Hoe heb jij de verloskamer gezellig gemaakt tijdens de bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Lovieyou, 1 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Als het gerommel nu niet door gaat zetten dan wordt ik morgenochtend ingeleid. Wij nemen de switch mee, en hebben ook 2 spelletjes klaar liggen voor het geval dat.
     
    Kolibrie2 vindt dit leuk.
  2. Ang1987

    Ang1987 Fanatiek lid

    28 jul 2020
    2.391
    2.156
    113
    Met een eventuele ruggenprik is dat denk ik best lekkere afleiding;).

    Succes met je aanstaande bevalling!!
     
    Kleintjuh85 vindt dit leuk.
  3. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.759
    1.342
    113
    Vrouw
    Hele normale vraag toch. Ik denk dat t belangrijkste is dat je je er bewust van bent dat het plaatje wat je voor je hebt misschien niet gaat gebeuren.

    ik had een fijn lang nachthemd gekocht voor de gelegenheid en uiteindelijk ben ik met persweeen in de auto en in de verloskamer beland waar ik direct alle kleding uitgetrokken heb (ik had het heeeet) en poedelnaakt onder tl licht m’n bevalling ben begonnen haha. Boeide me allemaal helemaal niks op dat moment :)

    maar als het allemaal lang(er) duurt snap ik dat je het comfortabel wil maken om te kunnen ontspannen. Hierin geen tips wat fijn is. Luchtjes etc zou voor mij in ieder geval niks zijn geweest, de misselijkheid van het eerste trimester was tijdens de bevalling terug.

    veel succes met de bevalling!
     
  4. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Dat ook. En aangezien ik gisteren nog totaal geen ontsluiting had, ga ik er maar vanuit dat we wel wat uurtjes in het ziekenhuis moeten vertoeven.

    En dank je.
     
    Neuzeke en Ang1987 vinden dit leuk.
  5. Roos02

    Roos02 Fanatiek lid

    24 sep 2013
    2.021
    1.067
    113
    Wat is het risico geweest dan? Want als ik in het ziekenhuis was geweest om te bevallen, hadden ze niet eerder ingegrepen hoor. Mijn verloskundige heeft heel adequaat gehandeld waardoor er dus geen risico is geweest maar ook daar zullen wel weer verschillende ervaringen in zijn. De ene verloskundige is de ander niet, ik vertrouw die van mij volledig ;)
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  6. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Nou, ik vind met persweeen naar het ziekenhuis nog moeten rijden écht wel een risico. Je bent onnodige tijd kwijt aan de rit van huis naar het ziekenhuis. Maar ik vind thuisbevallingen überhaupt onnodige risico’s. Niemand vind het ziekenhuis fijn om te liggen maar ik vind het erg prettig dat ik direct op de juiste plek ben wanneer en complicaties optreden en ik niet nog eerst naar een ziekenhuis moet. Maar goed zo heeft ieder zijn voorkeur en maar goed ook want anders was er geen plek meer in het zh hè :D
     
    Sado en KleineLai vinden dit leuk.
  7. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.155
    113
    Zal t doorgeven aan mn man die liep te klooien met t lipje van zn blikje redbull, dat ik niet de enige ben.

    Werkelijk moooordneigingen. Kan t me me die sultana ook heeeeel goed indenken of elk ander krakerig iets.

    Het enige wat mn interesse heeft van t ziekenhuis is de sterkte van de koffie naderhand en hoe snel ik naar huis kan. :roflmao: Sorry ik ben van de klinische tak, ik wil geen sfeer ik wil routine/planmatig werk zien en dat in ook de kleinste dingen zoals hoe ze hun spullen klaarzetten. Dat je denkt "moaaaah die hebben wel de nodige jaren ervaring"


    Voor alle andere zaken...na 3 bevallingen waarvan er 2 mee in een maxicosi mee naar huis mochten "er gaat NIKS volgens planning".

    Ja oke, er komt hoe dan ook een kind uit. Onder welke omstandigheden...hopelijk naar wens en een beetje gemoedelijk enzo.

    Ik zou me instellen op een:
    a) hopelijk succesvolle oplevering,
    onder
    b) fijne en adequate begeleiding, met
    c) de handelingen waar ik hoopte uitbleven/ingezet konden worden.

    Bonuspunten indien:
    d) elk item onder die categorie is een bonuspuntje maar niet iets waar ik van uitga t te gaan halen. (de geurkaarsen (betwijfel of t mag), gedimde lichten etc.)

    Ik heb t nog niet meegemaakt in elk geval, ben t ook niet van plan een herkansing te geven. Mijn lijf is niet zo geschikt voor die grappen, mijn geduld zo mogelijk nog minder. :|


    Squishy bal lijkt me wel handig om mee te hebben (stress bal maar dan de wat sterkere variant anders heb je er nog geen hol aan). Partner wil best zn hand aanbieden maar midden in de nacht is t zo lang wachten bij die gipskamer. Af en toe ff aflossen met die squishy bal is wel zo handig, die piept ook vast minder.
     
    Malbec vindt dit leuk.
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.155
    113
    Tussen de weeën door naar buiten...nou dan had de mijne een slechte gehad tot twee keer toe weeënstorm.

    Nouja, de tweede was lekker snel dus kon er daarna naar hartelust geknaagd worden. Had van alles mee aan knaagspul maar t ging voor 95% weer mee terug. Thuis maar knagen, met de eigen koffie en baby in zn bed.
     
  9. Septembre

    Septembre Bekend lid

    19 jan 2021
    933
    1.295
    93
    Haha, ik vind jouw nuchterheid zo leuk! :D
    Wel herken ik dit: bij baby 1 had ik geen idee wat wr kwam. Ben op verzoek op een bed gaan liggen en na 1,5 dag had ik een bijna dode baby in het ziekenhuis. Er was slecht gereageerd op mijn vragen en op wat ik aangaf te voelen. Zoon heeft het gelukkig zonder schade gered.
    Bij baby 2 had ik zelf de regie. Weer werd geprobeerd mij in het zoekenhuis ritme te krijgen, maar ben echt mijn eigen gang gegaan. Er werd notabene gesneerd naar me dat ik 'nog maar 3 cm had en dat de bevalling misschien niet eens echt begonnen was. En dus vertrok tot mijn blijdschap iedereen uit mijn kamer. Twee uur later waren ze net op tijd om de baby op te vangen. Ik was zo relaxed. Heb zingend en dansend de weeën opgevangen en vind het heerlijk dat er niemand aan mijn lijf plukte. Bij beide bevallingen kreeg ik achteraf excuses voor het niet serieus nemen. En dat kon ik dus niet echt meer serieus nemen, want waarom wordt er anno 2015 plus, nog steeds niet goed naar de bevallende vrouw geluisterd? Deze keer moet ik wel weer naar het ziekenhuis, maar voor het eerst met mijn eigen vk. Ik hoop echt (en verwacht dat ook) deze keer gehoord te worden.
     
    Lara123 vindt dit leuk.
  10. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.106
    15.619
    113
    Vrouw
    Veel succes vandaag.
     
    Kleintjuh85 vindt dit leuk.
  11. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Ligt misschien ook aan de afstand thuis- ziekenhuis? Kan me zo voorstellen dat als je met 5 minuten er bent het ook alweer anders is dan met 30 minuten. En afhankelijk van aanrijdtijd ambulance? Als je er met 5 minuten bent is dat haast net zo snel als vanaf de afdeling naar ok. Terwijl je met 30 minuten reistijd de ks al gehad kan hebben in die tijd.
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  12. Roos02

    Roos02 Fanatiek lid

    24 sep 2013
    2.021
    1.067
    113
    Dat zal het misschien zijn, ik was met een kleine 10 minuten in het ziekenhuis. Geen stoplichten of andere rare verkeers obstakels maar 1 rechte weg. Ik heb het dan ook echt niet als vervelend ervaren met persweeën in de auto, maar goed ik maak niet zo snel een drama van iets. Als ik sommige berichten lees, uitschelden en gooien met dingen dan ben ik een hele rustige dame :roflmao:
     
  13. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Ah kijk, ik reken altijd halfuur van thuis tot geparkeerd ;) veel rotondes, stukje snelweg, stukje stad...
    En aanrijdtijd van ambulance ligt ook op 10/15 minuten dus dat gaat dan nauwelijks sneller
     
  14. Roos02

    Roos02 Fanatiek lid

    24 sep 2013
    2.021
    1.067
    113
    Ja als je in de stad woont, snap ik dat je dan een andere keuze overweegt. Ik zie het weleens op tv, als je niet kan doorrijden en je hebt spoed, dan is dat natuurlijk niet heel handig. Dat is dus bij mij niet het geval geweest. Als ik op de ambulance had moeten wachten, dan had het langer geduurd om in het ziekenhuis te komen dan zelf de auto pakken. Ik mocht in dit geval bij de verloskundige in de auto omdat mijn ex partner bang was dat het in de auto werd geboren :D Al met al kijk ik er gewoon goed op terug en dat wens ik uiteraard iedereen, hoe of waar je dan ook bevalt.
     
  15. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Ik woon in een gat, dat is juist het probleem :D

    Maar uiteindelijk gaat het om het eindresultaat en gevoel :)
     
  16. Liva

    Liva Fanatiek lid

    5 dec 2016
    2.017
    3.041
    113
    Uit cijfers blijkt nergens dat een thuisbevalling slechtere resultaten geeft of meer risico inhoudt. Dus dat je met een thuisbevalling een risico neemt is niet waar.
    Uit cijfers blijkt wel dat je bij een thuisbevalling echt significant minder risico loopt op interventie, knip, kunstverlossing, keizersnede, inleiden etc. Dat is juist vaak een voordeel juist.
    Iedereen moet vooral doen wat zij prettig vindt, maar dat risico van thuisbevallen is er echt niet. Een bevalling met medische indicatie gebeurt sowirso in een ziekenhuis.

    Een ambulance is trouwens echt zo idioot snel. Ik ben tijdens mijn 3e zwangerschap met sirenes afgevoerd op verdenking van loslatende placenta met 35 weken. Ziekenhuis waar je normaal in 20 min naartoe rijdt. Bizar hoe snel zo'n ding rijdt. Was er echt in een oogwenk. Gelukkig loos alarm toen.
     
    Lara123 vindt dit leuk.
  17. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.407
    3.964
    113
    noord holland
    Ik ben bij mijn laatste bevalling, die in het ziekenhuis was, binnengekomen en binnen 30 min. na aankomst bevallen. In die tussentijd ging t nogal hectisch, zat al in mijn bubbel en ben meteen op t bed beland en er was wat haast omdat de baby t niet meer zo leuk vond (en ik ook niet :|) doordat ik in 10 minuten van 5 naar 10 cm ontsluiting ging. Ik had dus helaas geen tijd om me druk te maken over de entourage van de verloskamer :roflmao:.
     
  18. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Welke zooi??
    Echt, misvatting nummer 1 over thuisbevallingen.
    Verloskundigen werken thuis velen malen netter dan dat ze in het ziekenhuis doen. En ja, ik spreek uit eigen ervaring.
    Toen ik was bevallen ging ik (na de controles, knuffelen, etc.) lekker douchen en toen ik onder de douche vandaan kwam zag je nergens meer dat er een bevalling had plaatsgevonden. Stapte in een schoon bed.

    @KleineLai
    Onderzoek heeft aangetoond dat thuis bevallen echt niet minder veilig is dan in het ziekenhuis bevallen.
    Persoonlijk vind ik in het ziekenhuis bevallen meer risico's met zich meebrengen (tenzij je natuurlijk al medisch bent, dan is het een ander verhaal). In het ziekenhuis zijn ze veel sneller geneigd tot (vaak onnodig) ingrijpen. Juist die ingrepen verhogen de kans op complicaties. En dan nog niet te spreken over ziekenhuisbacterieën. Het was dankzij mijn eigen verloskundige dat de 1e bevalling goed verliep, niet dankzij het ziekenhuispersoneel dat in mijn ogen een stuk minder kundig was.
     
    Muisje2016, Lara123 en nizzie86 vinden dit leuk.
  19. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.026
    25.502
    113
    Ja logisch dat er meer ingegrepen wordt in een ziekenhuis, daar komen tenslotte alle vrouwen die ingrepen nodig hebben. Hetzij gepland, geschat, verwacht, plotseling met spoed, of achteraf. Duh.
     
    Lisa280887, Sado en Malbec vinden dit leuk.
  20. Ang1987

    Ang1987 Fanatiek lid

    28 jul 2020
    2.391
    2.156
    113
    Mijn ziekenhuis bevalling was noodzakelijk maar achteraf gezien niet heel prettig verlopen.
    Ik kan me heel erg vinden in de voordelen van een thuisbevalling (heb veel gelezen over de veiligheid en idd oa dat er in het ziekenhuis eerder wordt ingegrepen en dat de ene interventie tot vaak de volgende leidt etc) maar ik voel me toch prettiger in het ziekenhuis. Mijn zoon is de vorige keer 2 keer gereanimeerd na de bevalling en ik weet dat de kans dat de kans klein is dat het weer gebeurd maar toch voel ik me niet veilig genoeg thuis hierdoor.

    Wat er al eerder een paar keer genoemd is in dit topic: fijn dat er de keuze is en dat iedereen kan doen waar ze zich zelf het prettigst bij voelt;).
    Wat wel belangrijk is (iig voor mij) dat je goed geïnformeerd bent over alle opties omtrent bevallen en alles wat daar bij komt kijken. Dat was ik de vorige keer niet en kijk mede daardoor iets negatiever terug op de bevalling dan zou hebben gehoeven.
     

Deel Deze Pagina