Hoe hebben jij en je partner de schoonfamilie ontmoet?

Discussie in 'De lounge' gestart door adi, 12 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    ik heb haar 1 keer gezien, erg houterig en daarna mocht ik 9 maanden lang er niet komen omdat ik zwanger bleek (erg gezellig dus) goed omdat ik over mn hart heb gestreken voor mijn man, is het "goed" gekomen en ondanks dat het een trut is is het wel onze trut haha (dus ergens voel ik blijkbaar toch wat haha)

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Mijn man ontmoette mijn moeder hier in mijn eigen huis.. en mijn vader bij mijn vader thuis.. denk mn moeder na 6 weken en mn vader na 8 ofzo.. geen idee..
    Ik ontmoette zijn ouders bij hun thuis. Op een zaterdag volgens mij haha.
    Ik denk na een week of 5 a 6

3. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Pfff, durf ik bijna niet te zeggen..

De eerste keer dat ik mijn schoonmoeder zag;
    Wij waren op de bank in slaap gevallen na een avondje stappen, beetje beschonken en nog een flesje bier in de hand.. Stond er ineens iemand naast ons te brullen; WAT MOET DAT HIER? Ik liet van schrik mijn flesje bier vallen haha, goede eerste indruk!

Met Oud en Nieuw bij mij thuis op de bank gecrasht, hij lag me in de weg en ik vond hem vervelend dus ik had hem van de bank geduwd en hij sliep lekker verder op de grond.. Werden we de volgende dag wakker zaten mijn zusjes en mijn moeder op de andere bank :D.. Ook een hele goede eerste indruk!

4. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Eh, mijn man kwam voor onze eerste date gezellig WK kijken bij mijn moeder. TV buiten, paar buren erbij. Het was gewoon heel ontspannen. Mijn moeder heeft ook niet heel veel vragen gesteld, ze snapte heus wel dat dat ongemakkelijk was. Toen mijn man eenmaal weg was, zei ze dat ze voor mij hoopte dat het wel wat werd tussen ons, omdat ze zag dat ik ontzettend verliefd was. En zo geschiedde :D

Mijn vader is eh.. ja ik weet niet. We gingen bij hem langs en hij vond het allemaal wel prima. Stelde aan mij van tevoren nog wel de vraag of m'n man gereformeerd was vanwege zijn achternaam of juist een allochtoon vanwege zijn voornaam, haha.

En mijn schoonouders.. dat was écht super ongemakkelijk. Ze zijn echt heel erg strenggelovig en toen ik ze voor het eerst ontmoette durfde ik eigenlijk geen woord te zeggen, bang dat ik iets verkeerd zei. Achteraf kreeg ik van mijn man te horen dat ze alsnog not amused waren, omdat ik o.a. de woorden "jeetje" en "goh" had gebruikt. En had heel erg het idee dat ze op me neer keken omdat ik toen al was afgekeurd en niet met het geloof was opgevoed. Nu ben ik iedere keer nog net zo zenuwachtig als ik ze zie.

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Mijn man heeft mijn ouders ontmoet toen ik mijn diploma ging ontvangen. We woonden toen al praktisch samen en ik was meer in België dan in Nederland :D dus logisch dat mijn ouders heel erg uitkeken naar dit moment. Mijn oma en broer waren er ook bij. Het was een geslaagde ontmoeting.

Ik heb mijn schoonfamilie tot nu toe alleen via de webcam en telefoon gesproken. Ik werd direct opgenomen in de familie en voelde me heel erg welkom. Kan niet wachten om ze in het echt te zien. Mijn schoonouders zijn helaas allebei overleden.

6. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Mijn vriend (inmiddels mijn man) woonde nog thuis en ik bleef voor het eerst slapen. 's ochtends ging hij beneden eitje bakken en toen ik gedoucht was ging ik ook naar beneden en zat ik gezellig met zijn moeder aan de koffie haha. Heel apart. Ze zou overigens niet thuis zijn maar blijkbaar dus wel.

Schoonvader geen idee. Die zal ik wel eens zijn tegengekomen op het voetbalveld of zo.

7. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier kwam hij al 8 jaar bij mijn ouders over de vloer en mijn ouders bij hem op verjaardag en ik dus ook.

De rest van de familie van mijn kant kende hij al en de rest van zijn familie erGens op een verjaardag

8. Catheny

Catheny Actief lid

1 jul 2014
    320
    34
    28
    ....
    ...
    Mijn man hoorde al bij het meubilair.
    Andersom was het wel spannend voor wat vooroordelen maar het is helemaal goedgekomen.

9. kieke77

kieke77 Actief lid

5 jul 2008
    467
    7
    18
    Onder aan de trap bij man thuis, na mijn 2e nacht slapen daar, ik was letterlijk mijn bed uitgerold. Mijn schoonouders waren op vakantie, wisten wel van mijn bestaan, dag na terugkomst van van vakantie had mijn schoonmoeder in het hoofd om de ramen te lappen. Zij stond om half 9 voor zijn deur in de verwachting dat man aan het werk was en trof mij aan.
    Hebben daarna een kopje koffie gedronken, maar oeh wat een ongemakkelijke situatie. Hebben er later hartelijk om gelachen.

10. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn moeder werkte voor mijn man als receptioniste, dus zij kende hem al voor ik hem kende. Toen hij voor het eerst bij mijn ouders kwam eten was mijn moeder zenuwachtiger dan ik hahaha :)

En mijn svader heb ik pas na een half jaar leren kennen, omdat ik dat graag wilde. Hij interesseert zich nog steeds niet in ons helaas.

11. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Hier gelukkig heeel plotseling en spontaan dus heb niet vooraf in de zenuwen hoeven zitten haha

Mijn man en ik hadden inmiddels vier weken wat en man had voorzichtig iets losgelaten over dat hij iemand had leren kennen. Het werd langzaam aan wel tijd om elkaars familie te ontmoeten maar wilden nog heel even wachten en nog wat meer tijd met elkaar doorbrengen.
    Op een dag waren we aan het schilderen in het huis van ml toen de bel ineens ging en de halve familie op de stoep stond...
    Hij woonde ietwat uit de richting en toevallig moesten ze ergens in de buurt zijn en kwamen even buurten.
    Ze hadden geen idee dat ik er zou zijn dus dat was een leuke en gezellige verrassing ;) Ze hebben me ook puur natuur gezien in mn kloffie met verfvlekken haha
    Vreselijk! Maar heel gezellig en spontaan en ben blij dat ik vooraf niet in de zenuwen heb moeten zitten om ze officieel te ontmoeten.

12. potjesoep

potjesoep Bekend lid

13 apr 2014
    713
    0
    0
    ik sliep na een avondje uit bij mijn man ( toen nog vriendje ;) en we kwamen nog half dronken beneden , hadden ze helemaal ontbijt voor ons gemaakt , en go kom lekker zitten meid wat leuk ik dacht dat mijn jongen nooit zou thuis komen met een meisje hahahah ( bleek zijn eerste vriendin te zijn , dacht eerst van oo oooo toch geen homo he vind hem net zo leuk ;-P )

en na een half jaar heb ik hem eens mee gesleurd met kerst om bij mijn ouders te eten ,, was ook gezellig al voelde hij zich totaal niet op zijn gemak en dat doet hij nog ;-P

( ik kwam thuis trouwens na dat avondje stappen en slapen daar en ik zo tussen mond en lippen door tegen mijn moeder ja ..... in nu mijn vriendje hoor en mijn moeder : dat dacht ik al schat hahaha heel droog zij ze dat hahahha nam mij niet serieus )

13. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hier was de kennismaking met de schoonouders 'spannend' maar wel gezellig. Wel was het hele gezin aanwezig en zat iedereen erbij en dergelijke en was ik eigenlijk net 1 seconde in beeld toen ik het nieuws bracht dat hun zoon al zo'n 2 maanden bij mij in huis woonde met zijn spulletjes. Leuke kennismaking toch? "Ja, we hebben al een maand of 4 wat, hij is ondertussen al bij mij komen wonen". Mja, het ging gewoon heel erg snel.... Hahaha. Het was wennen voor iedereen, denk ik. Gelukkig heb ik lieve schoonouders.

Mijn partner heeft zijn schoonmoeder in de rechtszaal voor het eerst in levende lijve ontmoet. Daarvoor heeft hij haar mij en ons toen ongeboren kind telefonisch horen bedreigen en een verklaring hiervan op het politiebureau gegeven. That's all. Hij heeft zich nadrukkelijk nooit mee/tegen haar uitgesproken - we praten eigenlijk nooit over haar. Dat verdient ze niet.

14. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Mijn man mijn ouders toen we naar het strand zouden gaan en hij mij op kwam halen
    Kon de weg niet vinden dus vroeg het aan iemand op straat die zei ooow kom je voor die en die (mijn broer) nee dus
    Hij helemaal in de war van hun wat is dit
    Was mijn tante die hij op straat was tegen gekomen
    Na het strand wel even gezellig op de bank gehangen

Ik mijn schoonvader daar op de koffie uitgenodigd erg ongemakkelijk blij toen MN man zei kom we gaan film kijken op mijn kamer

Ik mijn schoonmoeder daar op de koffie nu nog zenuwachtiger bang voor weer ongemakkelijk
    Maar was heel gezellig en natuurlijk

15. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.759
    491
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ik heb mijn schoonouders ontmoet toen ik voor de eerste keer naar zijn huis ging.
    Ik belde daar aan en meneer was gewoon nog niet thuis. Zit je daar met de ouders van je vriend hahahaha

Hij ontmoete mijn vader toen hij me op kwam halen om samen naar de bios te gaan.
    Mijn moeder op de verjaardag van mijn zusje. Mijn ouders zijn gescheiden.

16. Drieka

Drieka Niet meer actief

Mijn vriend heeft me na 2 maanden meegenomen naar zijn moeder (vader is overleden), ik was doodzenuwachtig maar het was echt een gemakkelijke en leuke ontmoeting.
    Mijn schoonbroer (broer van mijn man) en schoonzus hebben we bij een festival ontmoet voor de eerste keer, klikte direct super goed.

Met mijn ouders had ik toen nog contact en heb mijn man toen gewoon meegenomen en dat klikte ook direct heel erg goed.

17. Melliemuis

Melliemuis Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.314
    0
    36
    Across the pond
    Ik werd ook heel officieel uitgenodigd voor een sunday lunch bij mijn schoonouders. Vond het toen heel eng haha. Maar het feit dat ik Nederlander ben, was in ieder geval genoeg gespreksstof.

Toen ik mijn vriend voor ging stellen aan mijn ouders, moest ik hem eerst ophalen van Schiphol, en hij was nog nooit in Nederland geweest. Dus toen we in Enschede aankwamen moesten we nog op 1 fiets naar mijn moeders huis, dus hij achterop. Hij heeft de hele avond lopen klagen over een zere kont dus ik denk dat hij zich ook vrij snel thuis voelde haha.

18. moon78

moon78 Actief lid

15 mei 2013
    282
    0
    16
    Sta voor de klas
    Friesland
    Ik ging als 15 jarig meisje bij mijn (toen nog niet natuurlijk) schoonvader solliciteren voor een zaterdagbaantje :D
    Mijn (toen ook nog niet natuurlijk) man kwam wat later toevallig binnenlopen tijdens het gesprek en ik vond hem toen doodeng :D. Mijn man weet zich ook nog wel te herinneren dat ik daar zat en dacht toen: wat is dat nou weer voor iel dingetje :D
    Mijn man heeft mijn ouders leren kennen als klanten in zijn winkel...
    Dus toen we jaaaaaaaren later iets met elkaar kregen hoefde niemand van ons zich meer voor te stellen.

19. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.642
    173
    63
    Vrouw
    Mijn schoonouders heb ik bij mijn vriend thuis ontmoet, net als 1 van zijn broers. 2 maanden later overleed die broer. En ontmoette ik de rest van zijn familie (ook zijn andere broer) bij mijn schoonouders thuis, op niet zo'n leuke manier dus..

Mijn vriend heeft mijn ouders bij mij thuis ontmoet. Mijn broers had hij toen geloof ik al eerder ontmoet.

20. Lisette89

Lisette89 Fanatiek lid

4 aug 2014
    1.045
    37
    48
    Ik heb mijn schoonouders, 1x gezien als een gewone vriendin.. Toen was het hoi en doei en ging ik op stap met mijn vriend..
    Toen wij echt wat kregen, zelfde avond naar hem toe gegaan.. Toen bleek het de trouwdag van zijn ouders te zijn en heb ik de hele familie gelijk gezien.. Bah wat voelde ik me ongemakkelijk..

Hij mijn vader, toen we officieel nog niet samen waren en mijn vader me kwam halen van een hardcore feest.. Vriend reed gelijk mee terug..
    Vlak daarna bij mijn ouders langs geweest.. En ging prima!:)

Deel Deze Pagina