Onze oudste moet na de zomer naar school. Hij wordt in september 3 en helaas (vind ik dan in zijn geval omdat ik ook nog werk en hij dus gelijk hele dagen zal moeten) moet je in Frankrijk naar school in het jaar dat je 3 wordt. Alleen is hij nog niet zindelijk. Wordt aan gewerkt, maar goed hij zal nog niet zo lang zindelijk zijn als hij straks naar school gaat. Nu zit ik al te bedenken wat voor broeken ik hem straks het beste aan kan doen naar school. Heb leuke spijkerbroeken enzo maar denk niet dat dat heel handig is als hij zelfstandig naar de wc moet. Maar ik vind eerlijk gezegd een joggingbroek ook zo sjofeltjes... Hoe deden jullie je net zindelijke kinderen naar school en/of peuterspeelzaal?
het schijnt dat op de meeste scholen hier de juffen (en assistenten) niet heel behulpzaam zijn. In alle informatiefolders wordt er op aangedrongen je kindje te leren zelfstandig te zijn, etc. Maar goed, 3 jaar is natuurlijk eigenlijk ook nog heel jong. Helemaal als je op je officiële eerste schooldag die leeftijd nog niet eens hebt bereikt.... Helaas kunnen we er niet voor kiezen hem later te laten gaan, want later instromen kan niet en geen enkele opvang neemt een kindje aan dat 3 is.... We oefenen wel en hij kan prima z'n pyamabroekjes uitdoen bijv. maar een gewone broek met knoop vindt hij echt nog te lastig...
broek met rits en hakje met n verstelbare taille zou wel gaan denk ik. mijn jongen kan die openen maar niet dicht doen.en wat doet hij dan; hij doet de broek naar beneden omdat er toch elastiek in de taille zit zonder knop,rits of hakje open te doen. dus net als n joggingbroek. het moet natuurlijk niet te strak zitten. het kan dus wel met n broek met verstelbare taille.
Ik zou toch in het begin voor joggingsbroeken gaan. Misschien niet de mooiste optie maar ze zijn echt heel praktisch.
Hey Fransa, Je hebt hetzelfde probleem als ik! We zijn ook al aan het bekijken hoe we het allemaal voor elkaar krijgen. Vind het zelf ook zo'n grote stap. Ik denk dat ik de banden wat losser doe zodat hij zelf het naar beneden kan trekken. Toch raar he die ukkies naar de kleuterschool! Vind het eigenlijk een jaar te vroeg!
mja hij zal toch niet de enige zijn die daar moeite mee heeft op die leeftijd? zelfstandig is 1 ding... maar de knoop van een spijkerbroek is gewoon lastig. maar.. in .nl verkopen ze ook gewoon spijkerbroekjes met elastiek in de band. Zonder sluiting dus en ook met een soort van haakjes.. maar die vindt onze dochter nog onhandige dan knopen denk dat je 2 opties hebt.. broeken zonder knopen of goed oefenen met de knoop want in je broek plassen omdat je je knoop niet los krijgt vind ik altijd wat sneu.
Mijn zoontje ging met 2 jaar en 10 maanden naar de Kindergarten. Hij was toen net een maand of 2 plaszindelijk. Ik heb toen een tijdje van die broeken van bijv. de Zara met een touwtje bovenin gekocht. Dit waren geen joggingbroeken maar eerder van gewone stof. Je hebt ook van de broeken bij de H&M bijv. Meestal bleven die broeken zelfs wel zitten als het touwtje niet dicht was. Verder een heleboel broeken met van die schuifknoopjes. Nu is het echter zo dat mijn zoontje een heel smal kindje is en hij kan alle broeken gewoon naar beneden schuiven zonder de sluiting open te maken.