Hoe heb jij de verloskamer gezellig gemaakt tijdens de bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Lovieyou, 1 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.022
    15.561
    113
    Vrouw
    Ahzo.
    Dat kennen we hier niet echt.
    Maar bijna iedereen bevalt hier dan ook in het ziekenhuis dus dat is daarop voorzien.
     
  2. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.006
    25.455
    113
    Hier ook idd. Je moet je inschrijven in het ziekenhuis waar je wil bevallen aan het begin van het derde trimester. Zo weten ze hoeveel er gaan bevallen rond eenzelfde periode. Bij teveel verwijzen ze je door naar een ander ziekenhuis. Zo is er altijd plek als je komt.
     
  3. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.022
    15.561
    113
    Vrouw
    Hier ga je de volledig zwangerschap bij de gynaecoloog in het ziekenhuis of in zijn of haar thuis praktijk en zo word je automatisch patiënt.
    Ze zullen wel een zicht hebben op hoeveel zwangeren er zijn en hoeveel bevallingen ze mogelijks kunnen hebben maar je moet dat niet doorgeven of u inschrijven.

    Wat wel is ,is dat het systeem van ieder ziekenhuis heeft een materniteit aan het veranderen is (maar dat weet je dan wel vooraf)en je minder lang blijft doordat er nu ook meer met vroedvrouwen aan huis werkt.
     
  4. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.006
    25.455
    113
    Dat klinkt goed. Dat zijn ze hier nu ook aan het doen. Bij mijn jongste moest ik echt 3 nachten blijven. Maar nu mag je - als alles goed is uiteraard - na 2 nachten al naar huis. Dat moet je dan wel aanvragen en blablabla want het is wel een risico hoor! :rolleyes: Haha.
    De vk komt dan 1x vaker thuis langs.
     
  5. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.022
    15.561
    113
    Vrouw
    Ja hier was het 4 dagen en naar huis zag je niemand meer en nu blijf je korter maar kan je ook nog iemand aan huis vragen.
    Ons ziekenhuis heeft een eigen groep met vroedvrouwen die u thuis opvolgen.
    Je ziet hen eens als je in het ziekenhuis bent en erna komt die persoon dan aan huis.
     
    KleineLai vindt dit leuk.
  6. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.006
    25.455
    113
    klinkt als een goede vooruitgang!
     
  7. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ik heb alledrie de keren mijn ogen niet grotendeels dicht gehad hoor… vrijwel niet eigenlijk :) Alleen bij het persen steeds even. Ik keek juist steeds naar een punt. Niet dat de omgeving mij verder wat uitmaakte maar ik denk niet dat het dus standaard is dat je ogen grotendeels dicht zitten.
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  8. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik heb enkel tijdens het persen mijn ogen dicht gehad? Ook toen ik even probeerde te slapen tussendoor natuurlijk maar verder niet.
     
    Mapje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina