Hoe heb jij leren koken?

Discussie in 'De lounge' gestart door iMoeder, 19 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Ik kookte al vanaf jonge leeftijd. Wij hadden dat iemand van het gezin de zondag mocht koken en dan zelf mocht bepalen wat je ging malenden dus eten. Ik denk dat ik een jaar of 9/10 was toen we daar mee begonnen en daarnaast heb ik koken ook altijd leuk gevonden.

2. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Van mijn ex... hahahaha. Dat was een echte keukenprins.

Mijn huidige gezin heeft er nu elke dag plezier van. :D

3. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Door middel van een boekje.

4. Lajla

Lajla Actief lid

28 aug 2016
    101
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik werd op mn 17e uit huis gegooid na nooit een pan aangeraakt te hebben :D dus toen moest ik kookboeken halen en beginnen. Vet veel mislukte schotels maar het ging beter en beter en inmiddels kan ik zeggen dat ik heerlijk kook :)

5. Huusje

Huusje Actief lid

30 mei 2016
    427
    1
    18
    Thuis heb ik een ei leren bakken, en pannenkoeken, maar daar stopte het wel bij. Van mijn vriend heb ik echt alle fijne kneepjes geleerd en wij vinden het nu ook heel belangrijk om onze kinderen al vanaf jongs af aan op een speelse manier de basis te leren. Dit is voor jezelf zo fijn en later als ze op kamers zijn kunnen ze tenminste een maaltijd op tafel zetten, haha!

6. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Wat een leuk topic.

Ik heb thuis wel geleerd aardappels te schillen, bonen doppen, pannenkoeken en eieren bakken.
    Echt koken kan ik nog steeds niet, maar iets redelijk eetbaars creëren heb ik mezelf geleerd.

7. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik deed op school richting verzorging en kookte daar een keer in de week. Was erg leuk en leerzaam. Verder is het me thuis geleerd en zette ik ook weleens een pan met eten op tafel. Daar had ik ook plezier in.

8. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ging het huis uit en toen moest ik wel. Ik hou erg van koken vooral van Indisch koken. Dat leer ik van m'n moeder en oma.
    Vriend kookt absoluut niet. Vind het gelukkig niet erg.

9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.314
    10.281
    113
    Zelf begon ik op de basisschool al te helpen , aardappeltjes schillen, gehakt mengen. echte maaltijden koken op het voortgezet onderwijs , soep, vlees, groente, bavarois. Het echt goed op smaak brengen met kruiden en koken op gevoel kwam veel later.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn moeder, internet, mezelf.

Mijn dochter leert nu van mij, binnenkort mn jongens ook wel.

Voornamelijk nog basiszaken en brood maken.

11. Louloute

Louloute Niet meer actief

M'n moeder heeft me nooit leren koken (zij kan het ng steeds niet hahaha. :D)
    Hier mag ik dus Google, kookboeken, fora, groepen etc bedanken :D
    En m'n oma, van haar heb ik ook veel geleerd.

12. Chilll

Chilll Bekend lid

13 okt 2016
    550
    187
    43
    Vrouw
    Ik vond het eten wat mijn vader maakte niet te vreten. Dus ik keek bij mijn moeder af hoe zij kookte om het bij mijn vader te proberen (gescheiden ouders). Vanaf een jaar of 11/12. :D

13. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Hetzelfde als jij. Veel pakjes en zakjes in het begin.
    Laatste jaren gebruik ik veel meer kruiden om eten op smaak te brengen, omdat ik geen E-nummers wil gebruiken. Weet nu veel beter wat lekker smaakt bij elkaar, maar pak nog wel makkelijk dezelfde ingrediënten die ik al ken.
    Nu moet ik zeggen dat ik koken niet leuk vind, dus er ook zo min mogelijk tijd aan besteed. Anders zou ik wel vaker nieuwe recepten uitproberen.

14. Humava

Humava Niet meer actief

Ik heb kookles gehad op de middelbare school. En m'n moeder heeft het me geleerd.

15. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.869
    5.142
    113
    Home
    Mijn moeder
    Mijn schoonmoeder heeft mij echt lekkere buitenlandse recepten geleerd zoals dolma

16. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Ik ben helaas nog steeds geen keukenprinses haha.
    Het meest heb ik van mijn moeder en oma geleerd..
    In mijn puberteit moest ik wel regelmatig helpen met een aardappel schillen of bonen doppen. Daarna begon ik zelf wel met wat pakjes en zakjes te stoeien.
    Ik kreeg van mijn oma destijds het kookboek van Fokke en Sukke(?) speciaal voor jongeren die op kamers wonen. Echt de basis dus! Dat boek heb ik versleten haha

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    van huis uit kon ik alleen een ei bakken en koken:D

op school hadden wij wekelijks kooklessen. soort huishoudschool. maar heb ik daar iets van geleerd? neeu, niet echt:)
    ik liet toen al alles aanbranden en nu nog af en toe. ik heb het een beetje uit kookboek en van internet geleerd en nog is het niet mijn hobby. ik hoef ook niet op meerdere dingen te gelijk moeten letten want dat gaat echt mis.

18. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Een beetje van mezelf, en een beetje van Maggi... :D

19. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Ik moest mijn ouders altijd helpen in de keuken. Ook heb ik kookles gehad op school. Mijn meisjes zijn vaak in de keuken als ik aan het koken ben. Ook bakken we vaak samen koekjes en cakejes zijn hun favoriet. Pas geleden hebben we stoofpeertjes gemaakt.

20. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Op het voortgezet hadden wij in de 1e of 2e klas 2 uur in de week gezondheidszorg en dan hadden wij soms tosti of gebakken ei etc. maken.
    Voor de rest heb ik koken geleerd in de 3e en 4e klas omdat ik de verzorging deed. Ik heb het schoolkookboek ook altijd bewaart en daar uit heeft mijn man leren koken.

Deel Deze Pagina