Hoe heb jij het partner verteld? Tips gevraagd!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door AzA, 29 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loetjoe

Loetjoe Actief lid

30 aug 2010
    325
    0
    0
    juf BO
    Groningen
    De test naast zijn kopje koffie neergelegd 's ochtends.

2. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Niet op een hele speciale manier, eigenlijk. Ik was wat aan het klagen over mijn borsten en vermoeidheid, maar had hem niet verteld dat ik dacht zwanger te zijn en de volgende ochtend zou gaan testen. Mijn cyclus kwam namelijk maar niet op gang, dus wilde hem niet onnodig in spanning brengen, omdat ik uitging van een teleurstelling en dat het nog stijd bij het ontpillen zou horen. Toen ik het de volgende ochtend ontdekte met een test, heb ik hem gelijk wakker gemaakt en gezegd: "Weet je nog dat ik me niet zo fit voelde? Nou... Ik heb een test gedaan en die is dus positief!" En toen gaf hij mij een dikke knuffel.

3. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Bij de oudste had ik de hoop al opgegeven ooit zwanger te worden. Maar mijn menstruatie zette niet echt door en ik bleef maar misselijk. Dus na het avondeten getest en toen er een plusje verscheen heb ik het huis bij elkaar geschreeuwd.
    De tweede keer zette weer de menstruatie niet door en voelde ik ne niet lekker en heb ik hem gevraagd een zwangerschapstest te kopen. Ook weer na het avondeten getest. Zichtbaar tweede streepje, maar toch geloofden we het niet echt. Tegelijkertijd wilden we het de oudste nog niet laten weten, dus verder heel rustig gebleven.
    Bij deze heb ik alleen getest. Ik was er eigenlijk van overtuigd dat ik me dingen in mijn hoofd haalde en testte dus alleen om uit te sluiten dat zwangerschap de reden was voor mijn vage klachten. De twee eerste testen gaven wel een streepje, maar ik kon me niet voorstellen echt zwanger te zijn. Dus nog een test gehaald (nu zo'n plustest) en weer getest. Toen geloofde ik het zelf. Mijn man kwam 10 minuten later thuis en toen heb ik gevraagd of hij al een beslissing had genomen over een derde kindje. Hij keek heel moeilijk en zuchtte diep dat hij gewoon heel erg twijfelde. Toen heb ik hem de test laten zien en gezegd dat de keuze al voor ons was gemaakt. Eigenlijk heel onaardig, maar ik was zelf ook erg in shock. We hebben lang gedaan over de oudste 2 en deze zwangerschap komt voort uit 2 keer anticonceptie vergeten. We hadden het allebei niet verwacht.

4. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    eerste keer samen getest.

deze zwangerschap moest ik werken en hij was laat thuis, dus had ik sochtends getest, zelf niet gekeken en de test op zn nachtkastje gelegd.

was de bedoeling dat hij het uit mijn werk pas zou vertellen maar hij kwam snel naar beneden gerend:D.

5. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Hier ook getest met vriendlief, Naja, ik was 2 dagen overtijd, en kon om 05:30 niet meer slapen, dus plasje gedaan en test erbij gepakt
    Terug bed in gedoken met hart die overuren maakte, voorzichtig gespiekt, huh al 2 strepen?!? Vriend pakte test uit m'n hand, lamp aan terwijl ik onder m'n dekens verstopte, maar t waren er echt 2 ;) daarna een week in een roes geleefd, toen de 2e test gedaan om zeker te weten dat ik niet voor niks naar MvM ging ;)

6. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Dat ligt toch aan de situatie?! Mijne was 2 wkn op oefening in het buitenland. Had ik moeten wachten tot hij terug was? 😂

7. Anto1909

Anto1909 Actief lid

18 aug 2012
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij m'n eerste zwangerschap was bij de iui de eisprong gemist. Om een onverklaarbare reden moest ik van mijzelf testen. Heb die ochtend drie keer getest omdat ik niet kon geloven een positieve test te hebben. Ik heb het op vrijdag getest toen en de dag er na gezegd omdat ik moest werken die nacht en niet meteen na zeggen weg wilde gaan. Dit werd trouwens een ma

Nu had ik weer drie testen vol ongeloof gedaan ( ik was spontaan zwanger geworden) en deze testen waten s morgens en ik heb het s nachts verteld ( toen m'n man terug kwam uit buitenland) door hem de foto van de testen te laten zien met:" jij stuurde vanmorgen foto's van je kamer en omgeving, nou ik had je bijna ook een foto gestuurd namelijk deze"

8. HT5

HT5 Actief lid

16 feb 2016
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit.

Hier alle 3x samen naar het moment van testen uitgekeken en dus ook samen getest.
    Dat moment vind ik zo speciaal, kan me niet voorstellen dat ik dat alleen zou doen.

Maar goed, in jouw geval is dat al gebeurd :D maar zou ik nu zeker niet te lang wachten 😄

9. elissa2015

24 mrt 2015
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb hem gebeld op zijn werk met de mededeling dat ik iets had wat niet kon wachten en dat ik hem wel een foto door zou appen. Hij had totaal geen idee hoe of wat. En toen heb ik dus de foto van de positieve zw test naar hem door gewhatsappt :)

10. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier alleen getest 's avonds voor ik ging douchen. Maar we hadden visite dus moest nog een paar uur m'n mond houden, vond ik al moeilijk, laat staan een paar dagen. :)
    Toen de visite weg was boven de test gehaald en onder z'n neus gelegd. 2 dagen later de clear blue test met een slabbetje en een speentje op z'n kussen gelegd. :)
    Samen testen hoeft van m'n man ook niet zo, maar dagen verzwijgen zou hij denkt ik niet waarderen. ;)

11. Lisan86

Lisan86 Actief lid

5 jan 2016
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb het boek van kluun, help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt gegeven samen met de positieve test!

12. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ik deed uit gewoonte een testje, niet vanuit gaande dat hij positief zou zijn. Gewoon een fotootje in whatsapp gestuurd. Ik kon het niet voor me houden.

Als ik dat wel had gekund had ik dochter gewoon een simpel shirtje met "grote zus" als tekst aangetrokken.

Speentje met de "I love dad" erop?
    Of de test inpakken?

13. Twinkelbell

Twinkelbell Actief lid

31 aug 2015
    364
    47
    28
    Vrouw
    Verschilt toch per persoon en per situatie, niet altijd is de man aanwezig.

Ik heb de meeste keren ook alleen getest. Mijn man is nogal een zenuwpees, dus ik dacht doe t lekker alleen. Bovendien staat hij soms al om 5 uur op en dat was mij dan echt te vroeg om ook meteen op te staan (ivm ochtend urine). Na de mk duurde het bovendien een half jaar voor ik opnieuw zwanger was, geen zin om hem ook al die keren in de stress te laten zitten met de testen. Vooral ook omdat ik in dat half jaar ook nog 2x een foute innesteling heb gehad, dus wel positief op NOD maar teruglopende testen en toch menstruatie na een paar dagen.

Was juist super leuk dat ik op oudejaarsdag hem kon verrassen met een positieve test! Dat was 1 dag na m'n NOD en ik had toen al 3 dagen oplopende testen. Ik zei we moeten nog snel even boodschappen doen, want we hebben nog geen goede champagne voor vanavond, die we nu hebben zit alcohol in :)

14. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Deden wij ook samen. Ik heb de test gedaan zonder het resultaat af te wachten. Nog 5 minuutjes samen in bed liggen knuffelen en na die 5 minuten gekeken. (En daarna potje gehuild van blijschap :-D welja, ik toch haha. Vriend was ook blij hoor ;) )

15. Dua82

Dua82 Actief lid

25 aug 2015
    190
    14
    18
    Nou de ochtend dat ik positief had getest ben ik eerst naar beneden gegaan om een potje te huilen. En daarna ben ik naar boven gegaan, mijn man lag nog in bed, maakte hem huilend wakker en zei snikkend: ik heb net een test gedaan en die is positief.

Hij was zo blij, en zei waarom huil je dan, dit is toch wat we wilde. (ben na 4 jaar zwanger geworden)

Ik had heel iets anders in gedachte, wilde hem ook echt verrassen maar het ging toch even anders dan gepland.

16. naatasja

naatasja Fanatiek lid

17 jan 2012
    1.003
    71
    48
    Enschede
    Ik had altijd negatieve testen. De dag dat ik weer testte kwam me vriend bij de wc, (ben je weer geld aan het verspillen) ja schat maar wil gewoon weten zwanger te zijn ofniet. Hij pakte de test uit me handen, liep naar de keuken bleef kijken en opeens de woorden (er komt een streepje weer een fabriek's fout zeker, Oh het streepje word wel heeeel duidelijk) Vorige jaar vals positieve test gehad. Alleen hij geloofde het gewoon niet.(4 jaar bezig geweest, we zouden naar fertiliteit) Pas toen ik 6 testen gedaan had en iedereen om ons heen zei er komen niet zomaar streepjes op alle testen toen geloofde hij het.

Helaas is het een miskraam geworden.

17. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Mijn man zou het ook niet op prijs stellen als ik zonder hem de test zou doen. Je verwacht samen het kindje niet jij alleen.

Maar ik zou dan ook inpakken ofzo met een kadotje erbij.

18. Regenboog86

Regenboog86 Actief lid

30 mrt 2015
    259
    6
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook samen getest. Denk ook niet dat hij het leuk had gevonden als ik zonder hem had getest..

19. vally

vally Niet meer actief

Bij de eerste samen getest.

Bij de 2de alleen getest. Ik voelde aan mijn lijf dat het raak was. Maar 4 dagen voor NOD (erg vroeg) had ik 1 test met een indroogstreep....maar t vermoeden werd alleen maar groter. Bij 2 dagen voor NOD opnieuw getest (action test) en jahoor, een 2de streepje.
    Ml dacht dat ik pas op NOD weer zou testen, maar ik had mn part-time dag en kon niet meer wachten van nieuwsgierigheid. Dus de rest van de dag gezocht naar een T-shirt of een slabber met ik word grote zus. Helaas nergens in de buurt te vinden.....
    Uiteindelijk vond ik ergens een ooievaar knuffel, dus die had ik thuis op tafel gezet, met daarbij de positieve test. Die vond hij bij thuiskomst.
    Hij was heeeel blij en was niet kwaad dat ik zonder hem getest had.

Op NOD nog een laatste test gedaan. Deze wel samen. En die was ook nog mooi positief.

Deel Deze Pagina