Hai meiden, Zover ik mij kan herinneren heeft mijn kindje altijd in dezelfde positie gelegen.. hoofdje naar beneden, de billetjes links en de voetjes rechts bij mijn ribben.. ook zodra io der kon voelen met mijn handen lag ze zo.. volgens de vk is ze ookal volledig ingedaald, maar dan nog vind ik het gek dat ze altijd hetzelfde ligt.. toevallig heb ik haar gister voor het eerst in een andere positie gevoeld.. ze lag nu met de billen aan de andere kant.. dat een kindje een favo plekje heeft snap ik.. maar die van mij slaat wel echt allesdat ik haar sinds 27 weken maar 1 x op een andere plek heb gevoeld..
Bijmij heeft hij ook nooit anders gelegen, altijd hoofdje beneden billetjes links en voetjes rechts onder ribben idd. Ook bij mij is hij nu helemaal ingedaald
Mijn dochter lag vanaf 16 weken met haar billen naar beneden, iedereen zei dat ze nog 10000x kon draaien. Heeft ze nooit gedaan Mijn zoon lag vanaf 16 weken met zijn hoofd naar beneden, en zo is hij blijven liggen Ons kleintje ligt op het moment ook weer in stuit, hopelijk draait ze nog maar na mijn ervaringen met mijn andere zwangerschappen heb ik er een hard hoofd in
Die van mij ligt elke keer anders, in 1 week had ik 3 controles (vk, pretecho en nog een keer vk bij zo'n babies night). Hij lag 3x helemaal anders (hoofd boven, hoofd beneden en overdwars), maar daarvoor heeft hij heeeeeeel lang alleen maar op dezelfde plek gelegen, ik voelde hem namelijk alleen maar heel laag onder in de buik.
met de 20 weken echo, lag ze met haar hoofd naar beneden. volgens mij is ze ook zo blijven liggen, want met de afgelopen controles lag ze nog steeds zo. bij mij ligt ze met haar billen rechts en de voetjes links. die steken ook regelmatig even uit hihi. vanaf 16 weken voelde ik al steeds een bobbel rechts, zeer waarschijnlijk de billies!
Hier liggen beide kindjes in stuit. Ene al vanaf 20 weken. Verder draaien ze nog wel wat om hun as, dus heb de ruggetjes niet altijd op dezelfde plaats.
Hier ligt hij nu sinds een week of vier in hoofdligging. Hij draait wel steeds met de billen naar een andere kant.
hier lag hij altijd links tegen mijn zij aan. in stuit dit was met de 20 weken echo zo, ze konden bijna niet zijn hele ruggegraat bekijken omdat hij zo tegen me aan lag. met bijna 28 weken een echo gehad op de echoschool daar lag precies zo. Voor mijn gevoel ligt hij nu in stuit of overdwars. voel hem alleen heel laag (in mijn lies) en in beide zij. maar niks boven de navel. vanavond naar de VK dan kan ze voelen hij hij ligt, ben benieuwd want voor mijn gevoel is hij ook al aan het indalen
bij mij lag die met die 29 wk volledig ingedaald, de billetjes aan de linkerkant en de voetjes aan de rechterkant, nu ligt die nog steeds zo en af en toe draait zich ff maar eindstand toch weer in de zelfde positie...
mijn kleintje is met 30 weken gedraaid en ligt nu met het hoofdje beneden. Sinds vorige week is het gaan indalen. De voorkeur is links maar soms wil het nog wel eens met de billen naar rechts draaien. Na een paar uur merk ik vaak dat het weer heeft terug gedraaid. Mijn vk vertelde dat de kleine al een favoriete lighouding heeft en vaak hier naar terug keert of blijft liggen. Soms zie je dit terug als de kleine geboren is. zolang je de kleine blijft voelen (als in bewegen) dan is er volgens mij niks aan de hand. Het heeft nu al een duidelijke voorkeur!
Wat herkenbaar! Bij mij lag ze ook maar steeds hetzelfde. Hoofdje naar beneden ruggetje of billetjes wat links en voetjes rechts boven mijn navel / onder mijn ribben. De mijne is nu waarschijnlijk ook ingedaald. Dat ga ik komende maandag zien. Heb het ook gevoeld en de verloskundige voelde haar inderdaad nu ook veel lager. Maar wel grappig om te lezen dat dit bij meerdere zo is.
idd kindje ligt altijd hetzelfde.. hoofdje naar beneden.. billetjes wisselen af en toe van links naar rechts.. meestal links en dan lekker porren.. voel haar ook altijd flink bij de schaamstreek..
Babymuis ligt voornamelijk met de billetjes rechtsonder, de voetjes linksonder en het hoofdje omhoog. Heel soms voel ik de billetjes linksonder maar meestal zitten ze rechts. Je kunt het ook aan de buitenkant zien; rechtsonder zit een dikke harde bobbel en linksonder zie je getrappel. Ik zie wel wat er gebeurt, ik heb er toch geen onvloed op.
Mijn zoontje lag ook altijd indezelfde positie met zijn hoofdje in dezelfde positie. Die voorkeurshouding had hij na de geboorte ook nog, want hij lag altijd met zn hoofd op 1 kant. Eigenwijsje.
Veel kindjes die met de voetjes rechts en de billetjes links liggen. Die van ons ligt ook met het hoofdje naar beneden, billetjes links en voetjes rechts. Al vanaf een week of 26 zeker! Ook typisch dat als ik in bed op mijn rechterzij lig, de kleine gaat protesteren. Zodra ik naar mijn linkerzij draait, is het prima. Mijn moeder vertelde dat ik dat vroeger ook deed.
Dat is ook de meest ideale positie om geboren te worden. De samentrekking van de baarmoeder (weeen) zijn licht "rechtsomdraaiend" Dus als je kindje met zn neus naar rechts ligt, en door de weeen nog een beetje verder naar rechts geduwd wordt, wordt ie geboren met het gezichtje naar moeders rug; de meest natuurlijke, makkelijk positie om door het bekken te gaan. Dus die kindjes liggen allemaal al klaar om geboren te worden. Allebei mijn kids trouwens ook... vanaf 20 weken al in de starthouding
Vroeger lag ze sowieso al meer rechts... en nu ligt ze al een paar maanden mooi met haar hoofdje naar beneden meer aan de rechterkant Das gewoon haar favo plekje en met hoofdje naar beneden => goed voor over 3 weken