Hoe heb jij je bevalling ervaren?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Ddebbyy, 31 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    uhm....

bij me eerste... heftig! Allemaal emoties die door je heen gaan, 50 min moeten persen en daarna zo een vredig gevoel...

Bij me tweede... appeltje eitje 3 min en 2 persweeën en ons muppie was er!

Als ik er op terug kijk, zou ik niet meer zwanger willen zijn .. de laatste loodjes waren echt zwaar (bij me 2e) maar me bevallingen... ach ik zou zo een bevalling van een ander overnemen hoor!

2. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Denk dat je het beter iets te erg kan voorstellen en dat het dan meevalt dan andersom.... ;)

3. babs81

babs81 Niet meer actief

absoluut daarom ging de eerste ook zo VERREKTE slechht met veel pijn en lang dat het duurde! :x een hel

zag er zo tegen op de tweede bevalling dat die ZOOOOOO mee viel! :)

4. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Jeetje wat een verhalen zeg. Gelukkig heb ik drie goede bevallingen gehad.

1e: in 12 uur geboren. waarvan de eerste 5 uur prima te doen waren. Daarna wat heftige weeen tot de ontsluiting. Ik kreeg allleen geen persweeen en moest dus naar het zh waarbij ik in de ambulance prima persweeen kreeg en ze op de brancard in de lift is geboren. Pijnlijk ja, heftig, nee

2e: bevallen in 50! minuten. Om 23.00 uur braken de vliezen toen alle weeen tegelijk en na 1 perswee was ons meisje er. Pijnlijk: ja, heftig ja en nee.

3e: bevallen in drie uur tijd. Absuluut geen echte pijnlijke weeen gehad. Het is dat ik krampen had die om de 5 minuten kwamen en een minuuut duurden. Daarom heb ik het zh gebeld om 03.30 om 04.00 uur waren we in het zh maar nog steeds geen pijnlijke weeen toen de vk ging voelen had ik 10 cm ontsluiting en werden mijn vliezen gebroken na 3 pers weeen was daar ons mannetje om 04.44 uur. Pijnlijk: nee, heftig, nee

Het kan dus ook best "meevallen". ;)

5. daffie1

daffie1 Lid

9 dec 2008
    48
    0
    0
    Ik vond de bevalling erg meevallen :D
    Ik zag er best tegenop en las verhalen van over de grond kruipen om de pijn op te vangen enzo :confused:
    Klinkt toch best beangstigend...
    Maar ik vond de pijn heel goed te dragen en ze was er ook erg snel voor de 1e (10 minuten persen).
    Dus voor mij was het een goede ervaring :p , geen trauma's aan overgehouden ;)

6. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

De eerste bevalling was minder pijnlijk als de tweede.
    bij de eerste had ik het helpp syndroom, daar was ik echt ziek. in acht uurtjes was ze er.
    De tweede in een uur!
    Pfftt. lang leve het infuus, toen dat in mijn arm zat had ik een storm. maar dit was VEEL pijnlijker dan de eerste keer. Alleen ging het herstel sneller ivm betere bloedstolling enzo.
    Had wel een scheurtje maar was het direct vergeten. Het doet pijn daar kun je niet omheen, maar ondragelijk? nee.. je komt er hoe dan ook wel uit alleen is het voor iedereen anders.
    Dus dames.. het komt goed!

Deel Deze Pagina