Hoe heb jij je zwangerschapsverlof verlengd?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Salvatore, 17 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kon 87

    Kon 87 Bekend lid

    28 aug 2015
    664
    663
    93
    Vrouw
    Ik kan niets terugvinden over 4 weken onbetaald verlenging ban je bevallingsverlof. Is dit voor iedereen of alleen in jouw CAO?
     
  2. Salvatore

    Salvatore Fanatiek lid

    3 jan 2018
    1.008
    818
    113
    Vrouw
    Een dorpje bij Utrecht
    Lukt dat? Thuis werken met een baby erbij? Mijn baby sliep heel weinig dus kan mij er niet echt een voorstelling bij maken. Wat mijn werk betreft kan dat zeker ja. Ben je daarna gestopt met het opnemen van ouderschapsverlof?
     
  3. Salvatore

    Salvatore Fanatiek lid

    3 jan 2018
    1.008
    818
    113
    Vrouw
    Een dorpje bij Utrecht
    Heb ik ook niet kunnen vinden inderdaad.
     
  4. Tabbey

    Tabbey Fanatiek lid

    2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Ik wil straks ook 1 of 2 dagen thuis gaan werken met de baby. De eerste was redelijk rustige baby, dus na het eten viel hij vrij snel weer in slaap of lag lekker in de box, toen ging het ook prima om daarnaast te werken. Het zal misschien niet haalbaar zijn om 8 uur per dag te werken, maar hoop toch wel wat uurtjes te kunnen maken. Uiteindelijk blijft natuurlijk altijd afwachten hoe het gaat als de kleine geboren is.
     
    Salvatore vindt dit leuk.
  5. Lomo

    Lomo Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Ja dat ging wel goed. Maar ik werkte mijn uren over de week heen. Dagen dat de baby onrustig was werkte ik niet en sommige dagen sliep hij heel goed en werkt ik wat meer. Zo maakte ik 8 uurtjes over de week. Daarna mee gestopt ik was wat onwetend en heb mijn contract omlaag laten zetten naar minder uur
     
  6. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Ik dacht voor iedereen, maar dat weet ik niet zeker meer. Ik was ook erg aan het zoeken en heb hier ook een topic over aan gemaakt. Misschien kan je die even zoeken en teruglezen? Denk dat t daar in staat, maar mijn zwangerschapsbrein laat me een beetje in de steek nu :rolleyes:
     
  7. Monopoly

    Monopoly Actief lid

    27 apr 2020
    110
    71
    28
    Vrouw
    ik heb een nieuwe baan na mijn verlof en in mijn contract staat dat ik wel na 10 weken begin, maar dan met 22 uur. Pas vanaf 6 maanden ga ik meer uren werken. Ik kom zelf nu vanuit een situatie van 40 om 32 uur werken. Vorige keer was ik er wel aan toe weer aan het werk te gaan, maar vond het aantal uren vooral veel te veel in 1 x. Hopelijk kunnen we het op deze manier beter opbouwen. Mijn man neemt de eerste twee werkweken van mij vrij op mijn werkdagen, zodat de baby mocht die kwetsbaarder zijn dan de oudste ook niet meteen naar kdv hoeft. Overigens vond ik de babygroep van mijn oudste op het kinderdagverblijf heel rustig en prettig. Het is puur gevoelsmatig dat ik dat lastig ga vinden..
     
  8. Salvatore

    Salvatore Fanatiek lid

    3 jan 2018
    1.008
    818
    113
    Vrouw
    Een dorpje bij Utrecht
    Ik heb even via je profiel naar de topics gekeken waarin je gepost hebt maar daar kan ik geen topic hierover vinden helaas.

    Ik heb vandaag mijn HRM manager gemaild met wat de mogelijkheden zijn. Zonder verder te vragen over die 4 weken, dat kan later nog. Eens kijken waar ze zelf mee komt.
     
  9. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    ik werk sinds de geboorte van mijn zoontje 2dgn in de week thuis terwijl hij thuis is. Denk dat net echt heel erg aan het kind ligt of dat lukt of niet. Mijn zoontje sliep bijna de hele dag dus ik had tijd genoeg om te werken. Ik maak 16 uur in 3 dagen ongeveer. En soms lukt het een weekje niet, en andere weken gaat het juist heel makkelijk.
    Heb wel een flexibele GO achter de rug als het echt niet gaat.
     
  10. Salvatore

    Salvatore Fanatiek lid

    3 jan 2018
    1.008
    818
    113
    Vrouw
    Een dorpje bij Utrecht
    Fijn zeg! En knap dat het je nu nog lukt! Onze zoontjes zijn bijna even oud. Ik heb het tijdens de Corona sluiting moeten doen met mijn zoontje thuis, toen hij niet naar het KDV kon. En ik kreeg echt veel minder gedaan dan normaal, maakte veel gebruik van de tv als oppas :D. Maar idd, als je het kunt spreiden over de week scheelt dat al heel veel. Ik ben Projectassistent en dan is het met vergaderingen wel lastig natuurlijk. Nu gaat alles via Teams en dan is het al makkelijker, maar het is toch moeilijk notuleren als je een schreeuwende peuter hebt rondlopen :roflmao:.

    Ik wil sowieso na Corona mijn halve dag thuis blijven werken (ik werk 18 uur per week 2x 7 en 1x 4). 1 dag per week is mijn man thuis. Zit er wel aan te denken om richting het eind van mijn verlengde verlof dan die ene dag te werken en die ochtend thuis werken met baby erbij. Dan kan ik er (zoals iemand al zei) rustig in gaan komen. 4 uurtjes werken moet wel lukken, eventueel in de middag nog wat als het in de ochtend niet lukt.
     

Deel Deze Pagina