Onze zoon is 3 en we willen hem een nieuwe fiets kopen. We twijfelen echter tussen de Lief! en de Puky. iemand advies?
Wij hebben hier een Puky stepje en Puky loopfiets. Bevallen prima, maar ik ken de Lief! fiets verder niet. Pas wel op als je bij Lief! zelf wil bestellen. Ze staan onder surseance van betaling. Misschien beter elders kopen als die het wordt.
Dan zou ik absoluut voor de Puky gaan. Dat is een lichtgewicht aluminium frame, waardoor de fiets ook lichter is en dus lichter trapt. Als je een wat stoerdere fiets wilt, zonder vlaggetjes en poespas zou je ook voor de Specialized hotrock kunnen gaan. Mijn dochter heeft inmiddels al haar tweede Specialized (maatje groter), en als ze wel eens op de fiets van een vriendje/vriendinnetje fiets, wilt ze gauw haar eigen terug omdattie "zooo fijn fietst".
Ik zou het eerste fietsje gewoon op marktplaats kopen. Waarschijnlijk gaan ze er regelmatig mee vallen als ze leren fietsen en groeien ze nog zo hard dat de fiets al snel te klein is. Ik zelf vind dat zonde van het geld en er staan er echt veel op marktplaats.
Ml was ook voor de specialezed maar daar schampt zijn voetje continue van de trapper af dus die is geschrapt. De puky is lichter maar de lief! Heeft zoveel rolementen dat ie ook bolt als een klokje. Op beide zit hij goed en fiets hij (met wieltjes) mooi. Zijn loopfiets was een puky en super tevreden over. Over de lief! Vind ik verder geen reviews en de winkelier had enkel deze en de Cube in voorraad dus verkoopspraatjes alom!
Wij hebben een puky fietsje gekocht (als niemand nieuw koopt is er ook niets op marktplaats toch?) en alle kindjes van het pleintje die een goedkope marktplaats fiets hebben willen op onze puky. De ouders geven dan ook aan wat een stil en stevig fietsje! Ze merken dus zelf allemaal verschil en hebben de voorkeur voor de soepele puky. Overigens hadden wij ook een marktplaats fietsje maar die is zwaarder en rammeliger en m'n dochter vind hem moeilijker te fietsen als haar rode fietsje. Rood gekocht zodat hij meer als 1 kindje mee kan