- Gestopt met de pil - Gestart met foliumzuur - Goed mijn cyclus in de gaten houden - Na de eisprong geen alcohol drinken (die voel ik gelukkig goed)
Ik ben begonnen met ADHD medicatie afbouwen. 2 weken moest dat. Toen gestopt met de pil en begonnen met foliumzuur. Verder niks. Opletten met eten deed ik al. Zolang ik geen postitieve test heb Of vermoed dat ik zwanger ben eet ik nog alles en drink ik m'n wijntje. (Niet dagelijks hoor! ) Roken doe ik sowieso niet.
Nou eigenlijk heb ik me nergens op voorbereid. Dacht dat het lang zou duren voordat ik weer zwanger was na mijn miskraam, maar dat was dus niet zo.
- spiraal laten verwijderen (zat op de 5 jaar, mirena, eerst nog condooms gebruikt) - cyclus trakte ik al in een app, juist omdat ik aan een spiraal was. - foliumzuur gaan slikken - enkel alcohol als ik ongesteld was, roken doe/deed ik niet, voor de rest leven zoals ik al leefde (geen gezeur over rauw vlees etc etc, pas toen ik zwanger was ben ik daarop gaan letten)
Ik ben begonnen met foliumzuur, tarwekiemolie en teunisbloemolie capsules en extra vitaminen. Verder eet ik veel groente en fruit en probeer ik suiker te beperken, maar dat deed ik al. Roken deed ik sporadisch maar daar ben ik helemaal mee gestopt, en drinken deed ik al weinig maar ik heb besloten dat ik dat nu ook niet meer doe. Qua eten laat ik niet zoveel verder, en de kattenbak verschoon ik ook nog gewoon zelf. Mocht ik een positieve test hebben dan houd ik daar wel gewoon mee op natuurlijk.
Ik slik de Mama tabletten van Davitamon. Probeer genoeg groenten en fruit te eten en drink geen alcohol meer (eerste 4 maanden dronk ik wel op gelegenheden maar sinds vroege mk niet meer).
Ik was begonnen met foliumzuur en vooral kort voor ongesteldheid minder of geen alcohol. Bij de eerste zws had ik vl aan de zinc pillen gekregen omdat ik ergens had gelezen dat het goed was. Maar ja, deze keer dus niet gedaan en ook 2x zwanger geworden (incl MK) Ik had wel elke keer dat ik ongesteld werd weer even zo'n tijdje dat ik wel wijntjes ging drinken, tot aan de eisprong zeg maar.
-gestopt met de pil -foliumzuur gaan slikken -overgestapt op GRAVITAMON (deze bevat ook multivitamine, calcium, ijzer, vitamine D en Bètacaroteen). -verder drink ik geen alcohol als m'n cyclus begint, evt wel een paar tijdens de menstruatie.
Ik ben gestopt met anticonceptie. En dat is volgens mij het enige wat je kunt doen om de kans op een zwangerschap echt te vergroten. Alle andere dingen geloof ik niet zo in. Nou ja, het is handig als je weet wanneer je eisprong is zo ongeveer is. Dan ga ik even uit van een normaal, redelijk gezond leefpatroon. Als je rookt, jezelf met regelmaat klemzuipt, veel te licht of veel te zwaar bent, zijn er natuurlijk wel dingen die je kunt doen om je vruchtbaarheid te vergroten. Ik heb voor vier zwangerschappen hetzelfde gedaan. (Gewoon stoppen met anticonceptie dus.) Eén keer was ik de eerste maand zwanger, één keer pas na ruim een jaar en de andere keren na iets meer dan een half jaar. Best grote verschillen dus. En dat had niks te maken met speciaal voedsel, allerlei voedingssupplementen, bijzondere standjes en andere trucjes. Wel ben ik alle keren een maand voor het stoppen met de pil, begonnen met een vitaminepil met foliumzuur. Foliumzuur vergroot de kans op een zwangerschap niet, maar maakt wel de kans op een open ruggetje kleiner. Als je bewust bezig bent met zwanger worden, weet je het vaak ook al erg snel als je zwanger bent. Als je dan stopt met rood vlees, je "af-en-toe-een-wijntje" en in de tuin graven, is het vroeg genoeg.
Toen wij net begonnen werd ik een healthy freak. Maar dat patroon bleek ik niet vol te kunnen houden hahaha. Nu ds gewoon aan de foliumzuur en de krillolie (maar dat laatste gebruik ik al jaren dus mag eigenlijk niet vernoemd worden). Ik ben nu aan het lijnen maar dat is ook voor mezelf. Ik ben er niet meer zo mee bezig met alles op alles zetten om zwanger te raken. We zitten nu in de 5de ronde dus ach het komt zoals het komt. Je kunt zoals mijn moeder altijd zegt, de rivier toch niet duwen. Niet altijd makkelijk maar zo waar...