de hele wereld lijkt te bestaan uit zwangere vrouwen...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door daffie76, 18 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hoi meiden,

Ben een beetje down vandaag. heb de afgelopen week van 3 mensen gehoord dat ze zwanger zijn. Ik gun het ze allemaal echt van harte, maar wil het zelf zo graag.
    Het lijkt wel of iedereen in mijn omgeving zwanger wordt in zeer korte tijd en geen van allen was lang bezig zeg maar.... :(
    Had nooit van mezelf verwacht dat ik hier zo op zou reageren. Misschien komt het ook wel doordat ik in de nachtdienst zit en dan over het algemeen nogal emotioneel ben!
    Ook als ik in de stad loop zie ik alleen maar zwangere vrouwen (is er zeker de tijd van het jaar voor :( ).
    Mijn eitje heeft vorige week gesprongen en nou is het dus weer afwachten. Probeer zoveel mogelijk te ondernemen, maar wachten duurt toch lang he!

Ach, onze tijd zal nog wel komen.....voor iedereen die zwanger is; geniet er van, want het is iedereen gegund.

Sorry voor dit zeurderige berichtje, maar moest het even kwijt.

Liefs Daffie

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja meis,
    Denk dat we allemaal dat gevoel kennen.
    Bedenk je dat echt niet iedereen zwanger is, al lijkt het zo. En dat niet iedereen even veel mazzel heeft.
    Kijk naar de leuke dingen in het leven en geniet van elkaar!
    Een goeie tip om hier mee om te gaan kan ik je niet geven....helaas.
    Succes meid en kop op he!
    Liefs Elmo
    *ook nog steeds niet zwanger*

3. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

Ik ken het gevoel ja. In mijn omgeving is het net zo. Zelfs onlangs nog ongeplande en ongewenste zwangerschap. En dan vind ik het echt niet eerlijk! Waarom zij wel, terwijl ze het niet eens willen, en wij niet! Ook bij ons in de buurt wordt iedereen zwanger en is inmiddels al zo'n beetje voor de 2e keer bevallen, terwijl er bij ons nog steeds niks gebeurt.

We moeten proberen positief te blijven, ook al is dat soms moeilijk. Onze tijd komt nog wel!

Liefs,
    Barbara

4. Linda76

Linda76 Actief lid

4 jun 2006
    377
    0
    0
    Ook ik ken het. Volgens mij voelt iedereen met een kinderwens dit zo die al een tijdje bezig is. Er is momenteel wel een babyboom volgens mij, de verloskundige van mijn zus gaf dat ook al aan. Dus dat iedereen om je heen zwanger is, dat kan dus kloppen :) He kop op meis, vroeg of laat komt jullie tijd ook! Liefs Linda

5. Liesje25

Liesje25 Actief lid

26 apr 2006
    125
    0
    0
    secretaresse
    belgië
    hoi daffie
    Idem dito hier in het Belgenland!
    Ik ken er drie in mijn naaste omgeving die zwanger zijn. Eentje is na 1 maand stoppen met de pil zwanger geworden. Ik zit momenteel al in ronde 10.
    Maar bij ons ligt het probleem van regelmatig klussen (zie ook mijn topic "HIJ wil niet meer"/"Klussen op commando"). Niet dat we mekaar niet meer graag zien, integendeel!

Maar ik merk het ook: als ik even ga shoppen, kom ik minstens toch 5 zwangere vrouwen tegen!
    En dan denk ik steeds: Wanneer is het mijn beurt eens om zo'n wondertje te dragen!

Maar meid, mijn motto luidt nu: "hoe langer we moeten wachten, des te mooier ons kindje én des te meer we er zullen van genieten"!

Hou vol ! (ik doe het ook) En als je een luisterend oor wil, schrijf me maar!

xXx
    Liesje25

6. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Hier ook overal baby's en zwangere. Mijn schoonzus is 4 weken geleden bevallen en een ander schoonzusje is volgende week uitgerekend en mijn vriendin heeft er weer een kleine bij. En de buurvrouw is zwanger...Kan zo nog wel even doorgaan. Maar we houden nog steeds de moed erin. :)

7. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Pffffffffff, heel herkenbaar.....bij mij in de omgeving ook de een na de andere zwanger...en allemaal snel......Bij mij ging het mis....dan zie ik overal dikke uiken lopen en dan denk ik: zo zou ik er nu ook bij lopen......Ik wil dus niet alleen weer die posi test maar nu ook mijn zwangerschap volledig en gezond uitdragen! Soms word je er down van maar aan de andere kan denk ik dan maar: Onze tijd komt nog! We hebben dus veel om naar uit te kijken!

8. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Rationeel is het allemaal zo goed te beredeneren en 9 van de 10 keer lukt dat me prima, maar momenteel heb ik even de balen en overheerst het gevoelsmatige, oneerlijke...

Uiteindelijk zal het met de meesten van ons wel goedkomen, maar het is niet altijd makkelijk.

Mirre die al 17 rondes wacht. :(

9. Terese

Terese Fanatiek lid

Dat lijkt maar zo ;)

Toen ik dit jaar een paar keer voor het echie ging, zag ik ook alleen maar zwangere vrouwen.

Nu we een pauze hebben ingelast, zie ik ze eigenlijk helemaal niet meer! :D

Het is dus gewoon omdat je erop let ;)

10. tanja8

tanja8 Niet meer actief

ik ken het helemaal!
    vriendinnen worden zwanger.. en ik ben nog maar 5 maanden bezig dus opzich moet ik niet zeuren maar het is toch ff lastig als je allemaal zwangere mensen ziet... dan wil ik ook zo graag!

11. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

He meiden,

Bedankt voor jullie lieve reacties, ben blij dat ik niet de enigste ben die hier last van heeft ;)
    Ik probeer ook wel zo positief mogelijk te blijven en over het algemeen lukt me dat aardig, maar had en heb hem toch even zitten. :(

Door jullie voel ik me echter wel begrepen en iets beter, dus laat die kindjes maar komen voor ons, want ze worden geweldig als het eenmaal zover is...

Liefs Daffie

12. Moonie

Moonie Fanatiek lid

19 okt 2006
    1.070
    0
    0
    Ik ben blij te horen dat er meer meiden dit gevoel hebben. Wij zijn 10 maanden aan het klussen zonder resultaat :( Het meest frustrerende voor mij is dat mijn cyclus ook niet in orde is. De ene keer zit ie op een week of 5 (wat al er lang is) maar heeft ook wel eens 8 weken geduurd :evil:

De afgelopen week ben ik ook ontzettend down en depri geweest. Ieder ochtend als de wekker ging dacht ik: ik blijf in mijn bed liggen want het maakt toch allemaal niets uit! Mijn borsten zijn ook nog eens erg pijnlijk en heb weer drie dagen migraine gehad dus ik denk dat ik eind van de week ongi moet worden ](*,)

13. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Hallo meiden,

Ook ik heb mijn hele omgeving vol met zwangeren. (heb zelf ook al eens zo´n lekker klaagtopic geopend)
    Bij de meesten is het ook allemaal heel snel gelukt.
    Wij zijn nu 7 maanden bezig en we dachten dat we er op vakantie even wat afstand van konden nemen, maar ook in zuid amerika is echt iedereen zwanger. Je ziet hier ook veel jonge meiden met een buik of kleine kindjes rondlopen.

Zelfs mijn vriend valt het nu heel erg op en raakt er behoorlijk gefrustreerd van,

maar goed, we gaan vrolijk verder en wachten onze tijd af,

succes allemaal,

olga

14. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Het lijkt wel of iedereen om je heen meteen zwanger is en en dat ze allemaal een gewelig zorgeloze en voospoedige zwangerschap hebben. dat is ook omdat jij het zo graag wilt dat je dat denkt, maar bedenk je goed dat er bij veel mensen ook vaak een verdrietig verhaal aan vast zit (zoals jaren erover gedaan of al x miskramen). Daar sta ik vaak niet bij stil dat anderen en ook heel veel anderen ook door al die leende zijn gegaan voodat ze een gezond kindje op de wereld zette. Je hebt ook gewoon een heleboel mazzelaars, maar daar moeten we denk ik niet teveel op focusssen.

15. Mona

Mona Bekend lid

16 jan 2006
    729
    0
    0
    Elk kindje is een wonder op zich....

groet Mona

16. Niet meer actief

hier idem dito
    tante van 40 jaar oud die via ixi bezig zijn geweest is nu zwanger na een jaar gewoon probeer was de eerste ixi poging raak
    hartstikke fijn voor der maar ik ben wel gezond en ben nu een half jaar bezig
    verder zijn er 2 nichtjes van mij zwanger en die zijn rond dezelfde tijd uitgerekend
    vorig jaar een 16 jarig nichtje van me bevallen van een dochter
    en zo kan ik nog wel effe doorgaan
    afentoe word je er moedeloos en erg egoistisch van maar volgens mij is dat helemaal niet erg hoor om zo afentoe eens aan jezelf te denken

17. Secretje

Secretje Actief lid

28 aug 2006
    372
    0
    0
    Allereerst: het is niet mijn bedoeling om iemand voor het hoofd te stoten door mijn tekst want ik weet dat dit een heel erg moeilijk onderwerp is voor mensen met een kinderwens die maar niet in vervulling gaat.

Bij mijn eerste zwangerschap was het meteen de eerste keer raak (ik was zo'n 3 of 4 maanden ervoor met de pil gestopt voordat we het probeerden). Geheel onverwacht, maar zeer gewenst. Alleen was deze zwangerschap geestelijk en lichamelijk erg zwaar voor mij, maar is uiteindelijk wel goed gekomen. Zo veel complicaties en grote angsten of mijn zoontje het zou halen.

Ondanks dat ik het na de geboorte van Ruben nooit verwacht had, willen we toch graag een tweede kindje. Inmiddels zijn we zo'n 4 maand bezig, wat helemaal niet lang. Ik ben alleen ontzettend bang dat het bij een tweede zwangerschap niet zo goed zou kunnen aflopen als met Ruben.
    Elke maand dat het niet raak is, is voor mij een grote teleurstelling omdat we het graag willen. Maar aan de andere kant ben ik dan ook weer blij in mijn hart omdat ik best wel bang ben voor een zwangerschap.

Tijdens mijn zwangerschap waren er erg veel andere zwangeren in mijn omgeving. Kon er niets aan doen, maar ik was soms zo jalours op diegene die een zorgeloze en relatief kwaalvrije/complicatie vrije zwangerschap hadden terwijl ik bijna mijn kindje verloren heb.

Het lijkt me heel erg normaal dat het steekt als om je heen dames in relatief korte tijd zwanger worden en dat jij steeds weer teleurgesteld wordt. Een kinderwens is niet zomaar iets wat je wil hebben zoals een mooi meubelstuk of zo, maar het zit naar mijn mening veel dieper. Een soort oerdrang die je helemaal in bezit kan nemen.

Stephanie

18. Silly43

Silly43 Actief lid

8 mei 2006
    468
    0
    0
    Heb ik ook. Iedereen om me heen wordt zwanger of is het al, en je ziet ze overal lopen...die vrouwen met hun dikke buiken. En dat steekt soms echt, ook al heb ik zelf al een kleine, mijn gevoel veranderd er echt niet door. Bij mij bij mijn eerste kindje ook de eerste keer gelijk raak. Nu voor de tweede in de derde maand raak maar een MK na 10 weken en nu weer in ronde 2 na de MK. Zo alles bij elkaar toch alweer een half jaar bezig. Zo zie je maar weer: het leven is niet te plannen.

Deel Deze Pagina