Hoe heb jij je onzekerheid overwonnen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Buitenleven, 27 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik herken me wel in jouw verhaal. Ik heb op zich hele normale ouders maar in mijn jeugd was er weinig ruimte voor persoonlijke groei. Natuurlijk mochten we onze opleiding zelf kiezen etc maar bv op kamers wonen terwijl je maar 35 km verderop studeerde, gewoon voor de ervaring, mocht niet want dat was niet nodig. Net zoals stage lopen in het buitenland. Dat ging gewoon niet gebeuren terwijl ik dat heel graag wilde. Verder waren er veel regels en grenzen en ik denk dat dat, behalve karakter, ook een rol heeft gespeeld. Nu heb ik mijn eigen gezin en daarover ben ik dan eigenlijk helemaal niet onzeker. Ik doe het net wat anders dan anderen en ga kei hard tegen het consultatiebureau in. Heerlijk, die vrijheid dat je je eigen keuzes mag maken!

2. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Heel herkenbaar. Dat doe ik echt tot in den treuren. Afgelopen weekend nog had ik het met een vriendin over in bikini lopen als je (hoog)zwanger bent. Ik vind zwangere buiken nogal privé en ik zei dus tegen haar dat ik dat nooit zou doen. Waarop zij meteen zei dat haar dat niks uitmaakte en dat zij dat gewoon had gedaan. Ik heb toen gezegd dat dat ieder voor zich is maar achteraf ga ik dat ook helemaal analyseren. Waarom zei ik dat nou? Klonk ik niet heel afkeurend? Dadelijk vindt ze me een zeikerd. Dat soort dingen. Maar zij kent me inmiddels en zegt ook meteen wat terug. Als ik me echt druk maakte zou ik haar ook gewoon appen over hoe zij het over vond komen en dat het zeker niet kwetsend bedoeld was. Dat doe ik ook wel eens na een opmerking en meestal krijg ik dan de reactie: huh? Welke opmerking? 😂

3. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

:):) Je voorbeeld is dan voor mij ook weer herkenbaar.

Met eerder genoemde buurvrouw had ik het erover dat ik niet in mijn ochtendjas naar m'n brievenbus ga lopen. Voor de beeldvorming; ik woon in een heeeel rustig stukje van Nl( ja, dat kan nog) in het buitengebied met een aantal hectare eigen grond en buren welke 200 meter verder wonen, en het zou niet eens opvallen al liep ik in mijn blootje naar de brievenbus;) maar ik vind dat gewoon niet fijn , alleen toen ik het gezegd had bleef ik daar ook over malen. Zij gaat gerust na het sporten in haar kloffie in de tuin werken, niets mis mee, maar ik doe dat niet.

Deel Deze Pagina