft :)
    en mn opa schijnt nog de hele week niet veel meer gezegd te hebben dan "dat ik DAT nog mee mag maken"

beide vaders hebben we gewoon de echofotoos laten zien.
    beiden waren ook erg enthousiast :)
    jobs vader ging meteen zwaar aan de port
    (alsin.. dat drinkt ie altijd.. maar nu in een half uur 3 ofzo :) )
    en de mijne tja.. wij konden het nooit zo goed met elkaar vinden.. maar tegenwoordig een stuk beter :)

niet superorigineel dus.. maar wel erg geslaagd :)

11. prinsessebes

prinsessebes Actief lid

12 jun 2007
    168
    0
    0
    Voor de beide opa's en oma's een ingepakte rol beschuit met de mededeling dat ze alleen een rol beschuit kregen omdat we nog niet wisten of er roze of blauwe muisjes op moeten komen.

Alle ooms en tantes krijgen per post een vlaggetjesslinger met daarop 'Oom Roeland & Tante Irene' (afhankelijk van de namen van desbetreffende personen.) Wel leuk gewoon ingepakt verstuurd en op de envelop gezet dat het van ons is. Was een heel groot succes bij mijn broer en schoonzus! Vooral het verassingselement nog na het openmaken....'oh er staat iets op... Hee er staat 'Ome Roeland!' :D

Beide ideeën komen niet zozeer van mij maar gewoon van een website. Kweetnietmeerwelke...

Groetjes,
    Sonja

12. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Ik snap wat je bedoelt, wij gaven mijn ouders een "oma en opa" boek, maar het kwartje viel niet direct... Leuk, was de eerste reactie, een halve minuut later vroeg mijn vader of IK zwanger was. Gek genoeg hadden ze niet in de gaten dat de wens voor een kind al zo groot was. Terwijl ik dacht dat dat al die tijd groot op mijn voorhoofd geschreven stond....

Ze zijn wel blij trouwens!

13. Kimmy83

Kimmy83 Lid

27 jun 2007
    92
    0
    0
    Super bedankt voor de leuke ideeën. Mijn schoonouders worden nu al voor de 12de keer opa en oma dus het is echt moeilijk om voor hun iets origineels te bedenken. Bij mijn ouders is het makkelijk omdat dit hun eerste kleinkind wordt.

Ik denk dat ik ga voor een mooi lijstje met daarin een gedichtje en misschien de echo erin. A.s. donderdag heb ik de eerste echo en daarna willen we het toch eigenlijk wel gaan vertellen. Ben benieuwd naar de reacties.

Bedankt allemaal!

groetjes

14. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Alleen mijn moeder + haar vriend en mijn zus weten het nu, we hebben het hun al met 5 weken verteld.
    Wij hebben de foto die in mijn avatar staat groot uitgeprint en daar de uitgerekende datum bij gezet.

Mijn moeder viel bijna van haar stoel, zij had echt niet meer verwacht ooit oma te worden.
    Direct erna hebben we de vreugde wel wat moeten temperen omdat er natuurlijk nog veel mis kan gaan.

15. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    ik heb ze een kaartje gedaan met daarop een verhaaltje dat opa en oma het nu wel heel erg druk gana krijgen met 2 kleinkinderen om op te passen :D

16. Mijn ouders werden voor de 2e keer opa en oma.. aan hun hebben we onze site laten zien!

Aan mijn schoonouders hebben we gevraagd of we met zijn 7en op vakantie konden gaan ipv met zijn 6en.. Ze moesten wel even nadenken, maar het kwartje viel snel ;)
    (we zouden daarna namelijk op wintersport gaan)

17. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Mijn schoonmoeder was jarig. Heb een fles champagne ingepakt en een kaart met een baby eraan vast gemaakt. Daarop de tekst: fles pas medio november openen! Ze snapte hem meteen.
    Bij mijn ouders: bij de eerste zwangerschap (eindigde helaas in een miskraam): 2 slabbetjes, voor oma en opa beide een met de tekst: mijn opa/oma is de liefste! (hun eerste kleinkind). Nu met deze zwangerschap een fotolijstje met daarin kleurenfoto van baby bij 9 weken (van internet afgehaald).

18. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Vorig jaar heb ik hemel en aarde bewogen om mn moeder aan de telefoon te krijgen toen ze in the middle of nowhere was voor haar honeymoon. Dat is gelukt en ik had een huilende moeder aan de lijn. Tegen de tijd dat ze terug was ging het mis helaas... Bij de 1e twee miskramen heb ik het niet verteld omdat ik het bij de eerste niet wist totdat het misging en bij de 2e ging het te snel mis om verder te vertellen.

Ik deed de test op de avond dat wij mijn moeder en haar man naar Schiphol zouden brengen voor hun vakantie in Griekenland. In de auto gaf ik haar de test en toen ze eenmaal zag wat het was wilde ze eik niet meer op vakantie. Voor de gelegenheid heeft ze leren smsen zodat ze wat vaker kon informeren of alles goed ging.

Mijn vader en zijn vrouw hebben het via mijn broer vernomen (tja krijg je met scheve verhoudingen)

En mn schoonmoeder woont verder weg en daar hebben we ook weinig contact mee. Ik laat het aan mn man over wanneer hij haar op de hoogte wil stellen.
    Mn schoonpa heb ik nooit gekend, die was al jaren overleden toen ik bij mijn man kwam.

19. baby4me

baby4me Fanatiek lid

11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    wij hebben beide aanstaande opa's en oma's het boekje van Nijntje: Opa en Oma Pluis cadaeu gedaan. bij schoonouders viel t kwartje niet direct maar bij mn ouders wel.

Groetjes,

Baby4me

Deel Deze Pagina